نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰

آیا Bloodborne هم می‌تواند یک ورزش الکترونیکی باشد؟

اگرچه بازی اکشن نقش‌آفرینی Bloodborne ویژگی‌های همکاری و رقابتی زیادی دارد، اما تا قبل از شنیدن این خبر فکر نمی‌کردیم که این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک ورزش الکترونیک را نیز داشته باشد. در ادامه با زومجی همراه باشید تا منظورمان را بهتر متوجه شوید.

چندی پیش یک رقابت جالب به راه افتاد که در آن از بازیکن‌ها خواسته شده بود تا در ۱۵ دقیقه‌ی ابتدایی Bloodborne، بیشترین تعداد شخصیت غیر قابل بازی شکارچی را به قتل برسانند. ویدئوی زیر فینال این رقابت‌ها را که بین سه نفر برتر برگزار شده بود نشان می‌دهد.

این رقابت توسط کانال یوتیوب VaatiVidya میزبانی می‌شد و اهدای جوایز آن نیز به عهده‌ی سونی بود. نفر اول یک دستگاه پلی‌استیشن 4 سفید رنگ به همراه یک نسخه‌ی ویژه از بازی Bloodborne را دریافت می‌کرد؛ به نفرات دوم و سوم هم یک نسخه‌ی ویژه از بازی و لوازم مرتبط با آن (مثل تیشرت و کیف) می‌رسید.

قانون مسابقه ساده بود؛ بازیکن‌ها ۱۵ دقیقه وقت داشتند تا بیشترین تعداد شکارچی که ‌می‌توانند را نابود کنند. هر کس که بیش از بقیه شکارچی بکشد برنده خواهد بود. اگر دو نفر در تعداد کشتن با هم برابر شوند، فردی که در زمان کمتری این کار را انجام داده است رتبه‌ی بالاتری دریافت می‌کند. در رقابت فینال، هر سه بازیکن موفق شدند ۵ شکارچی را به قتل برسانند، در حالی که از نظر زمانی نیز بسیار نزدیک به هم بودند.

شکارچی‌ها در واقع شخصیت‌های غیر قابل بازی هستند که شباهت زیادی به شخصیت اصلی Bloodborne دارند. VaatiVidya در بخش قوانین این مسابقه تاکید کرده بود که شکارچی‌ها باید در بخش داستانی بازی، نام مخصوص به خود را داشته و مجهز به سلاح سرد و گرم باشند. همچنین استفاده از باگ و ایرادات فنی در این مسابقه ممنوع اعلام شده بود.

ویدئوی بالا که نحوه‌ی بازی کردن هر سه فینالیست را در یک قاب نشان می‌دهد، کمک می‌کند تا مقایسه بهتری نسبت به عملکرد آنها داشته باشیم. نکته‌ی بسیار جالب این است که هر کدام از این بازیکن‌ها از تاکتیک ویژه‌ای برای نابود کردن شکارچی‌ها استفاده می‌کنند. با اینکه هر سه نفر مشغول انجام بخش ابتدایی بازی هستند، اما استفاده از سلاح‌ها و استراتژی‌های مختلف باعث شده تا شباهت کمی بین شیوه‌ی بازی آنها وجود داشته باشد.

در مجموع، بازی کردن Bloodborne به این شکل در نوع خود بسیار جالب است. امیدواریم این آخرین مسابقه‌ای نباشد که بین طرفداران این بازی برگزار می‌شود.

Bloodborne در تاریخ ۴ فروردین ۹۴ به طور اختصاصی برای پلی‌استیشن 4 منتشر شد و توانست میانگین نمرات عالی ۹۳ از ۱۰۰ را به ثبت برساند.

منبع: EuroGamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده