نویسنده: فریده صالحی
// جمعه, ۷ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۴

واکنش منتقدان به فیلم Destroyer - نابود کننده

فیلم نابود کننده (Destroyer) با بازی نیکول کیدمن و سباستین استن به‌تازگی اکران شده و تا حدودی توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند و امتیازهای خوبی را از آن‌ها بگیرد.

فیلم Destroyer یا در زبان فارسی «نابود کننده» یکی از جدیدترین آثار اکشن، درام، اسرارآمیز، هیجان‌انگیز و جنایی کمپانی آناپورنا پیکچرز (Annapurna Pictures) است که به‌دست کرین کوساما، کارگردان فیلم The Invitation (دعوت)، فیلم Jennifer's Body (بدن جنیفر)، فیلم Æon Flux (ایان فلاکس) و فیلم Girlfight ساخته شده است. در فیلم نابود کننده، بازیگران و هنرمندان بااستعداد و محبوبی همچون نیکول کیدمن در نقش ارین بل، سباستین استن در نقش کریس، توبی کبل در نقش سایلس، تاتیانا مازلانی در نقش پترا، بردلی ویتلفورد در نقش دی‌فرانکو، جید پتی جان در نقش شلبی بل، اسکوت مک‌نیری در نقش ایتن، توبی هاس در نقش گیل لاوسون، زک ویلا در نقش آرتورو، جیمز جردن در نقش توبی، بو نپ در نقش جی و شمیر اندرسون در نقش آنتونیو و چند تن دیگر حضور داشته و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم نابود کننده در تاریخ ۳۱ آگوست سال جاری (۹ شهریور) در سالن جشنواره فیلم تلیوراید، رونمایی شد و تا به امروز امتیاز ۶۳ را از بین ۲۵ نقد فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به دست آورده است. این اثر برای نمایش عمومی در سینماهای ایالات متحده، در تاریخ ۲۵ دسامبر ۲۰۱۸ (۴ دی ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده بود. فیل هی و مت منفردی وظیفه‌ی نگارش فیلمنامه‌ی این اثر را بر عهده داشتند. فیل هی و مت منفردی علاوه بر نویسندگی فیلمنامه، در کنار فرد برگر، تهیه کنندگی فیلم نابود کننده را هم بر عهده داشتند. لازم به ذکر است که نیکول کیدمن برای ایفای نقش شخصیت ارین بل، نامزد دریافت جایزه هفتاد و ششمین مراسم گلدن گلوب، در بخش بهترین بازیگر زن فیلم درام شده است.

از آنجا که چند وقتی است که از رونمایی فیلم Destroyer در سالن جشنواره فیلم تلیوراید می‌گذرد، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه نقد فیلم و سریال، نقد و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر نقد فیلم Destroyer از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی رسمی داستان این فیلم را که توسط کمپانی Annapurna Pictures منتشر شده هم بخوانید:

فیلم نابود کننده داستان زندگی و ماجراجویی یک کاراگاه اداره پلیس لس آنجلس به نام ارین بل (با بازی نیکول کیدمن) را حکایت می‌کند. زمانی که او تنها یک پلیس جوان محسوب می‌شد، به عنوان یک فرد نفوذی و مامور مخفی، وارد یک باند شد و در نهایت در کویر کالیفرنیا، اتفاقات غم‌انگیزی برای او رخ داد. زمانی که سال‌ها بعد، رئیس این باند دوباره ظاهر شد و فعالیت‌های خود را از سر گرفت، ارین بل وظیفه‌ی خود دانست تا کاری انجام دهد. به همین دلیل تصمیم گرفت که دوباره به همان اعضای باقی‌مانده‌ی باند نفوذ کند و گذشته‌ی خود را ورق بزند. او تصمیم داشت تا هر کاری را که از دستش برمی‌آید انجام دهد تا شیاطینی را که گذشته‌ی او را نابود کرده بودند، از بین ببرد.

فیلم Destroyer

حال بیایید با هم نگاهی به نقدهای منتشر شده از فیلم Destroyer بیندازیم:

برایان بیشاپ | ورج

۸۳ از ۱۰۰

فیلم Destroyer اثر قدرتمندی است. این فیلم با اعتماد به نفس و اطمینان به اینکه مخاطبان تا آخر داستان با این اثر خواهند بود، ساخته شده است؛ مهم نیست که چقدر داستان و روایت آن پیچیده خواهد شد.

پیتر دبروژ | ورایتی

۸۰ از ۱۰۰

نیکول کیدمن همیشه خیلی خوب می‌تواند خود را با شرایط وفق دهد اما در رابطه با این فیلم می‌توان گفت که او نه تنها هم‌رنگ جماعت می‌شود و خود را با شرایط وفق می‌دهد، بلکه او کاملا به شخصی جدید با پوست و ظاهری تازه تبدیل می‌شود. او درون خود را تغییر می‌دهد تا با وضعیت سخت شخصیت تناسب پیدا کند.

کیتی رایف | ای. وی. کلاب

۷۵ از ۱۰۰

در مرکز این فیلم، شما تنها نیکول کیدمن را می‌بینید؛ بازیگر بااستعداد و محبوبی که بی چون و چرا قلب این فیلم محسوب می‌شود. او با بازیگری فوق‌العاده‌ی خود، فیلم نابود کننده را بالاتر از هر فیلم درام و پلیسی خوش ساختی که تا امروز اکران شده می‌برد و تبدیل به یک اثر خاص می‌کند.

فیلم Destroyer

کریستوفر شوبرت | فیلم استیج

۷۵ از ۱۰۰

نیکول کیدمن یکی از بهترین عملکردها و ایفای نقش‌های خود را در این فیلم به نمایش گذاشته است. از طرف دیگر، حتی زمانی که ما می‌دانیم که در طی چند دقیقه بعدی چه اتفاقی می‌افتد، اما کرین کوساما کاری کرده که ما همچنان جذب این داستان باشیم و با آن پیش برویم.

لیا گرین بلات | اینترتینمنت ویکلی

۶۷ از ۱۰۰

نیکول کیدمن به عنوان بازیگر شخصیت محوری داستان، خیلی خوب و زیبا عمل کرده است اما نمی‌توان علامت نئونی‌ای را که بالای سر او قرار دارد و مدام چشمک می‌زند: «می‌بینید؟ من دارم نقش بازی می‌کنم»، نادیده گرفت.

کیث اولیچ | مجله اسلنت

۳۸ از ۱۰۰

سازندگان این اثر، اصلا با متریال و داستان خود خوب برخورد نکردند و نتوانستند آن‌ها را آنطور که باید و شاید، به کار بگیرند.

همچنین در پایان و به‌عنوان جمع‌بندی باید گفت که فیلم Destroyer نمره‌هایی کسب کرده که باعث می‌شوند بتوانیم آن را تجربه‌ای جذاب و نسبتا سرگرم کننده بدانیم. به‌علاوه به نظر می‌رسد که با فیلمی رو‌به‌رو هستیم که به احتمال زیاد جمع کثیری از طرفداران آثار سینمایی و بینندگان اینگونه کارها از آن راضی و خشنود خواهند بود. بنابراین اگر با مطالعه قسمت مقدمه این پست و نظرات منتقدین، حس می‌کنید که این اثر مطابق با سلیقه شما است، پس ما هم تماشای آن را به شما کاربران خوب زومجی پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم Destroyer


منبع metacritic
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده