// یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۶

بازی Astroneer از فاز Early Access خارج شد

استودیو سیستم ارا سافتورکز اعلام کرد که نسخه کامل و نهایی بازی Astroneer پس از مرحله Early Access در دسترس کاربران پی سی و ایکس باکس وان قرار گرفت.

در جدیدترین اخبار بازی مشخص شد که بازی Astroneer دیگر جزو بخش بازی‌های «دسترسی پیش از موعد» ایکس باکس یعنی Xbox Game Preview نیست. نسخه نهایی این بازی جهان باز و فضایی امروز در قالب یک محصول کامل در دسترس کاربران قرار گرفت.

بازی Astroneer پس از گذشت دو سال در سیستم ایکس باکس گیم پریویو بالاخره به نسخه 1.0 به‌روزرسانی شد. در جریان فاز «دسترسی پیش از موعد» سازندگان و بازیکنان این بازی توانستند با تعامل با یکدیگر روی محتویات گوناگون این بازی کار کنند و از روند ساخت و ساز ساختمان‌ها گرفته تا خلق وسایل نقلیه در دنیای این بازی را پیاده‌سازی کنند. کاربران با بازخوردها و نظرات خود در انجمن‌های این بازی سازندگان را از ایرادات این بازی حالت بقا مطلع کردند و درباره محتویاتی که علاقه داشتند به این بازی اضافه شود پست‌هایی منتشر کردند.

آپدیت 1.0 بازی Astroneer محتویات جدیدی را نیز بر دوش می‌کشد که از بین آنها می‌توان به منظومه شمسی و آیتم‌های جدید برای ساخت و ساز اشاره کرد. همچنین سازندگان خاطرنشان کردند که محتویات «مرموزی» نیز در اختیار بازیکنان قرار می‌گیرد که آنها را در فضای بی‌نهایت رها می‌کند تا به سیاره‌های جدید سفر کنند. گفتنی است که بازی مذکور هم‌اکنون با ۲۰ درصد تخفیف در فروشگاه Xbox Storefront در دسترس کاربران قرار گرفته است. همچنین باید بدانید که این بازی از آپدیت‌های مخصوص ایکس باکس وان ایکس نیز بهره‌مند است و بهبود‌های گرافیکی را شامل می‌شود. ضمنا ویژگی Xbox Play Anywhere نیز ضمیمه این محصول شده است که به کاربران اجازه می‌دهد که با خریداری کردن یک نسخه از این بازی آن را روی ایکس باکس وان و پی سی (ویندوز 10) تجربه کنند.

astroneer

بازی Astroneer که در استودیو سیستم ارا سافتورکز (System Era Softworks) توسعه یافته، در سال ۲۰۱۶ در قالب نسخه Early Access در دسترس کاربران قرار گرفت و پس از آن با آپدیت‌های مکرر به‌روزرسانی شده است. در آوریل ۲۰۱۷، محتوای Augment & Research Curve با تمرکز روی بهبود وسایل نقلیه و سیستم «کاوشگری» منتشر شد. آپدیت دیگری نیز در دسامبر ۲۰۱۷ با نام Research Update که شامل دو ویژگی جدید با نام‌های Catalog و Research Chamber می‌شد، به بازی اضافه شد. اولین ویژگی به بازیکنان اجازه می‌داد که با خرج کردن Byteها، اعتبار داخل بازی، به نقشه (بلوپرینت‌ها) جدیدی دست پیدا کنند. دومین ویژگی نیز برای شناسایی و بررسی آیتم‌ها در دنیای این بازی به دست کاربران رسید. این آپدیت همچنین رابط کاربری یا همان UI بازی را نیز بهبود بخشید و با بخش تمرین جدید و موسیقی متن‌های تازه به‌روزرسانی شد. پس از گذشت یک سال از ارلی اکسس این آپدیت برای اولین بار مراحل توسعه بازی را وارد فاز آلفا کرد.

یکی از رقبای اصلی این بازی یعنی Subnautica که وقایع آن بیشتر در اقیانو‌س‌ها جریان دارد نیز در سال ۲۰۱۶ در قالب سیستم Xbox Game Preview برای ایکس باکس وان منتشر شد و پس از آن هم برای پلی استیشن 4 عرضه شد. نسخه کامل این بازی نیز در ژانویه ۲۰۱۸ برای استیم و ایکس باکس وان منتشر شد. نسخه فیزیکی این بازی نیز در دسامبر گذشته در فروشگاه‌ها عرضه شد.

در جریان نمایشگاه E3 2018 مشخص شد که بازی Astroneer بالاخره از فاز «دسترسی پیش از موعد» خارج می‌شود و به دست بازیکنان می‌رسد. برای اطلاع بیشتر از این بازی می‌توانید به صفحه استیم این اثر مراجعه کنید که از قضا در آن با تخفیف ۲۰ درصد برای کاربران پی سی در دسترس قرار گرفته است.

نظرات خود را در مورد بازی‌های کاوش محور و حالت بقا به سبک Astroneer و Subnautica با زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده