نویسنده: حسین صدری
// جمعه, ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۲

حجم بازی Sea of Thieves با آپدیت جدید کاهش خواهد یافت

استودیوی سازنده‌ی بازی Sea of Thieves از انتشار آپدیتی خبر داد که قرار است حجم این بازی را به طرز مطلوبی کم کند. این آپدیت کمک می‌کند محتویات آینده‌ی این بازی با سرعت بیشتری تولید و منتشر شوند.

در حالی که یکی از بزرگ‌ترین و موردانتظار ترین انحصاری‌های کنسول ایکس باکس وان یعنی بازی Sea of Thieves نتوانست به هنگام عرضه انتظارات منتقدان و طرفداران را برطرف کند، سازنده‌ی آن یعنی استودیو Rare توانست با عرضه‌ی آپدیت‌ها و بسته‌های الحاقی گوناگون، سطح بازی را ارتقا دهد و محتوای آن را که در زمان انتظار به طرز غیرقابل قبولی اندک بود، گسترش دهد. اخیرا استودیوی Rare و مایکروسافت از عرضه‌ی آپدیتی خبر دادند که روی بهینه‌سازی حجم این بازی تمرکز خواهد کرد. به گفته‌ی آن‌ها این بروزرسان حجم بالای این بازی را به میزان قابل توجهی خواهد کاست.

این خبر بدون شک صاحبان مدل‌های قدیمی کنسول ایکس باکس وان را خوشحال خواهد کرد. مدل ۵۰۰ گیگابایتی این کنسول این روزها به شدت از کمبود فضای کافی برای اجرای بازی‌های مختلف رنج می‌برد و حجم سرسام‌آور بازی‌های نسل هشتمی و به خصوص انحصاری‌های Xbox One، نمکی است بر زخم کسانی که هنوز نتوانسته‌اند کنسول قدیمی خود را ارتقا دهند. این آپدیت قرار است تا در ششم فوریه‌ی سال جاری (۱۷ بهمن ماه امسال) برای دارندگان این بازی در دسترس قرار گیرد. بازی Sea of Thieves روی کنسول اصلی ایکس باکس حجمی معادل ۳۵ گیگابایت داشت که این بروزرسان قرار است به طرز تحسین برانگیزی این حجم را به ۱۰ گیگابایت کاهش دهد. این بازی همچنین روی کنسول ارتقا یافته‌ی مایکروسافت یعنی ایکس باکس وان ایکس، حجمی معادل ۴۷ گیگابایت داشت که پس از انتظار این آپدیت، حجم بازی به ۲۵ گیگابایت خواهد رسید. کسانی که Sea of Thieves را روی ویندوز تجربه می‌کنند نیز از این کاهش حجم بی‌بهره نیستند و کاهش حجم این بازی از ۴۷ گیگابایت به ۲۷ گیگابایت را شاهد خواهند بود.

Sea of Thieves

در حالی که این آپدیت برای گیمرهایی که هنوز Sea of Thieves را تجربه می‌کنند، اتفاق خوشحال کننده‌ای خواهد بود اما مسئله اینجا است که برای بهره‌گیری از آن، باید کل حجم بازی را از ابتدا نصب کنید. به همین خاطر این مسئله ممکن است برای برخی از بازیبازانی که از اینترنت ضعیفی بهره می‌گیرند دردسرساز باشد. به گفته‌ی استودیوی Rare، این کاهش حجم به آن‌ها کمک می‌کند بتوانند سریع‌تر آپدیت‌های این بازی را به دست گیمرها برسانند و در مرحله‌ی گرفتن خروجی و بیلدهای نهایی، دردسرهای کمتری را تجربه کنند. آن‌ها امیدوارند با این آپدیت بتوانند محتویات این بازی را سریع‌تر تولید و عرضه کنند.

با این آپدیت، استودیوی Rare خیالش را از بابت حجم بازی Sea of Thieves راحت خواهد کرد؛ زیرا که دیگر لازم نیست نگرانی‌ای بابت افزایش سایز این بازی با انتظار آپدیت‌های آینده داشته باشند. بدون شک آپدیت‌های آینده حجم بازی را افزایش خواهد داد اما امید می‌رود این کاهش حجم از اذیت شدن گیمرها جلوگیری کند. به عنوان دیگر تغییرات، این آپدیت همچنین باگی مربوط به بهره‌گیری از دو اسلحه و همچنین تنظیمات پیشرفته‌ی استریمر را از بازی حذف خواهد کرد. تهیه‌کننده‌ی اجرایی بازی Sea of Thieves همچنین از «یک ویژگی جالب دیگر» سخن گفت که قرار است به همراه این آپدیت، به بازی اضافه شود، اما او ترجیح داد تا زمانی که کمی بیشتر به عرضه‌ی این آپدیت نزدیک نشده‌ایم، چیزی درباره‌ی آن نگوید.

استودیوی Rare همچنین قول داده در سال ۲۰۱۹ پستیبانی قدرتمندی از این بازی انجام دهد و محتویات زیادی را برای آن آماده کند. حالت رقابتی جدید بازی که The Arena نام دارد قرار است در ماه‌های آینده برای بازی عرضه شود و نخستین محتوای بزرگ این بازی در سال ۲۰۱۹ باشد. انتشار بسته‌ها و بروزرسان‌های اینچنینی نشان می‌دهند وعده‌ی Rare در پشتیبانی از این بازی، جدی و در حال عملی شدن است. بازی Sea of Thieves هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس وان در دسترس است و حتی می‌توانید آن را از طریق سرویس Xbox Game Pass نیز تجربه کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده