// چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵

حالت نوبتی به بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire اضافه می‌شود

کسانی که منتظر اضافه شدن حالت نوبتی به بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire بودند، انتظار آن‌ها به سر آمده و این حالت به بازی اضافه خواهد شد.

چندین سال است که یک اختلاف نظر بین طرفداران سری Pillars of Eternity وجود دارد مبنی بر اینکه این بازی باید به‌صورت نوبتی باشد یا یک بازی Real Time با قابلیت Pause. این رقابت درست از زمانی که پروژه‌ای به نام Project Eternity در وب‌سایت کیک استارتر شروع به کار کرد، وجود داشت و البته در نهایت استودیو آبسیدین به این نتیجه رسید که بازی را در سبک نقش آفرینی Real Time بسازد که بتوان در مواقع نیاز آن را با Pause متوقف کرد. اما حالا و طبق جدیدترین اخبار بازی، قرار است که نسخه‌ی جدید این سری که هشت ماه پیش منتشر شده و بازی Pillars of Eternity 2: Deadfire نام دارد، به واسطه‌ی اضافه شدن یک حالت جدید، به یک بازی نوبت محور (Turn Based) تبدیل شود.

Pillars of Eternity 2: Deadfire

این حالت در تاریخ ۴ بهمن ماه (۲۴ ماه ژانویه) به واسطه‌ی یک بروزرسانی به بازی اضافه می‌شود و شما می‌توانید از آن پس هم در حالت Real Time بازی را تجربه کنید و هم نوبتی. البته این را در نظر داشته باشید که این حالت جدید نوبت محور در حال حاضر به‌صورت بتا در دسترس قرار می‌گیرد و طبیعتا نیاز به تست‌های متعددی چه از سوی تیم سازنده و چه از سوی کاربران دارد. جاش ساویر، کارگردان بازی، در یک گفتگوی ویژه عنوان کرده که نوبت محور شدن بازی باعث ایجاد تغییراتی اساسی در آن خواهد شد؛ به این شکل که بازی دارای یک چرخه نوبت خواهد بود و البته از این پس شما می‌توانید نبردها را از نزدیک‌تر ببینید و متوجه مکانیزم‌هایی شوید که ممکن است تا پیش از این متوجه آن‌ها نشده باشید. در این حالت جدید هماهنگ کردن موقعیت‌ها و استراتژی‌های شما ساده‌تر خواهد شد. وی از لفظ «تجربه‌ای بسیار جالب و جذاب» برای بیان این حالت از بازی استفاده کرده است. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در زیر مشاهده می‌کنید:

من به شما پیشنهاد می‌کنم که حتما بازی را در این حالت تجربه کنید؛ حتی اگر پیش‌تر آن را انجام داده و به اتمام رسانده‌اید. حالت نوبت محور را تجربه کنید و خواهید دید که بازی در این حالت دارای حس و حالی خاص و جذاب و جدید است.

باید این نکته را در نظر داشت که به خاطر تفاوت‌های بنیادینی که حالت نوبت محور با Real Time دارد، شما قادر نخواهید بود که بین بازی یا بین مراحل آن حالت را تغییر دهید؛ بلکه باید یک کمپین جدید را از نو آغاز کنید. قطعا این تغییر و اضافه شده حالت جدید یکی از امتیازات این بازی خواهد بود و به آن حال و هوای جدیدی خواهد بخشید. همچنین این حالت ممکن است فروش بازی را نیز تحت تاثیر قرار دهد و طرفداران بازی‌هایی نوبت محوری مانند بازی Divinity: Original Sin را نیز جذب خود کند. پیش‌تر در زومجی خواندید که نسخه‌های کنسولی این بازی قرار است در سال ۲۰۱۹ منتشر شوند.

نظر شما در مورد این حالت جدید چیست؟


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده