نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

سرور‌های بازی Total War: Arena اوایل سال ۲۰۱۹ غیرفعال می‌شوند

کمپانی کریتیو اسمبلی اعلام کرده که پس از عملکرد دور از انتظار نسخه بتای عمومی Total War: Arena، سرور‌های آن به‌زودی غیرفعال می‌شوند. 

Total War: Arena اولین نسخه رایگان از سری محبوب و قدیمی توتال وار بود که کریتیو اسمبلی وظیفه ساخت آن را برعهده داشت و وارگیمینگ هم ناشر بازی به‌شمار می‌رفت. هدف این بازی، ارائه حس و حال آشنای این مجموعه و ترکیب آن با المان‌های جدید در قالب یک تجربه چندنفره بود که خب با توجه به جدید‌ترین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد این ایده‌ها خیلی جواب نداده‌اند و سازندگان تصمیم گرفته‌اند پس از عملکرد ضعیف نسخه بتای عمومی بازی، توسعه آن را متوقف کنند و البته که سرور‌های بازی هم از اوایل ۲۰۱۹ به صورت کامل غیرفعال خواهند شد. 

این خبر را جاشوئا ویلیامز از مدیران استودیو کریتیو اسمبلی با انتشار پستی در توییتر اعلام کرد. وی در این مورد گفت:

متاسفانه در جریان نسخه بتا، Total War: Arena نتوانست در حد انتظارات ما و کمپانی وارگیمینگ ظاهر شود و به همین دلیل هم تصمیم گرفتیم تا روند توسعه بازی را متوقف کنیم. 

با اینکه ویلیامز اشاره مستقیمی به این مورد نداشته اما به‌نظر می‌رسد نسخه بتای بازی با استقبال خوبی از جانب طرفداران رو‌به‌رو نشده است و افراد کمی به بازی کردن آن علاقه نشان داده‌اند و همین مساله هم باعث شده تا سازندگان چنین تصمیمی بگیرند. ویلیامز در ادامه از سازندگان بازی به شرح زیر تشکر کرد:

همچنین باید تشکر ویژه‌ای هم از سازندگان بازی Total War: Arena داشته باشم که با تمام وجود روی ساخت این بازی وقت گذاشتند و درست مثل طرفداران بازی، از شنیدن خبر لغو شدن ساخت آن ناامید هستند. 

البته با وجود لغو شدن این بازی، قرار نیست شاهد تعدیل نیرو در استودیو کریتیو اسمبلی باشیم و سازندگان سابق این بازی قرار است در آینده روی نسخه‌های دیگری از سری توتال وار کار کنند. 

با لغو شدن ادامه روند توسعه بازی، دیگر افراد جدیدی امکان ثبت‌نام برای تجربه نسخه بتای بازی را نخواهند داشت و خرید‌های پولی این نسخه هم غیرفعال شده‌اند. با این حال افرادی که پیش از این برای تجربه نسخه بتای عمومی ثبت‌نام کرده بودند، می‌توانند تا تاریخ ۳ اسفند به تجربه بازی ادامه بدهند و پس از این تاریخ سرور‌های بازی کاملا غیرفعال می‌شوند. 

وارگیمینگ برای تشکر از افرادی که نسخه بتای بازی را تجربه کرده‌اند، چهار محتوای رایگان مرتبط با مجموعه توتال وار را در اختیار آن‌ها قرار خواهد داد که شامل بازی Total War: Medieval 2 - Definitive Edition، بسته الحاقی Hannibal at the Gates بازی Total War: Rome 2، بسته الحاقی Age of Charlemagne بازی Total War: Attila و بسته الحاقی Grim and the Grave بازی Total War: Warhammer می‌شوند. همچنین افرادی که بیش از ۱۰۰ نبرد را در طول نسخه بتا تجربه کرده باشند، یک اکانت پرمیوم ۳۰ روزه هم از وارگیمینگ دریافت خواهند کرد. 

علی‌رغم لغو شدن این بازی، کریتیو اسمبلی اعلام کرده که در آینده باز هم نگاهی به تجربیات چندنفره مرتبط با سری توتال وار خواهد داشت و عدم موفقیت این بازی، به معنی کنار گذاشتن تجربیات چندنفره نخواهد بود. 


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده