نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۹

خالق Dead Space از اکتیویژن جدا می‌شود

گلن اسکافیلد، یکی از بازیسازانی که سابقه کار روی سری Call of Duty و همچنین خلق مجموعه Dead Space را دارد، در پایان ماه جاری میلادی از اکتیویژن جدا می‌شود. 

گلت اسکافیلد بازیسازی شناخته‌شده و مشهور است که در کارنامه کاری‌اش آثار بزرگی دیده می‌شوند. شاید مشهور‌ترین ساخته اسکافیلد تا به امروز مجموعه Dead Space باشد که وی به‌عنوان خالق این مجموعه شناخته می‌شود. اسکافیلد همچنین یکی از موسسین استودیو اسلج‌ همر گیمز بود که در فوریه سال جاری به کمپانی اکتیویژن پیوست. حال در جدید‌ترین اخبار منتشر‌ شده، اسکافیلد اعلام کرده که به‌زودی از اکتیویژن جدا خواهد شد. 

اسکافیلد این تصمیمش را در قالب یک توییت اعلام کرد که به‌شرح زیر است:

من دوران خیلی خوبی در اکتیویژن داشتم و کار روی بازی‌هایی مثل CoD: Modern Warfare 3 یا نسخه‌های Advanced Warfare و WWII تجربه خیلی خوبی برای من بود. با این حال زمان تجربه کردن چیز‌های جدید فرا رسیده است و به همین دلیل در پایان ماه دسامبر از اکتیویژن جدا خواهم شد. ابتدا مدتی استراحت خواهم کرد و پس از آن کار‌های جدیدم آغاز می‌شوند. 

فعالیت اسکافیلد در حوزه بازی‌های ویدیویی از سال ۱۹۹۱ و در استودیو Absolute Entertainment آغاز شد. پس از آن در سال ۱۹۹۶ اسکافیلد به کریستال داینامیکس پیوست و تهیه‌کننده اجرایی و نائب رییس این استودیو شد. وی تا سال ۲۰۰۲ در این استودیو حضور داشت و در این مدت بازی‌هایی مثل Soul Reaver توسط کریستال داینامیکس ساخته شدند. پس از خروج از این استودیو، اسکافیلد به الکترونیک آرتز پیوست و به سمت مدیر کل استودیو ویسرال گیمز منصوب شد؛ استودیویی که اسکافیلد در آن مجموعه Dead Space را خلق کرد. در نهایت در سال ۲۰۰۹ اسکافیلد با جدا شدن از EA استودیو اسلج‌همر گیمز را تاسیس کرد و پس از آن هم در فوریه سال جاری به اکتیویژن منتقل شد. حال باید منتظر ماند و دید که وی در آینده چه فعالیتی خواهد داشت و آیا به شرکت بزرگ دیگری خواهد پیوست یا اینکه این بار به شکل مستقل فعالیت می‌کند. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده