نویسنده: حسین صدری
// یکشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۵

بانجی از نقشه‌های آینده‌اش برای سری Destiny می‌گوید

کارگردان سری بازی Destiny یعنی لوک اسمیث، درباره آینده‌ی این مجموعه پس از جدایی از اکتیویژن سخن می‌گوید.

اکتیویژن و ‌Bungie به تازگی از یکدیگر جدا شده‌اند و به همکاری‌شان پایان داده‌اند و در این جدایی، حق و حقوق ساخت و انتشار سری بازی علمی-تخیلی Destiny به بانجی سپرده شده است. حالا برای نخستین بار، کارگردان سری Destiny یعنی لوک اسمیث به صورت رسمی در این باره بیانیه‌ای صادر کرده است. البته این اولین باری نیست که اسمیث به این واقعه واکنش نشان می‌دهد. او پیشتر نیز با انتشار یک توییت به جدایی بانجی و اکتیویژن واکنش نشان داده بود:

نگهبانان سرنوشت خود را می‌سازند.

اسمیث در بیانیه‌ی رسمی خود ابتدا از اکتیویژن بابات حمایتش از تیم بانجی و سری بازی Destiny تشکر کرده است. بانجی و اکتیویژن در سال ۲۰۱۰ یک قرارداد ۱۰ ساله‌ی همکاری امضا کرده‌ بودند که مربوط به ساخت و انتشار یک مجموعه به‌خصوص بود و حالا همه‌ی ما می‌دانیم که نام آن بازی Destiny است. نخستین بازی از این مجموعه در سال ۲۰۱۴ به انتشار رسید و دنباله‌ی آن در سال ۲۰۱۷ راهی بازارهای جهانی شد. علاوه بر این دو نسخه‌ی اصلی، تعداد بسیار زیادی بسته‌ی الحاقی و محتویات اضافه برای این دو بازی تدارک دیده شد که همگی باعث شدند این مجموعه گیمرهای بسیار زیادی را در سرتاسر جهان برای مدت فراوانی سرگرم کند. اکتیویژن در این مدت به خوبی پشت سر بانجی ایستاده بود و آن‌ها را حمایت می‌کرد؛ حتی با اینکه قرار نبود این رابطه همیشگی باشد. اسمیث در بیانیه‌اش از استودیوهای High Moon و Vicarious Visions نیز قدردانی کرد. طبق گفته‌های او همچنین مشخص شد که Vicarious Visions در حال کار روی محتوای جدیدی برای بازی Destiny 2 است. او گفت:

آن‌ها در حال حاضر روی آخرین محتوا و آخرین بانگ وداعشان با Destiny کار می‌کنند که در فصلی که پیش رو داریم برای عرضه آماده خواهد شد.

پس از این، باید دید تصمیم بانجی درباره‌ی تولید محتویات مربوط به سری Destiny چیست. آیا آن‌ها تولید محتویات اضافه‌ی بازی را به استودیوهای خارجی خواهند سپرد یا اینکه تصمیم دارند همه‌ی این محتوا را خودشان و در داخل استودیو تولید کنند؟ ما همچنین دقیقا نمی‌دانیم این حرکت چه معنایی برای استودیوهای High Moon و Vicarious Visions دارد. این استودیوها که مالکیت آن‌ها به اکتیویژن تعلق دارد، ممکن است برای همکاری به دیگر پروژه‌های در دست ساخت زیر نظر اکتیویژن ملحق شوند.

Destiny 2

اسمیث همچنین تایید کرد که بانجی متعهد شده همه‌ی محتویاتی را که قول داده برای Annual Pass بازی Destiny 2 تولید کند بسازد و منتشر کند. او همچنین گفت که عرضه‌ی بسته‌ی Black Armory برای بازی Destiny 2 یک فرصت یادگیری عالی برای تیم بانجی بود و آن‌ها تجربه‌های زیادی را پس از عرضه‌ی آن کسب کردند.

ما چیزهای بسیاری را از Black Armory آموختیم که در آینده برای عرضه‌ی پروژه‌های جدیدمان از این تجربه‌ها استفاده خواهیم کرد. ما قدرت موردنیاز برای نخستین ساخت و ساز اسلحه را بسیار بالا درنظر گرفتیم و این برای بسیاری از گیمرها انگیزه‌ی خوبی برای رفتن به سراغ محتوای جدید نبود. ما در حال بررسی هستیم تا بتوانیم آن مرز مطلوب را پیدا کنیم تا موقعیت تعادل ایجاد شود؛ مرزی بین محتوایی جدید که بسیاری از گیمرها بتوانند آن را بازی کنند و لذت ببرند و محتوایی که الهام بخش بازیکنان باشد تا خودشان را ارتقا دهند و روحیه‌ی پیشرفت را در خود به وجود آورند. ما در حال گشتن به دنبال مکانیک‌هایی هستیم که گیم‌پلی را ارتقا دهند و در فصل‌های آینده تجربه‌ی بهتری را برای بازیکنان ایجاد کنند.

اما درباره‌ی اینکه در آینده‌ی دورتر قرار است چه اتفاقاتی بیفتد، طرفداران سری Destiny می‌توانند مطمئن باشند که بانجی به این سری بازی «متعهد خواهد بود». حالا که اکتیویژن از ماجرا خارج شده، سرنوشت بازی «سرنوشت» به دست بانجی رقم خواهد خورد.

به گفته‌ی اسمیث:

ما این جهان را خلق کرده‌ایم و هم‌اکنون خودمان سرنوشت کلی آن را در دست می‌گیریم. اکثریت قریب به اتفاق تیم ما هم‌اکنون در حال بررسی هستند و به راه‌هایی می‌اندیشند که بتوانیم بازی، تجربه‌ی آن، دشمنان و قهرمانی را که شما از سال ۲۰۱۴ مشغول ساخت و ارتقای آن بوده‌اید بهبود بخشیم و آینده‌ی بهتری را برای آن‌ها تصور کنیم. ما همچنان این کار را انجام خواهیم داد.

بدون کمک ناشر بزرگ، با تجربه و جا افتاده‌ای چون اکتیویژن، به نظر می‌رسد بانجی دارد به سرعت راه‌های مختلف را امتحان می‌کند تا بهترین گزینه‌های ممکن را برای بازی برگزیند.

ما درباره‌ی این می‌اندیشیم که «مستقل بودن به معنا و مفهوم واقعی کلمه» چه معنایی می‌دهد. اینکه بخواهیم خودمان بازی‌ها را منتشر کنیم واقعا به چه معنا است و مهم‌تر از همه اینکه حالا که سرنوشت Destiny در دست‌های ما است، این برای طرفدارانمان چه مفهومی خواهد داشت؟

این پاییز برای ما فصل پرکاری بود. سال پیش رو نیز قرار است سال بسیار پرکاری باشد. وقتی که من به آینده نگاه می‌کنم و سرنوشت مجموعه Destiny و جایگاه‌هایی را که می‌تواند به آن برسد تصور می‌کنم، به خاطر ریشه‌هایی که در گذشته‌ای به خاطرسپردنی فرو رفته و محکم شده‌اند، آینده‌ی روشنی را می‌بینم. قرار نیست همه چیز در گوشه‌های تاریک زمان گم شود. به زودی مجددا همدیگر را خواهیم دید.

انتظار می‌رود بازی Destiny 3 در سال ۲۰۲۰ آماده‌ی عرضه به بازار شود. این پیش‌بینی بر اساس گفته‌های یکی از تحلیلگران مطرح شده؛ کسی که همچنین گفته به احتمال زیاد، بانجی هزینه‌ای را به اکتیویژن پرداخت کرده تا ترتیب انتشار معمولش را متوقف کند. علاوه بر عرضه‌ی محتوای اضافه برای بازی Destiny 2، به تازگی مشخص شده بانجی مبلغ صد میلیون دلار از یک کمپانی اینترنتی چینی دریافت کرده تا برایشان پروژه‌هایی را که مربوط به بازی Destiny نیستند انجام دهد. به همین خاطر به نظر می‌رسد این کمپانی این روزها سرش را بسیار شلوغ کرده. بازی Destiny 2 هم‌اکنون برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی آینده‌ی مجموعه Destiny چیست؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده