نویسنده: رضوان دشتی
// جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷

بازی Fortnite در سال 2018 درآمد بیشتری از ۲۹ کشور به‌دست آورده است

بر اساس گزارشات جدید، به‌نظر می‌رسد که بازی Fortnite در سال ۲۰۱۸ حدود سه میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم بالاتر از درآمد سالیانه ۲۹ کشور در سرتاسر جهان محسوب می‌شود.

در حال حاضر فورتنایت به کلمه‌ای تبدیل شده است که برای برخی از مخاطبان لذت و هیجان فوق‌العاده و برای برخی دیگر اعصاب‌خُردی را به‌دنبال دارد. اما با این حال هیچ‌کدام از این مخاطبان نمی‌توانند موفقیت بسیار زیاد این بازی بتل ‌رویال در سالی که گذشت را انکار کنند. طبق گزارشی که TechCrunch منتشر کرد، استودیوی اپیک گیمز (Epic Games) در سال ۲۰۱۸ درآمدی حدود سه میلیارد دلار از بازی Fortnite کسب کرده است. در حال حاضر استودیوی اپیک گیمز به‌صورت رسمی واکنشی به این گزارش نشان نداده است.

سه میلیارد دلار آنچنان رقم بزرگی محسوب می‌شود که برای توصیف آن باید آن را با درآمد سالیانه‌ی کشورها مقایسه کنیم؛ با نگاهی به گزارش منتشر شده از طرف بانک جهانی در سال ۲۰۱۷ متوجه می‌شویم که درآمد سالیانه‌ی ۲۹ کشور کم‌تر از سه میلیارد دلار است. جالب‌تر آنکه مجموع درآمد ۹ کشور پایین لیست حدود ۲.۵۵۷ میلیارد دلار برآورد شده است که باز هم به سه‌ میلیارد دلار نمی‌رسد!

همان‌طور که اشاره کردیم، اثر جدید استودیوی اپیک گیمز در سال ۲۰۱۸ نسبت به ۲۹ کشور درآمد بیشتری داشته است، اما فراموش نکنیم که این گزارش صرفا میزان درآمد کلی را محاسبه می‌کند و در آن اشاره‌ای به هزینه‌ی نگه‌داری سرورها و غیره نشده است. ارزش شرکت اپیک گیمز ۱۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود که از کل ارزش تولید ناخالص داخلی کشوری همانند جامائیکا بیشتر است.

با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات زمستانی و همچنین انتشار فصل هفتم این بازی به همراه قابلیت‌های جدید و محبوب، انتظار می‌رود که این اثر به فروش و سودآوری روز افزون خود ادامه دهد و در مسیر خود رکوردهای بیشتری را هم جابه‌جا کند. با ورود به سال ۲۰۱۹ میلادی، گزارش‌های رسمی از این بازی منتشر خواهند شد و در آینده می‌توانیم بهتر و دقیق‌تر عملکرد Fortnite را بررسی کنیم.

فراموش نکنید که این اثر بتل ‌رویال چالش‌های قانونی زیادی را پیش رو دارد که ممکن است در آینده موفقیت آن را تحت تاثیر قرار دهند، اگر حواشی این بازی را دنبال کرده باشید، حتما در جریان هستید که به‌تازگی برخی از سلبریتی‌ها از اپیک گیمز به خاطر استفاده‌ی بدون اجازه از رقص و حرکات نمادین مخصوص آن‌ها در بازی Fortnite شکایت کرده‌اند؛ با این حال، تحلیل‌گران مطمئن نیستند که آیا این شکایات از لحاظ قانونی راه به جایی خواهند برد یا نه.

ناگفته نماند که بازی Fortnite به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای برایی پلتفرم‌های اندروید، iOS، نینتندو سوییچ، پی‌ سی، پلی‌ استیشن 4 و ایکس‌ باکس وان در دسترس قرار گرفته است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده