نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶

طبق گزارش‌ها بازی Diablo 4 با اسم رمز Fenris توسط بلیزارد در دست ساخت است

ظاهرا نسخه جدید سری Diablo در حال ساخت است و قرار است حال و هوایی نزدیک به دیابلو 2 داشته باشد.

نویسنده سایت Kotaku در گزارشی به سراغ تعدادی از اعضای فعلی و سابق بلیزارد (Blizzard Entertainment) رفته و با آن‌ها مصاحبه کرده است. اطلاعات جالبی درون این گفتگوها به چشم می‌خورد که مهم‌ترین مورد به ساخته شدن Diablo 4 با اسم رمز فنریس (Fenris) مربوط می‌شود.

طبق اطلاعات منتشر شده، در ابتدا قرار بود نسخه اضافه‌شونده دیگری بعد از Reaper of Souls برای دیابلو 3 ساخته شود که کنسل شد. همچنین پروژه‌ای با اسم رمز Hades توسط بلیزارد در دست ساخت بوده است که این پروژه هم در نهایت به جایی نرسید و اکنون اعضای استودیو سرگرم کار روی دیابلو 4 هستند.

در داخل استودیو شعاری برای بازی انتخاب شده است که سمت و سوی بازی و حال و هوای هنری آن را مشخص می‌کند: «تاریکی را در آغوش بگیر.» طبق گزارش‌ها، کار روی بازی از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است و اکثر افرادی که آن را از نزدیک دیده‌اند، در مورد آن نظرات خوش‌بینانه‌ای دارند. البته پروژه در مراحل اولیه تولید قرار دارد و تاریخ انتشار آن هم برای سال ۲۰۲۰ یا دیرتر در نظر گرفته شده است. همچنین هنوز مشخص نیست که چهارمین نسخه دیابلو در ابتدا تنها برای کامپیوتر منتشر خواهد شد یا به شکل هم‌زمان روی کنسول‌ها هم عرضه می‌شود.

بحث و گفتگوهای زیادی درون استودیو در مورد زاویه دوربین بازی وجود داشته است و عده‌ای همان زاویه ایزومتریک همیشگی را ترجیح می‌دهند و عده دیگری هم از زاویه دوربین روی شانه به سبک آثار سوم شخص استقبال می‌کنند که در پروژه Hades هم چنین زاویه‌ای به کار رفته بوده است. در حال حاضر گفته می‌شود که آخرین ویرایش‌های در دست ساخت بازی به حالت ایزومتریک کار شده‌اند.

یکی از اعضای کنونی بلیزارد می‌گوید:

خیلی‌ها بعد از تجربه دیابلو 3 احساس می‌کردند این بازی از حس و حال کلاسیک دیابلو فاصله گرفته است؛ مخصوصاً از نظر استیل هنری و افکت‌های جادویی و مواردی از این دست.

به همین دلیل به نظر می‌رسد نسخه جدید بیشتر به دیابلو 2 شباهت خواهد داشت تا نسخه سوم؛ موضوعی که یکی دیگر از کارمندان استودیو هم به آن اشاره می‌کند:

سازندگان بازی قصد دارند دیابلو 4 را به اثری تاریک و خشن تبدیل کنند و هر چیزی را که باعث می‌شد حسی کارتونی در دیابلو 3 ایجاد شود از بازی حذف کنند و المان‌هایی را در بازی قرار دهند که سال‌ها قبل باعث ایجاد حس ترس در دیابلو 2 می‌شد؛ البته با اعمال تغییراتی که برای روزگار فعلی مناسب‌تر باشد.

موضوع دیگری که در مورد پروژه فنریس جلب توجه می‌کند، استفاده از بعضی المان‌های ملایم MMO در این بازی است و بعضی شنیده‌ها حاکی از این هستند که بلیزارد قصد دارد در این زمینه از Destiny الهام بگیرد. وقتی در مورد ویژگی‌هایی مثل Strike در دیابلو 4 صحبت شد، یکی از افراد آشنا به پروژه چنین گفت:

تصور کنید که ما هسته اصلی دیابلو را حفظ کنیم، ولی در عین حال بازیکن درون نقشه با افراد دیگری هم روبه‌رو شود که هر کدام مشغول انجام کاری هستند.

در چند وقت اخیر صحبت‌هایی به گوش رسید مبنی بر اینکه بلیزارد قصد داشته است دیابلو 4 را در سال ۲۰۱۸ معرفی کند؛ هرچند خود کمپانی این قضیه را تکذیب کرده است. یکی از اعضای استودیو در این مورد می‌گوید:

سران استودیو در ماه ژانویه چنین نظری داشتند و می‌گفتند ما باید امسال به نقطه خوبی برسیم و دموی قابل بازی داشته باشیم. ولی وقتی ماه می از راه رسید، مشخص شد که بازی هنوز راه زیادی تا کامل شدن در پیش دارد. البته این مسائل در طراحی بازی طبیعی است و گاهی پیش می‌آید که روند ساخت بازی‌ها کندتر از انتظارات جلو می‌رود.

در مورد پروژه‌های قبلی بلیزارد هم اطلاعاتی منتشر شده است. هرچند هنوز به طول کامل مشخص نیست که چرا کمپانی تولید دومین نسخه اضافه‌شونده دیابلو 3 را متوقف کرد، ولی به نظر می‌رسد انتظارات مدیران کمپانی از نحوه پیشرفت این نسخه برآورده نشده است؛ موضوعی که با در نظر گرفتن کیفیت Reaper of Souls و امتیازهای بالایی که کسب کرد، باعث تعجب است. هرچند خود بلیزارد پیش از این گفته بود که ۵۰ درصد پروژه‌های کمپانی در مرحله ساخت متوقف می‌شوند و هرگز به دست مخاطبین نمی‌رسند.

در مورد پروژه کنسل شده‌ی Hades هم گفته می‌شود این بازی نسخه متفاوتی از دیابلو با تفاوت‌های عظیم نسبت به سایر نسخه‌های این مجموعه بوده است؛ بازی‌ای که قرار بود حال و هوای Dark Souls را با اتمسفر دیابلو ترکیب کند و ارتباطی با دیابلو 4 نداشته باشد. هرچند این پروژه به مدت دو سال به عنوان بازی اصلی تیم در نظر گرفته شده بود، ولی در نهایت بعد از مشکلاتی که در تولید آن به وجود آمد و همچنین خروج جاش ماسکیرا (طراح ارشد نسخه کنسولی دیابلو 3) از استودیو، در سال ۲۰۱۶ کنسل شد.

در مقاله کوتاکو به موضوعات دیگری هم اشاره شده است؛ از تفکرات اقتصادی بلیزارد هنگام ساختن بازی‌ها تا نسخه‌ای از Warcraft به سبک Pokemon Go برای موبایل‌ها و تأثیرات Activision روی کمپانی.

بلیزارد این روزها به خاطر معرفی Diablo: Immortal برای اندروید و iOS در معرض انتقادهای زیادی قرار گرفته است و احتمالاً کمپانی منتظر فرصت مناسبی است تا با معرفی رسمی Diablo 4 در آینده‌ای نزدیک، دل طرفداران خود را به دست آورد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده