کارمندان سابق تلتیل گیمز استودیو AdHoc Studio را تاسیس کردند
استودیو AdHoc Studio که توسط ۴ تن از کارمندان سابق تلتیل گیمز تاسیس شده، روی ساخت بازیهای ماجرایی/سینمایی متمرکز خواهد شد.
سال ۲۰۱۸ برای اعضای استودیو تلتیل گیمز سال خوبی نبود. استودیویی موفق که پس از چندین سال فعالیت در سطح اول سرگرمیهای تعاملی، تعطیل شد و کارمندانش را هم تعدیل کرد. این که چه بر سر اعضای این استودیو میآمد، سوال بزرگی برای طرفداران بود.
بهتازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، چهار تن از کارمندان سابق تلتیل گیمز، یک استودیو جدید با نام AdHoc Studio را تاسیس کردهاند. تیمی که میشل چانگ به عنوان مدیر و نیک هرمان، دنیس لنارت و پییِر شورِته از اعضای اصلی آن خواهند بود. هر چهار عضو این استودیو پیشتر در تلتیل گیمز مشغول بودهاند؛ چانگ در سال ۲۰۱۶ تلتیل را به مقصد استودیو Night School Studio ترک کرد و سه عضو دیگر یعنی هرمان، لنارت و شورِته در سال ۲۰۱۷ به یوبیسافت پیوستند و روی یک پروژهی مخفی که هنوز هم ماهیتش مشخص نشده کار کردند.این سه نفر ابتدا قرار بود یک استودیو جدید در کمپانی یوبیسافت تاسیس کنند و با عملی نشدن این مهم، یوبیسافت را ترک کردند و به چانگ و AdHoc Studio پیوستند.
طبق گفتههای اعضای AdHoc Studio، آنها در این استودیو قرار است سراغ آثاری داستانمحور بروند که پیشتر در تیمهای قبلیشان قادر به ساخت آنها نبودند. دنیس لنارت در گفت و گو با بلاگ ورایتی گفت:
خلق موقعیتی که برای انجام شدنش باید یک تیم ۵۰ نفره را با خود همراه و آنها را از ماهیت موضوع آگاه و با معنی و مفهوم اثر مورد نظرتان آشنا کنید، کاری سخت و پر ریسک است و بهخاطر همین تصمیم گرفتیم با یک گروه ۴ نفره پیش برویم و در موضوعات و مفاهیم مختلف ماجراجویی کنیم.
با وجود اینکه هنوز موضوع و طرح اولیهی بازی AdHoc Studio مشخص نیست، اما بهنظر میرسد که آنها دوست دارند با الهام از تجربهای که فیلم Bandersnatch از دنیای Black Mirror برای مخاطبش خلق میکرد، یک بازی داستان محور بسازند؛ اثری که بازیکنانش خودشان میتوانند روش پیشروی داستان خود را مشخص بکنند. پییِر شورِته در این باره میگوید:
با وجود پلتفرمهای استریم مثل نتفلیکس، مخاطبان با تجربهها و داستانهای تعاملی آشنا شدهاند و دیگر مرزی بین بازی و فیلم تعاملی وجود ندارد. پس بهعنوان گروهی از افراد متخصص که تجربهی ساخت آثار داستانیمحور تعاملی را داشتهاند، احساس میکنیم که الان بهترین زمان برای ورود به این فضا و ساخت آثار و محتویاتی جدید با محوریت داستانگویی تعاملی است.