نویسنده: رضوان دشتی
// چهار شنبه, ۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۷

مایکروسافت نام تجاری بازی Lost Odyssey را تمدید کرد؛ احتمال ساخت قسمت جدید

شرکت مایکروسافت در یک اقدام جالب، دست به تمدید دوباره‌ی نام تجاری بازی Lost Odyssey که قسمت اول آن برای ایکس‌باکس 360 منتشر شده بود، زد.

اگر به‌خاطر داشته باشید، Lost Odyssey اولین اثری بود که هیرونوبو ساکاگوچی (Hironobu Sakaguchi)، خالق مجموعه‌ی Final Fantasy، پس از ترک شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) ساخت. توسعه‌ی این بازی در استودیوی Mistwalker صورت گرفت و نسخه‌ی ژاپنی آن، اواخر سال ۲۰۰۷ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول نسل هفتم مایکروسافت منتشر شد. دو ماه پس از انتشار نسخه‌ی ژاپنی، نسخه‌ی غربی آن نیز به بازار آمد.

Lost Odyssey حس و حالی شبیه به مجموعه‌ی فاینال فانتزی داشت؛ به همین خاطر بسیاری از بازیکنان از آن به عنوان قسمت سیزدهم فاینال فانتزی یاد می‌کردند. جالب است بدانید که این بازی یکی از بهترین آثار در سبک نقش‌آفرینی ژاپنی نسل هفتم و بدون شک بهترین نقش‌آفرینی ژاپنی موجود روی کنسول مایکروسافت به شمار می‌رود.

بازی Lost Odyssey

در دنیای بازی شاهد گسترش و تبدیل شدن جادو به یک صنعت جدید هستیم که باعث می‌شود جامعه سریع‌تر از حالت عادی پیشرفت کند و در مقابل برخی از شهروندان را به خود وابسته نگه دارد. Lost Odyssey دارای دو کلاس میرا (Mortal) و نامیرا (Immortal) بود که هرکدام از آن‌ها گیم‌پلی مخصوص به خود را داشت. هرچند بازیکنان و منتقدان از این اثر به خوبی استقبال کردند، اما در حال حاضر بیش از یک دهه می‌گذرد که صحبتی از ساخت قسمت جدیدی از این بازی به میان نیامده است. حال تمدید شدن نام تجاری این بازی چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

باید خاطرنشان کرد که مایکروسافت در سپتامبر سال ۲۰۱۴ نیز نام تجاری این اثر را به مدت ۶ سال برای برنامه‌های کامپیوتری و بازی‌های ویدیویی تمدید کرده بود؛ این در حالی است که حق امتیاز ساخت اسباب‌ بازی، DVD، فیلم، وب‌سایت و دیگر محصولات سرگرمی تحت عنوان Lost Odyssey توسط Microsoft تمدید نشده است. طبق شواهد موجود می‌توان اینگونه برداشت کرد که مایکروسافت با زنده نگه داشتن نام تجاری Lost Odyssey آن هم صرفا برای بازی‌های ویدیویی و برنامه‌های کامپیوتری قصد دارد قسمت جدیدی از آن را در آینده منتشر کند. جالب‌تر آنکه نام تجاری این بازی به مدت ۱۰ سال تمدید شده است؛ در حالی که دو سال از به پایان رسیدن تاریخ انقضای آن باقی مانده بود. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت در تصمیم خود برای ساخت قسمت جدیدی از این بازی جدی است.

بازی Lost Odyssey

استودیوی Mistwalker و شخص ساکاگوچی در حال حاضر درگیر توسعه و پشتیبانی از مجموعه Terra Wars برای گوشی‌های همراه هستند. ساکاگوچی در مصاحبه‌ی اخیری که با نشریه‌ی فامیتسو (Famitsu) داشت، اعلام کرد که به‌زودی کار روی پروژه‌ی جدیدی را آغاز خواهد کرد. البته شرکت نینتندو هم چندی پیش یکی دیگر از بازی‌های ساخته شده توسط ساکاگوچی به نام The Last Story را که در سال ۲۰۱۱ برای Wii منتشر شده بود، تمدید کرد.

بد نیست بدانید که استودیوی Mistwalker پس از انتشار The Last Story به دلیل مشکلات مالی از ساخت بازی‌های کنسولی انصراف داد و به ساخت بازی‌های موبایل روی آورد. حال به‌نظر می‌رسد که این استودیو در وضعیت مطلوبی قرار دارد و مجموعه‌ی Terra Wars درآمد زیادی به‌دست آورده است. ناگفته نماند که بازی Lost Odyssey به لطف قابلیت Backward Compatibility علاوه‌بر ایکس باکس 360، روی ایکس باکس وان هم قابل اجرا است.


منبع gearnuke
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده