// شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

اختتامیه رویداد بازیسازی کژوال کمپ دهم بهمن برگزار می‌شود

با انتخاب ۲۱ تیم برتر رویداد کژوال کمپ از میان ۲۲۸ تیم شرکت‌کننده، اختتامیه این رویداد بازیسازی در روز دهم بهمن و در خلال کافه گیمز 3 برگزار می‌شود.

بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین سورپرایزهای کافه گیمز ۲ رونمایی از رویداد بازی‌سازی کژوال کمپ بود که با همکاری کافه بازار،‌ بزرگترین مارکت اندروید ایرانی و آواگیمز به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود؛ اتفاقی که باعث شد تا بعد از مدت‌ها شاهد اهمیت مراحل پیش‌ از تولید، برنامه‌ریزی و در نهایت سافت لانچ بازی‌ها در ایران باشیم و حداقل اهمیت نظم در روند انتشار بازی‌ها با متد‌های مدرن را هرچه بیشتر بازگو کرده است. اکنون اما بعد از گذشت ۱۰ هفته از زمان آغاز رویداد ساخت بازی‌های کژوال موبایل، ۲۱ تیم موفق شدند تا با عبور از مراحل داوری به مرحله پایانی برسند تا در نهایت برای کسب جوایز ارزنده رقابت کنند.

طبق اعلام برگزار کنندگان، رویداد کژوال کمپ با ثبت نام ۲۲۸ تیم آغاز به کار کرد که در نهایت ۹۰ شرکت‌کننده توانستند نمونه اولیه بازی خود را در زمان مقرر ارسال کنند. از این تعداد ۳۹ تیم انتخاب شدند که از این تعداد ساخته ۲۱ تیم صلاحیت حضور در فینال رقابت‌ها را پیدا کرد. نکته حائز اهمیت در رویداد کژوال کمپ راهنمایی تیم‌های بازیسازی زیر نظر ۱۱ مربی بود که از طرفی پراکندگی جغرافیایی تیم‌های فینالیست نیز جالب توجه است.

اما کژوال کمپ چیست؟ رویداد کژوال کمپ با مشارکت کافه‌بازار و آواگیمز، با هدف ارتقای سطح بازی‌های موبایل ایرانی برگزار می‌شود. در طول این رویداد ۱۰ هفته‌ای تیم‌های شرکت‌کننده تلاش می‌کنند تا با کمک گرفتن از مربیان منتخب از بین شاخص‌ترین بازی‌سازان داخلی محصولی را با هدف موفقیت تجاری در بازار داخل تولید کنند. تیم‌های برگزیده در این رویداد علاوه بر جوایز نقدی ۱۰ تا ۲۵ میلیون‌ تومانی از طرف کافه بازار، فرصت ویژه دریافت بورسیه سرمایه‌گذاری از کافه بازار و آواگیمز را برای تکمیل محصول خود خواهند داشت.

کافه بازار هدف از برگزاری کژوال‌کمپ را بالا بردن کیفیت بازی‌های موبایل، استفاده از الگو‌های رایج و پرطرفدار با توجه با فرهنگ و هویت ایرانی و سلیقه مخاطب ایرانی، شناختن مخاطب‌های ایرانی و رفتارشناسی گیمرهای داخلی و کمک و حمایت نزدیک در پروسه‌ی تولید با کمک مربی‌های با تجربه بیان کرده است. طبق اعلام وبسایت کژوال کمپ معیار انتخاب بهترین‌ها، عملکرد بازی‌ها در فاز انتشار است. درصد بازگشتن کاربرها به بازی (Retention Rate)، امتیازی که کاربرها به بازی می‌دهند، تعداد نصب‌های فعال و سرعت‌عمل سازنده‌های بازی در هنگام مواجه شدن با باگ و آپدیت دادن از جمله مواردی هستند که در هنگام داوری مد نظر قرار خواهند گرفت. 

شما می‌توانید با ورود به سایت کافه بازار، اقدام به دانلود بازی‌های برتر رویداد کژوال کمپ کنید. مراسم اختتامیه‌ی کژوال کمپ و معرفی تیم‌های برتر در تاریخ ۱۰ بهمن ماه و همزمان با رویداد «کافه گیمز ۳» برگزار خواهد شد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده