// یکشنبه, ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴

همکاری ESL و فیسبوک در سال جدید به صورت غیر انحصاری ادامه پیدا می‌کند

علاقه‌مندان ورزش الکترونیک در سال جدید می‌توانند مسابقات ESL را به صورت غیرانحصاری در پلتفرم‌های فیسبوک، توییچ و یوتیوب دنبال کنند.

برگزارکننده و شرکت تولیدی ESL و Facebook Gaming مشارکت خود را در سال میلادی جدید ادامه می‌دهند و فیسبوک هم‌چنان به عنوان یک پلتفرم استریمینگ به پخش مسابقات ورزش الکترونیک می‌پردازد. ولی نکته مهم در این تمدید قرارداد غیر انحصاری شدن حق پخش بازی‌ها است. از این به بعد تمامی پلتفرم‌هایی که حق پخش مسابقات مربوط به کمپانی ESL را دریافت کرده باشند، می‌توانند در کنار فیسبوک گیمینگ بازی‌ها را استریم کنند.

با این حساب رویداد‌های ESL One ،ESL Pro League و Intel Extreme Masters که به اختصار IEM نامیده می‌شود، در سیستم استریمینگ فیسبوک و دیگر پلتفرم‌های استریمینگ منتشر خواهد شد.

در دی ماه سال گذشته بود که ESL در قراردادی غیر منتظره حق پخش مسابقات ورزش الکترونیک مربوط به کمپانی خود را به صورت انحصاری در اختیار فیسبوک گیمینگ قرار داد. همین موضوع باعث شد که تعداد بییندگان رقابت‌های eSports در بسیاری از مناطق جهان از جمله ایران به صورت چشم‌گیری کاهش پیدا کند. با این حال چیزی نزدیک به یک سال زمان صرف شد تا ESL برای جبران زیان‌های سال قبل، دوباره به پلتفرم‌هایی مانند توییچ و یوتیوب روی آورد. البته نکته مهم‌تر در این بین حذف شدن مخاطبان شرقی ورزش الکترونیک است که قطعا تاثیر بسیار زیادی را در تصمیم جدید داشته است. تماشاچیان کشورهای آسیایی در حال حاضر یکی از دلایل اصلی موفقیت بخش eSports هستند و همین موضوع باعث شده است که رویدادهای مهمی مانند جام‌جهانی بازی League of Legends موفقیت‌هایی را که در حال حاضر به آن‌ها دست یافته‌ است در کارنامه خود ثبت کند.


منبع ESL
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده