// یکشنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

سونی: پردازش ابری در آینده نزدیک نمی‌تواند کنسول‌ها را کنار بزند

هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی، عقیده دارد که مدت زیادی طول می‌کشد تا استریم بازی‌ها از طریق فناوری پردازش ابری، کنسول‌ها را منسوخ کند.

در طی جلسه‌ی مالی سه ماهه‌ی اخیر سونی، سرمایه‌گذاران و تحلیلگران این کمپانی گرد هم آمدند. در این میان، هیروکی توتوکی، مدیر ارشد مالی سونی، درباره‌ی آینده‌ی کنسول‌ها و ریسک‌هایی که حول پلی استیشن وجود دارد، صحبت کرد.

طبق بحث‌هایی که در این جلسه انجام شده است، سونی نوسانات احتمالی در سودآوری PlayStation را پیش‌بینی می‌کند و در این باره هم محتاطانه عمل خواهد کرد. سونی علت این مورد را وارد شدن به نسل جدید کنسول‌ها می‌داند ولی آن‌ها قصد دارند تا با ۹۱.۶ میلیون پلی استیشن 4 به فروش رسیده شده، ریسک این گونه نوسانات را در آینده کاهش دهند.

در طی این جلسه از توتوکی درباره‌ی تهدیدات و فرصت‌های پنج سال آینده‌ی پلی‌استیشن سوالاتی پرسیده شد. او در ابتدا به بازی‌های غیرانحصاری و رایگان اشاره کرد که گسترش این گونه بازی‌ها در بازار می‌تواند یک ریسک بالقوه برای کسب و کار پلی‌استیشن باشد. در ادامه او به صحبت درباره استریم بازی‌ها از طریق فناوری ابری پرداخت و گفت که در بدترین حالت، این مورد می‌تواند سخت‌افزار را به امری کاملا غیر ضروری تبدیل کند. البته توتوکی عقیده دارد که این موضوع احتمالا بیش‌تر از پنج سال طول می‌کشد تا تمام و کمال رخ دهد.

سونی برای این که از این گونه خطرات در امان بماند و با مشکلات گفته شده دست و پنجه نرم نکند، مواردی را به عنوان راه حل در نظر گرفته است. سهم مطلوب از درآمد کلی و ارائه بهترین تجربه‌ی ممکن برای کاربران از جمله راهکارهایی است که سونی قصد دارد به‌کار بگیرد. از طرفی دیگر، حمایت شرکای سوم شخص از پلی‌استیشن می‌تواند راه حل دیگری برای سونی باشد.

شبکه پلی استیشن / PSN

در ادامه، توتوکی از فرصت‌های سونی در مدت پنج سال پیش‌رو صحبت کرد. او بزرگ‌ترین موقعیت را افزایش و بهبود عملکرد خدمات آنلاین سونی دانست. همچنین استفاده از نقاط قوت پلی‌استیشن یکی دیگر از فرصت‌های آینده‌ی سونی خواهد بود. به عنوان مثال، فروش بالای ۹۰ میلیونی پلی‌استیشن 4 می‌تواند عاملی برای گسترش هرچه بیش‌تر کسب و کار سونی باشد و برای آن‌ها همچنان درآمدزایی کند.

سونی اخیرا رسما اعلام کرده بود که تعداد ۹۴.۲ میلیون PS4 روانه‌ی بازار شده است که این رقم به طور رسمی بیش‌ترین تعداد کنسول خانگی عرضه شده در سال ۲۰۱۸ بوده است.

آن‌طور که در ظاهر پیدا است، Sony به دنبال واکنشی مناسب در آینده برای مایکروسافت و پروژه xCloud است. اما آیا این که راهکارهای ارائه شده از سونی به اندازه‌ی کافی خوب هستند تا همچنان بتواند وضعیت را برای ایکس باکس سخت کند یا خیر را باید در آینده دید.

نظرات خود را درباره‌ی آینده‌ی پلی‌استیشن و رقابت با ایکس‌باکس با زومجی در میان بگذارید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده