نویسنده: آریا بهپور
// یکشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۷

بازی عرضه نشده استودیو دایس برای سگا جنسیس همراه با کنسول Mega SG منتشر می‌شود

بازی Hardcore که ۲۵ سال قبل توسط استودیو دایس برای سگا جنسیس، آمیگا و سگا سی دی در دست ساخت بود، بالاخره عرضه خواهد شد.

این روزها استودیو دایس (EA DICE) را بیش از هر چیز با مجموعه بازی‌های Battlefield و Star Wars Battlefront می‌شناسیم، ولی سابقه این استودیو به سال‌ها قبل از این برمی‌گردد و از سال ۱۹۹۲ با نام Digital Illusions سرگرم تولید بازی‌های ویدیویی بوده است. یکی از این بازی‌ها که قرار بود در سال ۱۹۹۴ توسط Psygnosis برای سگا جنسیس، آمیگا و سگا سی دی منتشر شود، هاردکور (Hardcore) نام داشت؛ بازی‌ای که در نهایت هیچ‌وقت به دست دارندگان این پلتفرم‌ها نرسید. اکنون بعد از گذشت حدود ۲۵ سال، قرار است شاهد عرضه این بازی برای کنسول Mega SG باشیم.

این کنسول که چند ماه قبل توسط کمپانی آنالوگ (Analogue) معرفی شد، قابلیت اجرای کارتریج‌های کنسول‌های قدیمی سگا را دارد و قرار است در کنار پشتیبانی از صدها بازی متنوع، بازی هاردکور را هم به دست علاقمندان برساند. هاردکور به سبک Run & Gun ساخته شده است و حال و هوایی شبیه به سری بازی‌های محبوب کنترا (Contra) دارد. ویدیویی هم از گیم‌پلی بازی منتشر شده است که نشان می‌دهد با اثری جذاب و مهیج طرف هستیم که سرعت بالایی دارد.

دانلود ویدیو از آپارات

به گفته مسئولین آنالوگ، سورس کد بازی هاردکور از درون یک هارد درایو پیدا شده که در وضعیت خوبی هم قرار نداشته است و به سختی توانسته‌اند آن را احیا کنند و اثری را برای دوست‌داران کنسول‌های سگا و طرفداران دایس آماده کنند که حس خاصی از آن دوران را در خود دارد.

اتفاق جالب در این میان به ساخته شدن نسخه‌‌ای از بازی Hardcore برای پلی استیشن 4 و ویتا مربوط می‌شود؛ نسخه‌ای که خبر ساخت آن اواسط سال ۲۰۱۸ منتشر شد و توسط استودیویی کوچک با حضور یکی از موسسان دایس، بر اساس سخت‌افزار سگا جنسیس و بر پایه‌ی بازی اصلی تولید می‌شود و کمپانی آلمانی Strictly Limited Games هم انتشار آن را برعهده دارد. حال باید دید هم‌زمان شدن تولید این بازی و انتشار نسخه اصلی هاردکور برای Mega SG چه اتفاقاتی را رقم خواهم زد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده