نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹

اپیک گیمز فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی می‌کند؛ اختصاص ۸۸ درصد از درآمد فروش به توسعه‌دهندگان

کمپانی اپیک گیمز به منظور رقابت با استیم و Origin فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی خواهد کرد و در این فروشگاه درآمد حاصل از فروش بازی‌ها را به شکل منصفانه‌ای با توسعه‌دهندگان تقسیم می‌کند.

همواره در خصوص نحوه توزیع سود حاصل از فروش بازی‌ها بین توسعه‌دهندگان و خرده‌فروشان دیجیتالی بحث و مجادله وجود داشته است. حال و در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که کمپانی اپیک گیمز، خالق بازی عظیم و سودآور Fortnite قصد دارد تا با راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین توجه همگان را به خود جلب کند.

فروشگاه آنلاین اپیک گیمز که شانه به شانه فروشگاه استیم کمپانی Valve و فروشگاه Origin کمپانی الکترونیک آرتز به رقابت خواهد پرداخت، سود حاصل از فروش بازی‌های Third-Party کامپیوتر و مک را به صورت ۸۸/۱۲ بین توسعه‌دهندگان و خود تقسیم می‌کند؛ به این صورت که ۸۸ درصد از درآمد حاصل از فروش در اختیار توسعه‌دهندگان و ۱۲ درصد باقیمانده در اختیار اپیک گیمز قرار می‌گیرد. این نوع تقسیم سود به تقسیم ۸۸/۱۲ درصدی به کار گرفته شده توسط اپیک گیمز در فروشگاه Unreal Engine در تابستان امسال شباهت دارد که از مقدار ۷۰/۳۰ به این میزان افزایش یافته بود.

در مقام مقایسه، کمپانی ولو تقریبا ۲۰ تا ۳۰ درصد از درآمد حاصل از فروش بازی‌ها در فروشگاه استیم را از توسعه‌دهندگان دریافت می‌کند. این اقدام اپیک گیمز به معنای واقعی کلمه می‌تواند رقبای این کمپانی را مجبور کند تا مقداری از سودشان بگذرند. این نگرش اپیک گیمز حتی در برنامه Support-A-Creator بازی Fortnite که اخیرا از حالت آزمایشی خارج شد، به وضوح قابل مشاهده است. این برنامه به طور کلی به فروشگاه Epic Games Store بسط داده خواهد شد و امکان پشتیبانی مستقیم از تولیدکنندگان محتوا در یوتیوب، توییچ و سایر پلتفرم‌ها را برای بازیکنان فراهم می‌کند. در بخشی از بلاگ اپیک گیمز در این‌باره آمده است:

تولیدکنندگان محتوای یوتیوب، استیمرهای توییچ، وبلاگ‌نویسان و دیگر افراد از پیشگامان اکتشاف بازی‌ها به حساب می‌آیند. برنامه Support-A-Creator اپیک گیمز امکان دسترسی به ۱۰ هزار تولیدکننده محتوا را برای‌تان فراهم می‌کند؛ بنابراین آن‌ها می‌توانند در برقراری ارتباط با بازیکنان شما را یاری کنند. اگر تصمیم به مشارکت بگیرید، تولیدکنندگانی که پیشنهاد خرید بازی‌های‌تان را به بازیکنان بدهند، در قبال این کار سهم معینی از درآمد را دریافت خواهند کرد که مقدار آن به وسیله شما تعیین می‌شود. برای شروع کسب‌وکار به این شکل، کمپانی اپیک گیمز در ۲۴ ماه اول مقدار ۵ درصد از سهم تولیدکنندگان محتوا را پوشش می‌دهد.

اپیک گیمز کار خود را با لانچر بازی‌ها آغاز کرد، اما حال این کمپانی امیدوار است تا بازاری دوستانه را برای توسعه‌دهندگان، تولیدکنندگان محتوا و البته بازیکنان فراهم کند. بر این اساس، توسعه‌دهندگان می‌توانند به طور مستقیم به بازیکنان دسترسی پیدا کنند، بازیکنان قادر به پشتیبانی از تولیدکنندگان محتوا هستند و توسعه‌دهندگان می‌توانند به تولیدکنندگان محتوا بابت تبلیغ بازی‌هایشان به بازیکنان، پاداش بدهند.

این یک رابطه هم‌زیستی است که کمپانی اپیک گیمز برای ترویج آن تلاش می‌کند و همه این‌ها به لطف درآمد حاصل از بازی Fortnite محقق شده است. حال که صحبت از بازی فورتنایت شد، بد نیست بگوییم که این هفته منتظر فصل هفتم بازی باشید. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.  


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده