نویسنده: رضوان دشتی
// شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷

استودیوی سازنده بازی Pokemon Go در آستانه رسیدن به ارزش ۳.۹ میلیارد دلار است

طبق گزارش جدیدی که منتشر شده است، به‌نظر می‌رسد ارزش استودیوی نیانتیک (Niantic)، سازنده‌ی بازی Pokemon Go، می‌تواند تا ۳.۹ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

نیانتیک در ابتدا به عنوان یکی از استودیوهای فرعی گوگل آغاز به کار کرد، اما در سال ۲۰۱۵ از غول جست‌وجوگر جدا شد و مدتی بعد (سال ۲۰۱۶) به لطف انتشار بازی Pokemon Go به موفقیت بسیار زیادی دست پیدا کرد. این استودیو که مقر اصلی‌اش در سان فرانسیسکو واقع شده‌ است، قصد دارد همچنان به رشد خود ادامه دهد و در تلاش است تا بودجه‌ای ۲۰۰ میلیون دلاری را برای گسترش خود تامین کند.

طبق گفته‌های منابع نشریه‌ی وال استریت، با اضافه شدن این بودجه‌ی ۲۰۰ میلیون دلاری به Niantic، ارزش این استودیو به ۳.۹ میلیارد دلار خواهد رسید. انتظار می‌رود که سهم عمده‌ای از این بودجه توسط شرکت سرمایه‌گذاری IVP و همچنین شرکت‌های سامسونگ و اکسیومتیک گیمینگ (aXiomatic Gaming) تامین شود.

اینکه نیانتیک با چنین بودجه‌ی سنگینی چه خواهد کرد، هنوز مشخص نیست، اما فراموش نکنید که این استودیو در حال ساخت بازی جدیدی از دنیای هری پاتر است و علاوه‌بر این، همچنان تعهد دارد تا از Pokemon Go پشتیبانی کند. جالب‌تر آنکه طبق گزارش WSJ، نیانتیک در حال توسعه‌ی بازی‌هایی از مجموعه‌های دیگر که فعلا نامعلوم هستند نیز است.

اثر جدید نیانتیک از دنیای هری پاتر، که تحت عنوان Wizards Unite شناخته ‌می‌شود در ابتدا قرار بود سال ۲۰۱۸ منتشر شود، اما پس از مدتی اعلام شد که این بازی تا قبل از سال ۲۰۱۹ میلادی وارد بازار نخواهد شد. در حال حاضر اطلاعات چندانی از این اثر در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که نیانتیک در طراحی گیم‌پلی آن از همان روش واقعیت افزوده‌ای بهره خواهد برد که جواب خودش را به خوبی در Pokemon Go پس داده است.

همان‌طور که در جریان هستید، Pokemon Go یک بازی رایگان به‌شمار می‌رود که از طریق خریدهای درون برنامه‌ای کسب درآمد می‌کند. هرچند این اثر به اندازه‌ی گذشته محبوب نیست، اما همواره برای استودیوی سازنده سودآور بوده است؛ به عنوان مثال، بازیکنان پلتفرم‌های اندروید و iOS در ماه نوامبر امسال نزدیک به ۸۰ میلیون دلار از سیستم خرید درون برنامه‌ای بازی Pokemon Go آیتم تهیه کرده‌اند.

در اخبار دیگر مربوط به بازی Pokemon Go اعلام شد که رویداد زمستانی این اثر که روند کسب جوایز را برای بازیکنان آسان‌تر می‌کند، در طی هفته جاری آغاز خواهد شد.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده