نویسنده: حمزه سروری
// شنبه, ۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۷

ظاهرا تیک تو نام تجاری Agent را رها کرده است

به‌نظر می‌رسد کمپانی Take-Two سرانجام بازی Agent را رها کرده است. با زومجی همراه باشید. 

کمپانی Take-Two در سال ۲۰۰۷ بازی Agent را در سبک جاسوسی-مخفی‌کاری معرفی کرد اما پس از تأخیرهای چندگانه و اشارات بسیار کم و مقطعی از توسعه‌ی آن در دهه‌ی گذشته، سرانجام به‌نظر می‌رسد این پروژه کاملاً مرده است. با آپدیت اخیر نام تجاری آن، می‌توان تأیید کرد که Agent برای همیشه از رده خارج شده است. 

با بروزرسانی جدید وضعیت نشان تجاری این بازی در سازمان حق انحصار آمریکا و اداره‌ی نشان‌های تجاری در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آبان)، نام تجاریِ Agent در رده‌ی «رها شده‌ها» قرار گرفت. 

در قسمت وضعیت آن هم متن زیر نوشته شده:

به‌دلیل نبود نشانه‌ای از استفاده و عدم درخواست گسترش به طور موقتی بایگانی شده است.

بنابراین به‌نظر می‌رسد پس از اخطارِ انقضای این نام تجاری، تیک-تو ترجیح می‌دهد تا با آرامی Agent را پشت سر بگذارد. این مطلب می‌تواند آنقدر نشانه‌ی محکمی باشد که پس از سال‌ها بتوانیم بگوییم که رویای بازی کردن Agent واقعاً تمام شده و مرده است. هرچند ممکن است Take-Two برنامه داشته باشد نام آن را تغییر دهد یا مکانیزم‌های جاسوسی-مخفی‌کاری‌اش را در بازی دیگری پیاده‌سازی کند ولی با استناد به دوره‌ی طولانی خاموشی بازی Agent، متوجه می‌شویم که این پروژه مدت‌ها است که از فاز «فعال بودن» به‌دور بوده است.

بازی Agent به‌عنوان انحصاری پلی استیشن 3 معرفی شده بود و کمپانی تیک-تو قصد داشت آن را به‌عنوان Grand Theft Auto بعدی‌اش آماده کند. البته گفتنی‌ است این نقشه‌ مربوط به پیش از انتشار Red Dead Redemption بود که توانست با موفقیتش به‌عنوان پشتوانه‌ای بزرگ برای تیک-تو قرار بگیرد یا به عبارتی توانست همان Grand Theft Auto بعدی باشد که تیک-تو با Agent قصد رسیدن به آن را داشت. نام تجاری Agent در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ مکرراً تمدید شد اما پس از آن هیچ خبری از بازی منتشر نشد؛ به‌طوری که این فرض را بوجود آورد که شاید هیچ‌وقت موفق به تجربه‌ی بازی نشویم. سرانجام به‌نظر می‌رسد این فرض در حال واقعی شدن است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده