نویسنده: حمزه سروری
// جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۰۳

بازی Civilization VI میزبان بسته الحاقی جدید Gathering Storm می‌شود

بسته الحاقی Gathering Storm برای بازی Civiliztion VI معرفی شد که در بهمن ماه منتشر خواهد شد. با زومجی همراه باشید.

در چند روز گذشته استودیو فیراکسیس و 2K لایو استریمی آماده کرده بودند که ثانیه شمار آن برای یک اعلان ویژه برنامه‌ریزی شده بود. با پایان یافتن ثانیه شمار، بسته‌ی الحاقی Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storm معرفی شد. این DLC برای نسخه‌ی پی سی بازی در تاریخ ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه ۲۰۱۹) منتشر خواهد شد. 

همانطور که از نام آن پیدا است در Gathering Storms آب‌وهوا و اکوسیستم به بازی اضافه خواهند شد. علاوه‌بر این همانند بسته‌های الحاقی گذشته‌‌ی سری Civilization، چندین تمدن جدید، عجایب و پروژه‌های مهندسی جدید و... هم به بازی اصلی اضافه می‌شوند. بازیکنان «کنگره‌ی جهانی» را که آخرین حضورش مربوط به Civiliaztion V می‌شود، می‌توانند دوباره در بازی ببینند. 

به‌طور مشخص، پس از نصب بسته‌ی الحاقی Gathering Storms نقشه‌ی بازی پویایی بسیار بیشتری پیدا می‌کند؛ به‌طوری که هر لحظه امکان تغییرپذیری آن وجود خواهد داشت. دشت‌های سیلاب‌خیز بیش از پیش پراکنده می‌شوند و به‌طور داینامیک در کنار کاشی‌هایِ (همان شش ضلعی‌های درون بازی) کنار دریاچه‌ها و رودخانه‌ها ظاهر می‌شوند. در همین حال کوه‌های آتشفشان به صورت دوره‌ای فوران خواهند کرد و به کاشی‌های پیرامون خود فارغ از میزان باروری خاک‌شان آسیب می‌زنند.

خشک‌سالی، گردباد، طوفان، کولاک و طوفان‌های شن، گاه و بی‌گاه به‌وجود می‌آیند و بسته به شدتی که دارند ممکن است استراتژی بازیکنان را به‌هم بریزند. خوشبختانه این بلایای طبیعی را می‌توان با بهره‌برداری از کاشی‌های پرخطر خنثی کرد؛ برای نمونه با ساخت یک سد می‌توانید از مرگباری و خرابی‌های سیل بکاهید که این کار ممکن است به بارورتر شدن خاک کاشی‌های اطراف هم بینجامد.

توسعه‌دهندگان Gathering Storms همچنین در حال کار روی دقیق سازی هرچه بیشتر نقشه‌ی جغرافی زمین هستند تا پیشامدهای قاره‌های جدا افتاده و صفحه‌ها، دقیقاً همان چیزی باشند که ممکن است در واقعیت اتفاق بیفتد؛ ممکن است یک قاره‌ی جدا افتاده‌ی شمالی بیشتر آماج جریان‌های سرد و یخ‌بندان قرار بگیرد و قاره‌ی قرار گرفته روی خط استوا بیشتر گرفتار باران‌ها سیل آسا و موسمی شود. همچنین بازیکنان باید با منابع خود با احتیاط برخورد کنند؛ چرا که ممکن است در اثر تولید بیش از حد ذغال‌سنگ، غنی‌سازی اورانیوم و پالایش نفت با وضعیتی مشابه گرمایش زمین روبه‌رو شوند؛ همچنین سناریوهای این‌چنینی دیگر هم محتمل خواهد بود. 

کنگره‌ی جهانی که پیش‌تر اشاره شد در Gathering Storms به بازی اضافه شده است و به بازیکنان اجازه می‌دهد تا با رأی دادن، به تصمیمات جهانی جهت بدهند و مواضع سیاسی را به نفع خود بکنند. Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storms پروژه‌های مهندسی جدیدی از قبیل کانال‌ها، سدها، تونل‌ها و خط‌آهن‌ها، همچنین تکنولوژی‌ها و هنجارهای مدنی-اجتماعی قرن بیست و یکم، نُه رهبر جدید، هشت تمدن جدید، چهارده شگفتی جدید، سیستم جاسوسی جدید و نهایتاً دو سناریوی جدید را به بازی اضافه می‌کند.

 همان‌طور که گفته شد، بسته‌ی الحاقی Sid Meier's Civilization VI: Gathering Storms در تاریخ ۲۵ بهمن ماه منتشر می‌شود. انتشار آن روی پلتفرم‌های iOS و نینتندو سوییچ که به‌تازگی نسخه‌ی اصلی بازی Civilization VI برای آن‌ها منتشر شده است، هنوز وضعیت مشخصی ندارد. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده