نویسنده: حسین صدری
// چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۱۵

یوبیسافت از المان‌های نقش آفرینی بازی Far Cry New Dawn می‌گوید

طبق صحبت‌های کارگردان بازی Far Cry New Dawn قرار است المان‌های نقش آفرینی کمرنگی به این بازی تزریق شود تا انگیزه‌ی بازیکنان در زمینه‌های مختلف را تقویت کند.

برای نخستین بار در سری بازی‌های محبوب Far Cry، قرار است المان‌های نقش‌آفرینی را در جدیدترین نسخه از این سری یعنی بازی Far Cry New Dawn مشاهده کنیم. در واقع نمایش‌هایی که تاکنون از این اثر منتشر شده‌اند، المان‌های اضافه شده به گیم‌پلی بازی را نشان نمی‌دهند؛ پس یوبیسافت تصمیم گرفته تا اطلاعاتی را در این باره منتشر کند و روشن سازد که دقیقا چه معنایی می‌دهد وقتی می‌گوییم قرار است به یک شوتر جهان‌باز چون فارکرای، المان‌های نقش‌آفرینی اضافه شود.

به تازگی، طی یکی از جلسات پرسش و پاسخی که با سازندگان بازی برگزار شده است، کارگردان خلاق این نسخه یعنی جین سباستین دکانت به این مسئله اشاره کرده و نکاتی را درباره‌ی المان‌های کمرنگ نقش‌آفرینی درون بازی با طرفداران به اشتراک گذاشته است.

شما قادر خواهید بود سلاح بسازید؛ سلاح‌هایی که سطح‌های مختلفی برایشان تعیین شده. سطوح سلاح‌ها قرار است در جنگ با دشمنانی به شما کمک کند که خودشان هم سطح‌های مختلفی دارند.

در بازی Far Cry New Dawn شما می‌توانید محلی را که به عنوان خانه‌ی امن برگزیده‌اید و در آن سکونت دارید ارتقا دهید و در واقع روی آن سرمایه‌گذاری کنید. در ازای این سرمایه‌گذاری، آپگرید‌های جدیدتری برای شما باز خواهد شد تا بتوانید خودتان، سلاح‌هایتان و پناهگاهتان را باز هم ارتقا دهید.

دکانت درباره‌ی سیستم تصرف پایگاه‌های بازی هم مطالبی را به اشتراک گذاشت. طبق گفته‌های او تصرف پایگاه‌های دشمن در این نسخه با تغییرات گسترده‌ای روبه‌رو شده است. در بازی جدید شما در مواجهه با پایگاه‌های دشمن دو راه در پیش رو دارید: می‌توانید پایگاه موردنظرتان را به روش معمولی و همیشگی تصرف کنید یا اینکه آن را «تحت فشار قرار دهید». در صورتی که بخواهید به پایگاه فشار آورید، می‌توانید مردم ساکن منطقه را به درون آن بفرستید تا منابع و امکانات را از درون آن استخراج کنند. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که منبع به صورت منظم و مرتب و با مقادیر بالا به دستتان خواهد رسید.

البته نکته‌ی مهم آنجا است که در صورت فشار آوردن به یک پایگاه، باید منتظر عواقب آن هم باشید؛ زیرا پایگاه مورد نظر به هدف راحت‌تری برای دشمنانتان تبدیل خواهد شد و آن‌ها می‌توانند به راحتی آن را پس بگیرند. در صورتی که دشمنان مجددا پایگاه را تصاحب کنند، کار شما بسیار سخت‌تر خواهد شد و نیروهای دشمن با شدت بسیار بیشتری از آن پایگاه محافظت خواهند کرد. البته نکته‌ی جالب اینجا است که اگر شما موفق شوید باز هم پایگاه ذکر شده را پس بگیرید، مقدار منابع و امکاناتی که از آن استخراج می‌شود حتی از قبل هم بیشتر خواهد شد. به نظر می‌رسد این سیستم جدید، می‌تواند تصرف پایگاه‌ها در Far Cry را بسیار هیجان‌انگیزتر و پر ریسک‌تر از قبل کند. در نهایت نیز همه‌ی این مکانیک‌ها به هرچه درگیرکننده‌تر شدن بازی کمک شایانی می‌کند.

سازندگان نیز امیدوارند این بخش از بازی به گونه‌ای تغییر کند که بازیکنان انگیزه‌ی بیشتری برای تصرف پایگاه‌های از دست رفته داشته باشند و گزینه‌های بیشتری در مواجهه با سیستم پایگاه‌های بازی در اختیارشان قرار گیرد.

بازی Far Cry New Dawn قرار است تا در پانزدهم فوریه‌ی سال جاری (۲۶ بهمن ماه سال ۱۳۹۷) برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهانی شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی جدیدترین نسخه از سری Far Cry یوبی سافت چیست؟


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده