Ghost in the Shell و Blade Runner از منابع الهام سازندگان Cyberpunk 2077
زمانی که پای ژانر سایبرپانک بهوسط میآید، کتاب و مدیاهای دیگری برای مطالعه کردن و تماشا کردن وجود دارند تا مخاطب بتواند بهخوبی با این ژانر آشنا شود. از میان کتابهای خوب این سبک میتوان به کتاب Neuromancer اثر ویلیام گیبسون که به کتاب مقدس سایبرپانک شناخته میشود اشاره کرد. همچنین رادی راکرز و بروس استرلینگ هم از دیگر نویسندههایی هستند که کتابهای علمی تخیلی و سایبرپانکی جذابی را نوشتهاند. جدا از کتاب، آثار سینمایی مختلفی نظیر انیمه Akira، انیمه Ghost in the Shell و همچنین فیلم Blade Runner هم وجود دارند که جهانی سایبرپانکی را بهبهترین شکل ممکن بهتصویر کشیدهاند.
این گفتهها بدین معنا است که استودیو سی دی پراجکت رد (CD Projekt RED)، سازنده و ناشر بازی Cyberpunk 2077، برای آشنایی بیشتر با این سبک و هم سو شدن با بازی Cyberpunk 2020 از آثار مختلفی کمک گرفته است. حال با توجه به جدیدترین اخبار بازی، فیلیپ ویبر، طراح ارشد مراحل سایبرپانک 2077، در جدیدترین مصاحبهی خود با Sector.sk. در مورد این موضوع صحبت کرده است. او در این باره میگوید:
هسته اصلی الهامات ما بازی Cyberpunk 2020 است که یک بازی نقش آفرینی رومیزی است. در حالت کلی هم در ژانر سایبر پانک، به فیلمهای Blade Runner و Ghost in the Shell و در بخش کتاب به Neuromancer علاقهمند هستیم. اینها دلایلی هستند که زمان ساخت The Witcher هم وجود داشتند. ما به The Witcher علاقهی بسیاری داشتیم و میخواستیم بازی ویدیویی بسازیم که خودمان بتوانیم آن را تجربه کنیم.
فیلیپ ویبر در ادامه صحبتهایش افزود:
اگر میخواهید یک داستان بسیار خوب را روایت کنید، باید جهان آن را بهخوبی بشناسید. تیم داستان سرایی نظیر نویسندهها، طراحهای مراحل بازی، طراحهای میانپردهها و سایر اعضا باید یک فهرست را آماده میکردیم که اطلاعاتی از جهان سایبرپانک را در اختیارمان قرار میدادند. اینها کتابهایی هستند که باید برای شناخت Cyberpunk 2077 آنها را بخوانید. اینها فیلمهایی هستند که باید آنها را با دقت تماشا کرده باشید. البته در میان ما آنهایی که به این سبک علاقهمند هستند، در حال حاضر این موارد را رعایت کردهاند، اما باید بهخوبی با جهان سایبرپانک آشنا شویم؛ همانطور که موقع ساخت The Witcher در مورد تمامی ویژگیها و جهان آن شناخت پیدا کردیم. از سوی دیگر ما بازیهای بزرگسالانه میسازیم و قصد داریم داستان جذاب و درگیر کنندهای را روایت کنیم. داستان جذاب و هیجانانگیز موردی است که در گذشته آن را انجام دادهایم و فکر میکنم با آن آشنایی داریم.
با توجه بهصحبتهای ویبر تیم سازنده تمام تلاش خود را کرده است که در مورد المانهای موجود در سبک سایبرپانک اطلاعات کسب کند تا بتواند بهبهترین شکل ممکن داستانی را ارائه دهد که مخاطب را جذب کند. در انتها نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبتهای فیلیپ ویبر چیست؟