نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲

سونی همچنان آینده روشنی را برای بازی‌ های تک نفره می‌بیند

این کمپانی در سالی که گذشت هم بازی‌های تک نفره متنوعی منتشر کرد که از نظر کیفیت و فروش موفق عمل کردند.

با گسترش محبوبیت بازی‌هایی مثل Fortnite، Destiny و PUBG و از طرف دیگر بسته شدن استودیوهایی چون Visceral Games، یک بار دیگر این نگرانی به سراغ دوست‌داران بازی‌های تک نفره آمد که شاید در آینده این نوع بازی‌ها کمرنگ‌تر شوند و جای خود را به بازی‌های چند نفره و آنلاین بدهند؛ ولی سونی باز هم با عرضه بازی‌های تک نفره متنوع نشان داد که چنین تصوری تا چه حد اشتباه است.

مجله MCVUK مصاحبه‌ای با واریک لایت، معاون بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی در کشورهای انگلیس، ایرلند، استرالیا و قاره آسیا انجام داده است که در بخشی از مصاحبه، صحبت به سمت این موضوع می‌رود و لایت چنین گفته است:

بدون شک ۲۰۱۸، سال بزرگی برای آثاری مثل فورتنایت بود. ولی از آن طرف سالی بود که ما هم به عنوان یک ناشر روی عرضه بازی‌های تک نفره انحصاری از God of War و Spider-Man تا Detroit: Become Human و بازی‌های واقعیت مجازی (VR) مثل Astro Bot کار کردیم.

این جور صحبت‌ها و هیاهو در مورد از بین رفتن بازی‌های تک نفره یک بحث است و علاقه واقعی گیمرها یک بحث دیگر. هنوز هم شاهد این هستیم که بازی‌های تک نفره با روایت‌های داستانی جذاب و گیم‌پلی درخشان طرفداران بی‌شماری دارند و عملکرد بازی‌هایی مثل God of War و مرد عنکبوتی هم این موضوع را نشان می‌دهد. من همین چند وقت پیش در مراسم Golden Joysticks حضور داشتم و God of War در آنجا برنده پنج جایزه شد.

همان‌طور که آقای لایت هم اشاره کرد، سونی امسال بازی‌های تک نفره متعددی را عرضه کرد که بعضی از آن‌ها موفقیت‌های زیادی به دست آوردند و چند روز قبل هم بازی God of War موفق شد جایزه بهترین بازی سال را در مراسم The Game Awards 2018 کسب کند. این کمپانی برای آینده هم بازی‌های بزرگ زیادی تدارک دیده است؛ از The Last of Us Part II و Ghost of Tsushima تا Death Stranding. در حال حاضر نزدیک‌ترین بازی تک نفره پلی استیشن 4 که در ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ (۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) منتشر می‌شود، بازی Days Gone اثر Bend Studio است که البته هنوز در حد سایر بازی‌های انحصاری سونی مورد توجه مخاطبین قرار نگرفته است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده