// چهار شنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۸

تیم Liquid با شکست Astralis عنوان قهرمانی iBUYPOWER Masters را به‌دست آورد

Astralis، بهترین تیم Counter Strike: Global Offensive جهان، با شکست در مقابل تیم Liquid، در جایگاه دوم رویداد iBUYPOWER Master 2019 قرار گرفت.

اولین رویداد مهم بازی Counter Strike: Global Offensive در سال ۲۰۱۹ با رویارویی دو تیم Liquid و Astralis در فینال مسابقات آی‌بای‌پاور، به پایان رسید. مرحله اصلی اولین رویداد ماینور فصل در شهر لس‌آنجلس برگزار شد که میزبان هشت تیم برتر جهان بود. تیم‌های حاضر در این رویداد به صورت مستقیم توسط برگزارکنندگان انتخاب و دعوت شده بودند. بهترین‌های جهان باید در دو مرحله گروهی و حذفی با یکدیگر روبرو می‌شدند. در اولین مرحله تیم‌ها در دو گروه قرار گرفتند و به رقابت پرداختند. در هر گروه دو تیم پایین جدول باید از دور مسابقات حذف می‌شدند که در گروه A، تیم‌های Cloud9 و Complexity و در گروه B، دو تیم FaZe و Luminosity به دلیل عدم کسب امتیاز لازم از دور مسابقات خارج شدند.

iBUYPOWER Masters

در ادامه تیم‌های راه یافته به مرحله حذفی باید برای کسب عنوان قهرمانی و جایزه ۱۰۰ هزار دلاری اولین رویداد ماینور فصل با یکدیگر به رقابت می‌پرداختند. اولین بازی نیمه‌نهایی بین دو تیم محبوب Liquid و Fnatic برگزار شد. سوئدی‌ها قطعا انتظار یک بازی سخت را داشتند و بازی نزدیکی را در نقشه Mirage شاهد بودیم، ولی در پایان تیم لیکویید توانست با کسب نتیجه ۲-۱ به فینال مسابقات راه یابد. در سمت دیگر Astralis نمایشی قدرتمند را در مقابل تیم Ghost به نمایش گذاشت. دومین نیمه‌نهایی رویداد آی‌بای‌پاور، در کمتر از ۲ ساعت به پایان رسید و تیم استرالیس با کسب نتایج ۱۶:۲ و ۱۶:۱۴ به عنوان پیروز میدان، راهی فینال شد.

iBUYPOWER Masters

فینال مسابقات iBUYPOWER Masters با شروع طوفانی تیم Astralis در نقشه Inferno همراه بود که این تیم با کسب نتیجه ۱۶-۴ اولین بازی فینال را از آن خود کرد. این برتری در اوایل بازی دوم که در نقشه Dust2 پیگیری شد، کاملا مشهود بود تا اینکه nitr0، بازیکن تیم لیکویید با درخواست یک توقف تاکتیکی و صحبت کردن با هم‌تیمی‌های خود روند بازی را به کلی تغییر داد. بعد از توقف تاکتیکی، بازیکنان تیم لیکویید با استفاده از ضعف‌های تیم حریف توانستند هشت راند پیاپی را بدست آورند و در نهایت نقشه دوم را با نتیجه ۱۶-۱۱ به پایان رساندند. سومین بازی فینال در نقشه Overpass برگزار شد. باز هم شاهد برتری دانمارکی‌ها در اوایل بازی بودیم. تیم Astralis سومین بازی را با برتری ۷-۰ شروع کرد، ولی در ادامه بازیکنان لیکویید با نمایش خوبی که از خود نشان دادند، بازی را با نتیجه ۱۶-۱۱ به سود خود به پایان رساندند.

رتبهتیممبلغ جایزهکشور/منطقه
اولLiquid۱۰۰,۰۰۰ایالات متحده
دومAstralis۴۰,۰۰۰دانمارک
سوم-چهارمfnatic۱۷,۰۰۰سوئد
سوم-چهارمGhost۱۷,۰۰۰ایالات متحده
پنجم-ششمCloud9۸,۰۰۰ایالات متحده
پنجم-ششمFaZe۸,۰۰۰اروپا
هفتم-هشتمcompLexity۵,۰۰۰آمریکای شمالی
هفتم-هشتمLuminosity۵,۰۰۰برزیل

تیم لیکویید سال جدید میلادی را با حضور بازیکن جدیدش جیک «Stewie2K» یپ، شروع کرده است و با توجه به اینکه این تیم در اولین حضورش در یک رویداد حضوری (LAN) عنوان قهرمانی را کسب کرد، به نظر می‌رسد که طرفداران این تیم، فصل خوبی را پیش‌رو خواهند داشت. رویداد مهم بعدی که تیم لیکویید در آن حضور دارد، مسابقات IEM Katowice 2019 است که با مجموع جوایز یک میلیون دلار از اول اسفند در لهستان برگزار خواهد شد.


منبع liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده