نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹

عدم اطلاع صداپیشه Red Dead Redemption 2 از ساخت این بازی در زمان شروع فعالیت

کمپانی راک‌استار گیمز به اندازه‌ای رازدار است که حتی به صداپیشه‌‌ای که مشغول کار روی بازی Red Dead Redemption 2 بوده است، درباره اینکه روی چه پروژه‌ای کار می‌کند، چیزی نگفته بود.

کمپانی راک‌استار گیمز را می‌توان یکی از پنهان‌کارترین توسعه‌دهندگان صنعت بازی‌های ویدیویی دانست که به ندرت درباره پروژه‌ در حال ساختش کلمه‌ای به زبان می‌آورد. در واقع، این توسعه‌دهنده به حدی رازنگه‌دار است که حتی افرادی که روی بازی Red Dead Redemption 2 کار می‌کردند، از این اثر اطلاعی نداشتند. در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که گابریل اسلویر، صداپیشه بازی Red Dead Redemption 2 در گفتگوی تازه‌ای با یوروگیمر درباره زمان کار روی این بازی جهان‌باز وسترن صحبت‌هایی را ارائه کرده است. اسلویر گفت زمانی که برای اولین بار برای صداگذاری کاراکتر خاویر اسکوئلا از او دعوت به عمل آمد، در خصوص بازی در حال توسعه اطلاعی نداشته است؛ چرا که راک‌استار گیمز این موضوع را فاش نکرده بود. گابریل اسلویر کار صداگذاری بازی RDR 2 را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد و با اینکه هیچ اطلاعاتی از این بازی در اختیارش قرار نگرفته بود، اما زمان زیادی طول نکشید که متوجه شود در حال توسعه چه اثری است. او در این‌باره توضیح داد:

در آغاز کار نمی‌دانستم در حال ایفای نقش چه کسی هستم، اما پس از گذشت چند ماه متوجه این موضوع شدم. ما به خاطر چکمه‌ها و لحن صحبت کاراکترها می‌دانستیم که روی یک بازی وسترن کار می‌کنیم. و نیازی نیست نابغه باشید تا ... در نهایت با خودمان گفتیم، خب، کمپانی راک‌استار روی چه بازی وسترنی کار می‌کند؟

Red Dead Redemption 2 / رد دد ردمپشن ۲

گابریل اسلویر در ادامه توضیح داد که اجازه نداشته است که با کسی درباره اینکه روی چه چیزی کار می‌کند، صحبت کند. او در این‌باره به وب‌سایت یوروگیمر گفت:

کمپانی راک‌استار در پنهان کردن موارد بسیار عالی عمل می‌کند. شما نمی‌توانید به دوست‌تان یا هر شخص دیگری بگویید که روی چه چیزی کار می‌کنید. و این کار پنج سال به طول انجامید!

بنابراین اگر دفعه بعدی این سوال برای‌تان پیش آمد که کمپانی راک‌استار گیمز چگونه پروژه‌ای را به مدت طولانی تا زمان رونمایی مخفی نگه می‌دارد، می‌توانید سریعا به یاد بیاورید که این کمپانی حتی کسانی را که مستقیما روی پروژه‌ها کار می‌کنند، در جریان امور قرار نمی‌دهد. همانطور که اسلویر اشاره می‌کند، نباید برای فهمیدن اینکه راک‌استار روی چه پروژه‌ای کار می‌کند، نابغه بود، اما با این حال این موضوع را ثابت می‌کند که این کمپانی با نظم و انضباطی مثال‌زدنی اداره می‌شود.

بازی Red Dead Redemption 2 در حال حاضر در پلتفرم‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 در دسترس است. این بازی به واسطه شخصیت‌پردازی عالی کاراکتر‌ها و در راس آن‌ها شخصیت داچ، جهان بسیار پویا و پرجزییات، ماموریت‌های جذاب و درگیر‌کننده، داستان گیرا با وجود قابل پیش‌بینی بودن پایان‌بندی، مکانیزم‌های جذاب شکار و شخصی‌سازی و البته گرافیک بسیار زیبا و چشم‌نواز در بررسی زومجی نمره ۱۰ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

بازی Red Dead Redemption 2 دقیقا همان تجربه‌ای است که از شرکت راک‌استار و از یک بازی در اواخر نسل هشتم انتظار داریم؛ اثری چشم‌نواز، درگیر‌کننده و سراسر شگفتی که نه فقط بازی کردن آن لذت زیادی دارد، که حتی قرار است برای سال‌های طولانی بازی‌های مختلفی از استاندارد‌هایی تعیین‌شده توسط این بازی استفاده کنند. Red Dead Redemption 2 بازی‌ای است که هر گیمری، فارغ از اینکه علاقه‌مند چه سبکی باشد، باید آن را تجربه کند.

شما می‌توانید نظرات خود را درباره بازی Red Dead Redemption 2 و رازداری کمپانی راک‌استار گیمز با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده