نویسنده: فریده صالحی
// شنبه, ۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۵

واکنش منتقدان به فیلم Holmes & Watson - هولمز و واتسون

فیلم هولمز و واتسون (Holmes & Watson) اخیرا به روی پرده سینماها رفت و آنطور که انتظار می‌رفت، اصلا نتوانست نظرات خوب و حتی متوسط زیادی از منتقدان بگیرد.

فیلم Holmes & Watson یا در زبان فارسی «هولمز و واتسون» یکی از جدیدترین آثار ماجراجویی، اسرارآمیز، کمدی و جنایی کمپانی کلمبیا پیکچرز (Columbia Pictures) است که به‌دست ایتان کوئن، کارگردان فیلم Get Hard (سخت شدن)، نویسنده فیلمنامه فیلم Men in Black 3 (مردان سیاه پوش 3)، انیمیشن Madagascar: Escape 2 Africa (ماداگاسکار: فرار به آفریقا) و فیلم Tropic Thunder (تندر استوایی) ساخته شده است. در فیلم هولمز و واتسون، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون ویل فرل در نقش شرلوک هولمز، جان سی ریلی در نقش دکتر جان واتسون، ربکا هال در نقش دکتر گریس هارت، رالف فاینز در نقش پروفسور جیمز موریارتی، راب برایدون در نقش بازرس لستراد، کلی مکدونالد در نقش رز هادسون، استیو کوگن در نقش گوستاو کلینگر، لارن لاپکوس در نقش میلی، پام فریس در نقش ملکه ویکتوریا، هیو لاوری در نقش مایکرافت هولمز و بلا رمزی در نقش فلاتسم و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم هولمز و واتسون در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸ (۴ دی ۱۳۹۷) در سینماهای سرتاسر ایالات متحده، اکران شد و تا به امروز امتیاز ۲۴ را از بین ۲۰ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. پروژه ساخت این فیلم در سال ۲۰۰۸ اعلام شد و در ابتدا قرار بود ساشا بارون کوهن نقش هولمز و ویل فرل نقش واتسون را ایفا کند. ویل فرل و جان سی ریلی در چند اثر دیگر مانند فیلم Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby (شب‌های تالادگا)، فیلم Step Brothers (برادر خوانده) و فیلم Anchorman 2: The Legend Continues (گوینده ۲: افسانه ادامه دارد) با یکدیگر هم‌بازی بوده‌اند. فیلم هولمز و واتسون بعد از نمایش، تا حد زیادی مورد انتقاد منتقدان قرار گرفت؛ آنها اعتقاد دارند که فیلمنامه‌ی این فیلم بسیار ضعیف و سطحی بود و یک فرصت از دست رفته و بسیار بد برای بازیگران خیلی خوب آن محسوب می‌شود. برخی از این منتقدان هم این فیلم را یکی از بدترین آثار سینمایی ۲۰۱۸ خواندند.

از آنجا که چند وقتی است که از اکران عمومی فیلم Holmes & Watson در سینماهای ایالات متحده می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Holmes & Watson از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

فیلم هولمز و واتسون اقتباسی خنده‌دار براساس داستان کلاسیک و اسرارآمیز آرتور کونان دویل است که در این داستان ما شاهد حضور دو شخصیت بسیار محبوب و معروف به نام شرلوک هولمز و دکتر جان واتسون خواهیم بود.

Holmes and Watson

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Holmes & Watson بیندازیم:

دیوید ادلستاین | مجله نیویورک (ولچر)

۶۰ از ۱۰۰

به عنوان کارگردان، ایتان کوئن اصلی‌ترین گناه ژانر کمدی را مرتکب شده است: او بین ما و بازیگران فیلم قرار گرفته است.

بری هرتز | گلوب اند میل (تورنتو)

۵۰ از ۱۰۰

لحظه‌هایی در این فیلم وجود دارند، هرچند که گذرا هستند، که نشان می‌دهند یک تقلید واضح و سطحی، براساس کارهای مل بروکس در خرابه‌های این اثر وجود دارد.

ویلیام بیبیانی | آی جی ان

۴۱ از ۱۰۰

شیرین‌کاری‌های احمقانه، بازیگران مکمل تلف شده و همچنین فیلمنامه‌ی غیرمتمرکز که باعث می‌شوند تا این فیلم تبدیل به یک اثر مشکل‌دار و کاملا بدون سرگرمی شود.

پیتر دبروژ | ورایتی

۴۰ از ۱۰۰

مشکلی که وجود دارد، این است که آنقدر شخصیت شرلوک هولمز در ذهن بینندگان بزرگ است که باعث می‌شود ایفای نقش این دو بازیگر هیچ حس خوبی به مخاطب ندهد و هیچ اقتباس جدیدی براساس این دو شخصیت محبوب به حساب نیاید؛ بلکه یک اقتباس تقلیدی غیر محبوب و مسخره باشد.

فیلم Holmes and Watson

جاشوا راثکاف | تایم اوت

۲۰ از ۱۰۰

یک اثر کاملا بدون جذابیت و مسخره که هیچ صحنه‌ی خنده‌دار جذاب و خوبی ندارد.

دامینیک سوزان میر | کانسیکوئنس آو ساوند

۱۶ از ۱۰۰

اینکه مردم می‌گویند که فیلم‌های هالیوود نسبت به قبل بیشتر و بیشتر حس یک محصول تجاری را به مخاطب می‌دهند، درباره این فیلم‌ها صحبت می‌کنند.

دیوید فیر | رولینگ استون

۱۰ از ۱۰۰

شما با این کار که یک سری بازیگر خیلی خوب و سطح بالا را به درون یک داستان سطحی و غیر حرفه‌ای می‌اندازید، فقط مردم را فریب دادید و همچنان تصور می‌کنید که آنها به سینما می‌آیند و چنین فیلمی را تماشا می‌کنند.

ایگنیتی ویشنوتسکی | ای. وی. کلاب

۰ از ۱۰۰

اگر همچنان جوک جدید و طنز جالبی درباره شخصیت هولمز وجود داشته باشد، شما قطعا آن را در فیلم مسخره، بی‌پایان و گردابی هولمز و واتسون پیدا نخواهید کرد. به احتمال خیلی زیاد بتوان این فیلم را به عنوان بدترین اثر بلند مدتی که تا به امروز در رابطه با این «کاراگاه مشاور» از خیابان بیکر ساخته شده، نام برد.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Holmes & Watson نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای بسیار بد و بدون جذابیت بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن ناراضی خواهند بود. به‌هرحال اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم Holmes & Watson


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده