// چهار شنبه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۴

سه بازی مهره چین، شکمو و بازاران برنده جوایز رویداد کژوال کمپ شدند

امروز در خلال رویداد کافه گیمز، اختتامیه رویداد بازی‌سازی کژوال کمپ با حضور ۲۱ فینالیست برگزار و جوایزی به برگزیدگان اهدا شد.

نخستین بار شهریور سال جاری بود که در جریان رویداد کافه گیمز ۲ شاهد رونمایی کافه بازار و آواگیمز از رویدادی مهم در صنعت بازی‌سازی موبایل بودیم. رویداد کژوال کمپ که با هدف ارتقا سطح بازی‌های موبایل ایرانی از مهر ماه امسال آغاز به کار کرد، شرایطی را فراهم می‌کرد تا بازیسازان ایرانی با تمرکز روی ایده‌پردازی، توسعه و در نهایت انتشار بازی‌های خود در مرحله سافت‌لانچ زیر نظر مربیانی با تجربه، قدمی مثبت را در جهت بالا بردن کیفیت بازی‌های موبایل، استفاده از الگوهای رایج با توجه به فرهنگ و هویت ایرانی و در نهایت شناختن مخاطب‌های ایرانی بردارند.

طبق اعلام کافه بازار، این رویداد در مهر ماه با ثبت‌نام ۲۲۸ تیم آغاز به‌کار کرد. در مرحله بعد ۹۰ تیم موفق شدند تا نمونه اولیه بازی خود را برای حضور در رقابت‌ها ارسال کنند که از این تعداد به گفته‌ی شروین رحیمی راد، مدیر توسعه بازی کافه بازار، ۳۸ نفر با گزینشی سخت‌گیرانه واجد شرایط ادامه شناخته شدند. آخرین مرحله اما با رسیدن و انتشار ۲۱ بازی در مرحله سافت‌لانچ همراه بود.

کژوال کمپ

اکنون بعد از ۱۰ هفته بازی‌سازی فشرده زیر نظر مربیانی با تجربه در نهایت امروز اختتامیه رویداد بازیسازی کژوال کمپ در خلال کافه گیمز 3 با حضور جمعی از اصحاب رسانه و بازیسازان برگزار شد. در جریان این رویداد شروین رحیمی راد از تست بازی‌های منتخب کژوال کمپ توسط ۳۱ هزار و ۲۶۵ نفر خبر داد. این در حالی است که به طور متوسط روزانه ۴۵ کاربر جدید بازی ها را تجربه می‌کردند و از طرفی آمار حضور متوسط ۷۰ کاربر فعال روزانه نیز حائز اهمیت است. مدیر تولید و توسعه بازی در کافه بازار در نهایت از آمار ۱۷ درصدی بازگشت کاربران روز اول خبر داد.

در انتهای مراسم در کنار تقدیر از داوران و مربیان این دوره از رقابت‌های کژوال کمپ، سه برگزیده رقابت‌ها نیز معرفی شدند. بازی «بازاران»، ساخته استودیوی پاز گیم، اولین برگزیده بود که با حضور روی استیج جایزه ۱۰ میلیون تومانی خود را دریافت کرد. در ادامه استودیوی آزمایشگاه بازیسازی کاسپین موفق شد تا با ساخت بازی شکمو، رتبه دوم رویداد بازیسازی کژوال کمپ را به همراه جایزه ۱۵ میلیون تومانی دریافت کند. در نهایت اما این استودیوی آرمیک بود که با بازی مهره چین برنده جایزه ۲۵ میلیون تومانی اولین دوره رقابت‌های کژوال کمپ شد.

کژوال کمپ

شما می‌توانید با ورود به سایت کافه بازار، اقدام به دانلود بازی های برتر رویداد کژوال کمپ کنید. زومجی به‌زودی به همراه انتشار گزارش متنی این دوره از رویداد کافه گیمز، گزارش ویدیویی سومین کافه گیمز را نیز منتشر خواهد کرد. علاوه براین منتظر بررسی سه بازی برگزیده کژوال کمپ در زومجی باشید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده