نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۲۹

جان رومرو به مناسبت ۲۵ سالگی Doom، برای این بازی ۱۸ مرحله جدید طراحی می‌کند

جان رومرو می‌خواهد ۱۸ مرحله جدید برای بازی Doom طراحی کند. این مراحل هم به شکل رایگان منتشر خواهند شد و هم در قالب نسخه کالکتور با ویژگی‌های جالب.

۲۵ سال قبل در چنین روزی بازی‌ای منتشر شد که نه‌تنها سبک شوتر اول شخص، بلکه کل صنعت بازی را متحول کرد؛ Doom اثر اید سافتور (id Software) با همکاری افرادی چون جان کارمک، جان رومرو و تام هال تولید شد و خیلی زود به موفقیت‌های عظیمی دست پیدا کرد و بعدها نسخه‌های متعددی از آن به دست علاقمندان رسید.

اکنون به مناسبت سالگرد تولد این بازی محبوب، یکی از خالقان و برنامه‌نویسان بازی یعنی جان رومرو به همراه استودیوی خود Romero Games دست به کار جالبی زده است و تصمیم دارد یک Megawad رایگان تحت عنوان Sigil برای بازی منتشر کند (بازی Doom این اجازه را به دوست‌داران خود می‌دهد که برای آن مراحل متنوعی طراحی کنند و Megawad هم بین طرفداران Doom به پکیجی گفته می‌شود که شامل ۱۵ مرحله یا بیشتر باشد).

Sigil دارای ۱۸ مرحله خواهد بود که ۹ عدد از آن‌ها مربوط به بخش تک‌ نفره و ۹ عدد دیگر هم متعلق به بخش چند نفره (Deathmatch) هستند. بخش تک نفره هم دنباله‌ی معنوی نسخه اصلی خواهد بود و ماجراهای بعد از اپیزود چهارم را دنبال می‌کند.

در کنار این Megawad که به شکل دیجیتالی عرضه خواهد شد، Romero Games با شرکت Limited Run Games برای تولید نسخه کالکتور همکاری می‌کند؛ نسخه‌ای که نوازنده و گیتاریست معروف، Buckethead برای آن آهنگی اختصاصی می‌سازد و کریستوفر لاول، طراح جلد آلبوم‌های متال هم طراحی جعبه آن را بر عهده داشته است.

Doom Sigil

Sigil در دو بسته‌بندی عرضه خواهد شد که مدل کامل‌تر Beast Box نام دارد و شامل موارد زیر می‌شود:

  • یک عدد فلش مموری ۱۶ گیگابایتی با شکل و شمایل یک فلاپی‌دیسک ۳.۵ اینچ که شامل مراحل بازی و موارد اضافه خواهد بود.
  • پکیجی حاوی دو دیسک که شامل مراحل بازی و موسیقی Buckethead می‌شود و پشت صحنه‌هایی از مراحل ساخت نسخه اصلی و نقشه‌های جدید هم در خود دارد.
  • یک طرح هنری در ابعاد ۲۵*۲۰ سانتیمتر با امضای کریستوفر لاول
  • سکه‌ای با طرح Sigil
  • مجسمه‌ای از سر جان رومرو روی یک نیزه (آخرین مرحله Doom 2 با یک ایستر اگ همراه بود و بازیکن می‌توانست با ورود به بخشی از این مرحله، سر جان رومرو را روی یک نیزه تماشا کند).
  • یک عدد تی‌شرت ایکس لارج با طرح Sigil
  • یک استیکر Sigil و یک استیکر Romero Games

نسخه استاندارد هم شامل جعبه با طراحی کریستوفر لاول، فلش مموری با طرح فلاپی‌دیسک، موسیقی Buckethead و دو عدد استیکر می‌شود.

طرفداران Doom تنها می‌توانند در فاصله زمانی ۱۰ تا ۲۴ دسامبر (۱۹ آذر تا ۳ دی) برای پیش‌خرید این پکیج‌ها اقدام کنند و هر دو پکیج و Megawad رایگان در اواسط ماه فوریه ۲۰۱۹ (بهمن-اسفند ۱۳۹۷) منتشر خواهند شد. برای تجربه مراحل ساخته شده توسط جان رومرو هم باید نسخه اصلی Doom را در اختیار داشته باشید.

این روزها اید سافتور سرگرم ساخت Doom Eternal است که توسط بتسدا (Bethesda) منتشر خواهد شد و بعد از موفقیت‌های نسخه قبلی، علاقمندان Doom برای تجربه نسخه جدید لحظه‌شماری می‌کنند.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده