// جمعه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۸

تعداد کاربران فعال سرویس Xbox Live از مرز ۶۴ میلیون نفر عبور کرد

با وجود سقوط ۱۹ درصدی فروش کنسول ایکس‌باکس، تعداد کاربران فعال سرویس Xbox Live افزایش یافته و از مرز ۶۴ میلیون نفر عبور کرده است.

طبق آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی مایکروسافت، آمار جالبی به دست می‌آید؛ چرا که فروش کنسول‌ها یا به صورت کلی،میزان فروش سخت‌افزار گیمینگ مایکروسافت با کاهش ۱۹ درصدی روبرو شده است. اما این موضوع تاثیر خاصی بر سرویس‌های گیمینگ مایکروسافت، مانند ایکس باکس لایو گلد یا ایکس باکس گیم پس نداشته و حتی کاربران بیش‌تری به این سرویس‌ها علاقه نشان داده‌اند. همین موضوع باعث شده است تا تعداد کاربران فعال ماهیانه‌ی سرویس Xbox Live به عدد ۶۴ میلیون نفر برسد. این عدد رشد ۸ درصدی تعداد کاربران را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

طبق آمار اعلام شده از مایکروسافت، درآمد کلی این شرکت در گزارش مالی سه ماهه‌ی دوم سال مالی، به رقم کلی ۳۲.۵ میلیارد دلار رسیده اس. از این درآمد، مبلغ ۸.۴ میلیارد دلار سود خالص این شرکت بوده است. همچنین بخش گیمینگ این شرکت هم رشد ۸ درصدی داشته است.

دلایل این که چرا و چگونه این آمار به دست آمده، فراوان است. از جمله موردهایی که می‌توان به آن اشاره کرد سرویس Xbox Play Anywhere است. این سرویس به کاربران پلتفرم ایکس‌ باکس اجازه می‌دهد تا بازی‌هایی را که از آن پشتیبانی می‌کنند در کامپیوتر ویندوزی خود هم بازی کنند. این سرویس در برخی از بازی‌های انحصاری ایکس‌باکس در دسترس است. از طرف دیگر قیمت بالای آخرین کنسول این شرکت، یعنی ایکس‌ باکس وان ایکس هم می‌تواند دلیلی برای کاهش فروش کنسول‌های مایکروسافت باشد.

XBOX ONE X

حال با وجود شایعاتی مبنی بر کنسول‌های نسل بعد که احتمال دارد در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شوند، مردم کم‌تر علاقه دارند تا کنسول‌های کنونی مایکروسافت را تهیه کنند و برای خرید کنسول‌های نسل بعد آماده می‌شوند. این موضوع می‌تواند نقش مهمی را در فروش کنسول‌های ایکس‌باکس ایفا کند، چون با توجه به قیمت‌گذاری‌های اخیر دیگر شرکت‌ها در زمینه‌ی سخت‌افزار مانند قیمت آخرین کارت‌های گرافیک یا قیمت‌گذاری گوشی‌های تلفن همراه، نحوه‌ی قیمت‌گذاری مایکروسافت هم برای کنسول‌ها و سخت‌افزارهای دیگر خود هم دستخوش تغییراتی شود و در نتیجه قیمت نهایی این محصولات افزایش یابد.

آخرین بار که مایکروسافت با چنین جهشی در سرویس ایکس‌باکس لایو روبرو شد در سال ۲۰۰۹ بود که تعداد کاربران فعال ماهیانه از ۱۷ میلیون نفر به ۲۰ میلیون نفر افزایش داشت. ولی جالب اینجا است که این افزایش تعداد کاربران همزمان با عبور از مرز فروش ۳۰ میلیون دستگاه کنسول ایکس‌باکس 360 از زمان عرضه بود.

نظرات خود را با زومجی در میان بگذارید.


منبع DualSHOCKERS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده