استودیو Quantic Dream به سمت تولید بازیهای مولتی پلتفرم میرود
استودیو کوانتیک دریم (Quantic Dream) کار خود را با تولید بازیهای مولتی پلتفرم آغاز کرد و دو بازی اول آنها یعنی Omikron: The Nomad Soul و Fahrenheit: Indigo Prophecy برای پلتفرمهای مختلفی عرضه شدند. بعد از آن همکاری استودیو با سونی آغاز شد و کوانتیک دریم سه بازی انحصاری برای پلی استیشن تولید کرد، ولی با توجه به صحبتهای اخیر مسئولین کوانتیک دریم میتوانیم در آینده منتظر ساخت بازیهای مولتی پلتفرم توسط این استودیو باشیم.
در گفتگویی که سران کوانتیک دریم با VentureBeat داشتهاند، در جواب این سوال که آیا همچنان برای پلی استیشن بازی میسازند به این نکته اشاره کردهاند که هرچند هنوز هم به فکر تولید بازی برای کنسولهای سونی هستند، ولی سایر گزینهها را هم در نظر خواهند گرفت و دوست دارند آثاری طراحی کنند که جدا از بحث پلتفرم، بیشترین تعداد مخاطبین را جذب کنند؛ موضوعی که باعث شده است استودیو به سراغ تولید یک موتور گرافیکی جدید با قابلیت ساخت بازی برای پلتفرمهای مختلف برود. گیوم دهفوندومیه از مدیران استودیو که در تأسیس آن هم نقش داشته است، در این زمینه میگوید:
این تغییر مسیر بزرگی برای استودیوی ما خواهد بود که به مدت ۱۲ سال در حال ساخت بازیهای انحصاری برای پلی استیشن بودیم. البته ما پیش از این هم تجربه چنین کاری را داشتهایم و موتورهای گرافیکیای تولید کردیم که توانایی اجرای بازیها را روی ، ، ، ، ، و داشتند. بنابراین مطمئن هستیم که این بار هم میتوانیم کاری کنیم که در کنار حفظ کیفیت بازیهای خود، آنها را روی پلتفرمهای متنوعی اجرا کنیم. ما در دوران کار با پلی استیشن تجربیات زیادی کسب کردیم و اکنون قصد داریم دانش خود را روی سایر پلتفرمها هم اعمال کنیم.
یکی دیگر از اتفاقات مهم در مورد کوانتیک دریم، به قرارداد استودیو با کمپانی چینی NetEase مربوط میشود که بخش کوچکی از سهام استودیو را خریداری کرده است و همین موضوع به کوانتیک دریم اجازه میدهد به فکر اهداف بزرگتری باشد و تعداد اعضایش را هم به تدریج از حدود ۲۰۰ نفر به ۳۰۰ نفر افزایش دهد؛ در عین حال که همچنان به شکل یک استودیوی مستقل به کار خود ادامه خواهد داد.
کمپانی بزرگ NetEase این روزها در حال سرمایهگذاری در بخشهای مختلف بازار بازیهای ویدیویی است و پیش از این هم خبرهایی در مورد همکاری آنها با Blizzard در بازارهای آسیایی و سرمایهگذاری ۱۰۰ میلیون دلاری این کمپانی در Bungie منتشر شده بود.
آخرین محصول کوانتیک دریم بازی دیترویت (Detroit: Become Human) بود که عملکرد نسبتاً خوبی داشت. پیش از آن هم شاهد ساخت دو بازی Heavy Rain و Beyond: Two Souls از آنها بودیم و حال باید دید بازی بعدی این استودیوی فرانسوی به چه سمت و سویی میرود.