// شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۳

گزارش مالی کونامی منتشر شد؛ افزایش در‌آمد به واسطه بازی‌های ورزشی

کمپانی کونامی گزارش مالی جدید خود مربوط به دوره ۹ ماهه از سال مالی ۲۰۱۹ را منتشر کرده است که نشان از رشد در‌آمد این کمپانی دارد.

کمپانی Konami (کونامی) یکی از شناخته‌شده‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی است. این کمپانی تا‌کنون مجموعه بازی‌های مختلف و مشهوری از جمله Metal Gear ،Silent Hill ،Castlevania و Pro Evolution Soccer را منتشر کرده است که در اقصی نقاط جهان طرفداران بسیاری دارند. حال کمپانی مذکور گزارش مالی جدیدی را با محوریت سه‌ماهه اول تا سوم سال مالی ۲۰۱۹ منتهی به ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ منتشر کرده است که محبوبیت بازی‌های ورزشی را به رخ می‌کشد.

طبق اطلاعات منتشر شده در این گزارش، درآمد کمپانی کونامی در دوره ۹ ماهه از سال مالی ۲۰۱۹، مبلغ ۱۹۲.۶ میلیارد ین (۱.۷۵ میلیارد دلار) بوده است که این رقم نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به میزان ۷.۸ درصد افزایش یافته است. همچنین سود عملیاتی در این مدت مبلغ ۳۹.۴ میلیارد ین (۳۵۹ میلیون دلار) بوده که نسبت به مبلغ ۳۸.۵ میلیارد ین در سال گذشته، رشدی معادل با ۲.۴ درصد داشته است.

گزارش مالی کمپانی Konami

کمپانی کونامی از بازی‌های ورزشی و e-Sports به عنوان اصلی‌ترین عوامل افزایش در‌آمد و سود خود نام برده است. یکی از بازی‌هایی که در این گزارش به آن اشاره شده است، تازه‌ترین بازی سری PES یعنی بازی Pro Evolution Soccer 2019 است. این بازی اخیرا اپدیت بزرگی را دریافت کرده است و حالت myClub همچنان در بین بازیکنان محبوب است. کمپانی کونامی در ادامه گزارش مالی‌اش از عملکرد موفق بازی Professional Baseball Spirits A و دانلود بیش از ۱۰ میلیون بار از زمان انتشار در سال ۲۰۱۵ گفته است. از دیگر بازی‌هایی که کمپانی کونامی از موفقیت آن‌ها در جذب مخاطبین گفته است، می‌توان به بازی‌های Professional Baseball Spirits A ،Jikkyou Pawafuru Puroyakyu و Jikkyou Pawafuru Soccer اشاره کرد. همچنین این کمپانی اعلام کرده است که دستگاه‌های آرکید Mah-Jong Fight Club Grand Master و Bombergirl مورد استقبال بازیکنان قرار گرفته‌اند.

در ادامه گزارش مالی، کمپانی کونامی به سراغ بخش ورزش‌های الکترونیک یا به اصطلاح e-Sports رفته است. هم‌اکنون مرحله مقدماتی مسابقات PES League World Tour 2019 Co-op Online Championship در حال برگزاری است که در روز‌های ۱۶ و ۱۷ فوریه (۲۷ و ۲۸ بهمن) به پایان خواهد رسید. علاوه بر این کمپانی مذکور با همکاری سازمان بیسبال حرفه‌ای نیپون، مسابقات eBASEBALL Pawapuro Pro League را برگزار کرده است.

گزارش مالی کمپانی Konami

کمپانی کونامی در پایان گزارش مالی خود اعلام کرده است که در‌آمد بخش سرگرمی‌های دیجیتال، شامل بازی‌های ویدیویی، در سه‌ماهه اول تا سوم سال مالی ۲۰۱۹ به میزان ۱۰۵.۸ میلیارد ین (۹۶۴.۱ میلیون دلار) بوده است. این بخش نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش درآمد را تجربه کرده است. پیش‌بینی کونامی در رابطه با عملکرد مالی‌اش در کل سال مالی ۲۰۱۹ بدون تغییر مانده است. این کمپانی انتظار دارد در کل سال مالی ۲۰۱۹ که در ماه مارس به پایان می‌رسد، مبلغ ۲۵۰ میلیارد ین (۲.۲ میلیارد دلار) درآمد و ۵۰ میلیارد ین (۴۵۵ میلیون دلار) سود عملیاتی داشته باشد. همچنین این کمپانی پیش‌بینی می‌کند که درآمد بخش سرگرمی‌های دیجیتال در پایان سال مالی ۲۰۱۹ معادل با ۱۲۵ میلیارد ین (۱.۱۳۹ میلیارد دلار) باشد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده