// دوشنبه, ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

گیم لافت استودیو سازنده بازی موبایل SongPop را تصاحب کرد

گیم لافت طی قراردادی استودیوی سازنده بازی محبوب SongPop یعنی فرش پلنت را خریداری کرد و قصد دارد آن را گسترش دهد.

 گیم لافت (Gameloft)، شعبه بازی‌های موبایلی ویوندی (Videndi) برای خرید استودیوی فرش پلنت که ساخت بازی SongPop را در کارنامه دارد، به توافق رسید. استودیوی فرش پلنت، واقع در نیویورک که تنها ۱۵ کارمند دارد با دو بازی SongPop و SongPop2 سروصدای زیادی در صنعت بازی‌های موبایل به پا کرد. این دو اثر تاکنون با بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود، توانستند در زمره بزرگترین بازی‌های موزیک تریویا قرار بگیرند.

فرش پلنت در سال ۲۰۰۹ توسط متیو و رومین نوزارت بنیان‌گذاری شد و تمام تمرکزش را روی بازی‌های موزیک تریویا معطوف کرد. اولین SongPop در سال ۲۰۱۲ منتشر شد و سه سال بعد دنباله‌ای باعنوان SongPop 2 راهش را به گوشی‌های همراه باز کرد. سیستم بازی به این شکل است که شما به یک آهنگ معروف گوش می‌دهید و باید نام آهنگ را حدس بزنید.

الکساندر روچفورت طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که گیم لافت با این قرارداد به مجموعه‌ای منحصر به‌فرد و رو به رشدی از بازی‌های موزیک تریویا دسترسی خواهد داشت. روچفورت گفت:

گیم لافت شرکتی است که همواره رو به رشد بوده و به همین دلیل از اعلام این قرارداد خرسند هستیم. ما این تصمیم را ماه آوریل شروع کردیم، اما هرگز فکر نمی‌کردیم که قرارداد خرید فرش پلنت را تا قبل از پایان ۲۰۱۸ تکمیل کنیم.

برادران نوزارت، مدیریت فرش پلنت را که اکنون یکی از چندین استودیوی گیم لافت به شمار می‌رود همچنان ادامه خواهند داد. گفتنی است که گیم لافت بیش از ۴۶۰۰ کارمند دارد و در سال گذشته به در آمدی بالغ بر ۳۰۰ میلیون یورو دست یافت.

SongPop

گیم لافت در سال ۲۰۰۰ توسط مایکل گیلموت آغاز به کار کرد. مایکل یکی از برادران خانواده گیلموت است که یوبی‌سافت (Ubisoft) را در سال ۱۹۸۶ راه انداخت. ویوندی بیش از ۲۵ درصد از سهام یوبی‌سافت را در اختیار داشت، اما پس از این که یوبی‌سافت برای استقلالش سرمایه گذاران دیگری چون تنسنت را پیدا کرد، سهامش را برای سود ۱.۲ میلیارد دلاری فروخت. روچفورت در ادامه اظهاراتش در مورد خرید فرش پلنت اضافه کرد:

ما می‌خواستیم مسیرهای جدیدی برای بازی‌های با کسب در آمد پیدا کنیم. از سال 2014 آژانس تبلیغاتی خودمان را داشتیم. SongPop مدل‌های تبلیغاتی قدرتمندی دارد.

علاوه بر این SongPop مشترکین زیادی دارد که گیم لافت قصد دارد آن‌‌ها را نیز گسترش دهد. SongPop و SongPop 2 هم اکنون برای سیستم‌ عامل‌های اندروید و iOS در دسترس هستند.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده