// سه شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۷

سازنده Apex Legends: الکترونیک آرتز در پروسه ساخت بازی دخالتی نداشت

درو مک‌کوی، تهیه‌کننده اجرایی Apex Legends اظهار داشت کمپانی الکترونیک آرتز که اکنون مالکیت استودیوی ریسپاون را در دست دارد، هیچ دخالتی در ساخت این بازی نداشته است.

تصاحب استودیوی ریسپاون اینترتینمنت (Respawn Entertainment) توسط کمپانی الکترونیک آرتز (EA) در سال ۲۰۱۷ حواشی زیادی داشت و نگرانی بسیاری از طرفداران بازی Titanfall را برانگیخت. دلایل زیادی برای این نگرانی وجود دارد، اما بیش از هر چیز باید به گذشته نه چندان درخشان الکترونیک آرتز در تعطیلی استودیو‌هایی مثل: مکسیس، بولفراگ، ویسرال گیمز و المان بدنام پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای در بازی‌هایی چون Battlefront II اشاره کرد.

مجله Gameinformer حین مراسمی برای بازی Apex Legends، بازی بتل رویال ریسپاون از درو مک‌کوی، تهیه کننده اجرایی بازی پرسید که آیا مالکیت استودیو توسط EA روی پروسه ساخت تأثیرگذار بوده است یا خیر. او این‌چنین پاسخ داد:

قصد ندارم که EA را خراب کنم؛ اما این بازی‌ای نبود که آن‌ها انتظارش را داشتند. باید سراغ مدیران ارشد می‌رفتم و حین نمایش بازی، به آن‌ها توضیح می‌دادم... البته نه این که متقاعدشان کنم؛ بلکه بیشتر به این حالت که: «هی، به ما اعتماد کنید! مطمئن باشید این همان چیزی است که از ما می‌خواهید.» به عنوان یک شرکت، آن‌ها فقط براساس اطلاعات گذشته می‌توانند پیش‌بینی کنند و تابه‌حال به موردی مثل این برخورد نکرده‌ بودند. یک علامت سوال بزرگ برای معیار درآمد این بازی وجود دارد. آن‌ها می‌‎گویند: «نمی‌دانیم چه می‌شود! نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم.» اما ما در مورد این بازی باید می‌گفتیم: «درواقع همان چیزی است که می‌خواهیم انجامش دهیم. برای رسیدن به هدف به ما کمک کنید.» آن‌ها در پروسه ساخت یا هرچیز مربوط به این بازی هیچ دخالتی نداشتند.

با توجه به گذشته پرحاشیه EA طی چند سال اخیر، امیدواریم که صحبت‌های مک‌کوی حقیقت داشته باشد.


منبع gameinformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده