// یکشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۰

تعدادی از بازیکنان حرفه‌ای PUBG بن شدند

با تحقیقات صورت گرفته توسط تیم eSports پابجی، ۳۰ هزار بازیکن عادی و ۱۶ بازیکن حرفه‌ای این بازی بتل رویال به‌دلیل استفاده از برنامه‌ای غیر مجاز بن شدند.

در تاریخ ۲۸ آذر ماه (۱۹ دسامبر ۲۰۱۸) تیم eSports بازی PUBG تحقیق‌هایی را آغاز کرد تا متوجه شود بازیکنان حرفه‌ای این بازی بتل رویال از برنامه‌های غیر مجاز استفاده می‌کنند یا خیر. به‌نظر می‌رسد تعداد زیادی از آن‌ها از این برنامه‌ها استفاده کرده‌اند. در تاریخ ۱۰ دی ماه (۳۱ دسامبر ۲۰۱۸) حساب کاربری پابجی در توییتر اعلام کرد که چهار بازیکن آمریکای شمالی در کنار ۳۰ هزار بازیکن بازی PlayerUnknown's Battlegrounds به‌دلیل استفاده از برنامه‌های غیر مجاز در طول مسابقات عادی و مسابقات انتخابی NPL Online بن شده‌اند.

با توجه به جدیدترین اخبار بازی، ۱۰ بازیکن دیگر هم به‌دلیل استفاده از هک بن شده‌اند. حال سوال پیش می‌آید که این برنامه‌ی غیر مجاز چه ویژگی‌ای را در دسترس کاربران متقلب قرار داده است؟ این برنامه در واقع یک هک رادار بوده است که محل دقیق سایر بازیکنان را به‌شخص استفاده کننده نشان می‌داده است. از این رو متقلبان از طریق این برنامه می‌توانسته‌اند نحوه حرکت کردن و کمین کردن خود برای سایر بازیکنان را برنامه‌ریزی کنند و به‌راحتی اول شوند. از این ۱۰ بازیکن حرفه‌ای، ۶ نفر از برنامه هک رادار در بازی‌های حرفه‌ای و بازی‌های عمومی خود استفاده کرده‌ بودند که برای سه سال بن شدند. چهار نفر دیگر هم از سایر برنامه‌های غیر مجاز استفاده کرده بودند که به‌مدت دو سال بن شدند.

در کنار این ۱۰ بازیکن، دو بازیکن تیم اروپایی Sans domicile fixe هم به‌دلیل آگاهی از تقلب هم‌تیمی‌های‌شان سه سال بن شدند. تیم eSports پابجی در این باره می‌گوید:

ما معتقدیم که آگاهی از استفاده کردن تقلب توسط هم‌تیمی برای رسیدن به یک هدف مشخص، همانند این است که خود شخص آن را استفاده کند و مجازات یکسانی را دریافت می‌کند.

به‌دنبال این اتفاق تیم Sans domicile fixe جایگاه خود را در رقابت‌های Contenders League از دست داد و برای شرکت در رویدادهای بعدی باید از اعضای جدیدی استفاده کند. این در حالی است که تیم‌های Red Diamonds و Pittsburgh Knights اگر بازیکنان متقلب خود را تعویض کنند، می‌توانند در این رویداد باقی‌بمانند. از این رو مسابقات انتخابی Contenders League یک هفته عقب افتاده است. نظر شما کاربران زومجی در مورد اقدامات شکل گرفته چیست؟ آیا با نوع مجازات‌ها موافق هستید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده