نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷

بازی‌های کلاسیک BioWare و Black Isle برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر می‌شوند

تعدادی از نقش‌آفرینی‌های کلاسیک BioWare و Black Isle در آینده‌ای نزدیک توسط Beamdog و Skybound Games برای کنسول‌ها عرضه خواهند شد.

استودیو بیم‌داگ (Beamdog) و کمپانی اسکای‌باند گیمز (Skybound Games) قرار است با همکاری یکدیگر تعدادی از نقش‌آفرینی‌های معروف و کلاسیک بایوور (BioWare) و بلک آیل (Black Isle Studios) را برای کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان آماده کنند؛ بازی‌هایی که در زمان خود آثاری بزرگ و محبوب بودند و قرار است برای اولین بار پای به دنیای کنسول‌ها بگذارند.

این بازی‌ها که در سال ۲۰۱۹ منتشر خواهند شد، عبارت‌اند از:

  • Baldur's Gate محصول بایوور که در سال ۱۹۹۸ توسط بلک آیل از زیرمجموعه‌های کمپانی اینترپلی (Interplay) منتشر شد.
  • Planescape: Torment ساخته‌ی بلک آیل که اینترپلی آن را در سال ۱۹۹۹ عرضه کرد.
  • Icewind Dale اثری از بلک آیل که در سال ۲۰۰۰ توسط اینترپلی منتشر شد.
  • Baldur's Gate II که بایوور آن را تولید کرد و در سال ۲۰۰۰ توسط اینترپلی و بلک آیل به بازار آمد.
  • Neverwinter Nights تولید بایوور که کمپانی Infogrames آن را در سال ۲۰۰۲ منتشر کرد.
  • Baldur's Gate: Siege of Dragonspear، نسخه اضافه‌شونده Baldur's Gate: Enhanced Edition که در سال ۲۰۱۶ توسط بیم‌داگ تولید و منتشر شد.

بیم داگ علاوه بر ساختن نسخه اضافه‌شونده Baldur's Gate، نسخه‌های بهبودیافته (Enhanced Edition) تمام این بازی‌ها را هم پیش از این برای کامپیوتر آماده کرده است و با استودیوی با تجربه‌ای در این زمینه طرف هستیم که باعث می‌شود بابت کیفیت این آثار روی کنسول‌های سونی و مایکروسافت نگرانی نداشته باشیم. یان هو، مدیرعامل اسکای‌باند گیمز در مورد آماده‌سازی این بازی‌های کلاسیک می‌گوید:

این بازی‌ها آثاری ماندگار هستند؛ مثل Baldur's Gate که استانداردهای جدیدی برای بازی‌های نقش‌آفرینی کامپیوتری Dungeons & Dragons ایجاد کرد. خیلی خوشحالیم که می‌توانیم از توانایی‌های بالایی استودیو بیم‌داگ استفاده کنیم تا با عرضه این بازی‌ها روی کنسول‌ها، هم طرفداران قدیمی آن‌ها را یک بار دیگر هیجان‌زده کنیم و هم افراد جدیدی را با این ماجراجویی‌های عظیم همراه کنیم. همکاری با بیم‌داگ و عرضه دوباره این بازی‌ها برای ما در کمپانی اسکای‌باند گیمز به عنوان دوست‌داران قدیمی Baldur's Gate و Dungeons & Dragons موقعیت فوق‌العاده‌ای است.

هرچند هنوز تاریخ عرضه دقیقی برای بازی‌ها اعلام نشده است، ولی تعدادی از آن‌ها در غرفه اسکای‌ باند گیمز در نمایشگاه PAX East بوستون در دسترس علاقمندان قرار خواهند گرفت و آن‌ها می‌توانند از ۲۸ تا ۳۱ مارس (۸ تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۸) به سراغ این بازی‌ها بروند. تاریخی که تقریباً هم‌زمان با یک‌سالگی تولد اسکای‌باند گیمز است؛ استودیویی که در آوریل ۲۰۱۸ به عنوان زیرمجموعه‌ای از اسکای باند اینترتینمنت (ناشر کمیک‌هایی چون The Walking Dead و Invincible) تأسیس شد تا روی بازی‌های ویدیویی کار کند و مدتی قبل هم بعد از اتفاقاتی که برای تل‌تیل گیمز (Telltale Games) پیش آمد، ادامه کار بازی «واکینگ دد» را برعهده گرفت.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده