نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۵

رقابت برای انتخاب بهترین بازی سال ایران آغاز شد

فراخوان هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران منتشر و به این ترتیب رقابت برای انتخاب برترین بازی‌های ایرانی سال رسما آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، فراخوان هشتمین دوره‌ی جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران منتشر شد و براساس آن بازی‌سازان از اول آذر تا ۱۵ دی می‌توانند بازی‌های خود را برای حضور در این رویداد ارسال کنند و شانس برنده شدن را به‌دست بیاورند. در سال‌های گذشته این جشنواره با نام «جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران» برگزار می‌شد که امسال شاهد دو تغییر در نام آن هستیم و اولا عبارت درست بازی‌های ویدیویی جایگزین بازی‌های رایانه‌ای شده و همچنین تهران هم به ایران تغییر یافته است. البته این‌ها تنها تغییرات صورت‌گرفته نیستند و جایزه جشنواره امسال هم افزایش بسیار خوبی داشته و برای مثال جایزه بهترین بازی سال، ۱ میلیارد ریال خواهد بود. 

هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران جدا از اینکه بهانه‌ای برای انتخاب بهترین بازی‌های ایرانی است، اهداف دیگری هم دارد؛ اهدافی که طبق اعلام بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای شامل شناخت و حمایت از استعدادهای موجود در صنعت کشور با رویکرد تقویت صنعت بازی‌سازی در ایران، قدردانی از بازی‌سازان بااستعداد و بازی‌های با کیفیت در سراسر کشور، ایجاد نگرش مثبت در مدیران عالی کشور جهت گسترش صنعت بازی‌های ویدیویی و تصحیح نگرش منفی برخی از مسوولان نسبت به این مقوله و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و ادبیات غنی کشور در تولید بازی‌های ویدئویی، ارتباط و تعامل فعالان صنعت بازی‌های ویدئویی با دانشگاه‌ها، جلب توجه واحدها و نهادهای مختلف دولتی برای افزایش سرمایه‌گذاری در تولید بازی‌های ویدئویی، معرفی بازی‌های برجسته به عنوان الگوهایی برای صنعت بازی‌سازی، استفاده خبری و تبلیغاتی از فضای جشنواره در جهت ایجاد بازار مناسب برای بازی‌های ویدئویی و اتصال حلقه جشنواره به عنوان یک ابزار تبلیغاتی در جهت ارتقای سطح اقتصادی بازار بازی‌های ویدئویی می‌شوند. 

فراخوان جشنواره امسال در جریان هفتمین جلسه اعضای شورای سیاست‌گذاری آن نهایی و تایید شد. در این جلسه که در تاریخ ۲۲ آبان برگزار شد، اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره حضور داشتند که اسامی آن‌ها به‌شرح زیر است:

۱- حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

۲- محمد حاجی میرزایی، دبیر جشنواره

۳- متین ایزدی، معاون حمایت

۴- سید علی سیداف، بازی‌ساز

۵- امین شهیدی، بازی‌ساز

۶- حمید عبداللهی‌ها، بازی‌ساز

۷- محمد ایرجی، بازی‌ساز

۸- آرش عیاری، خبرگزاری زومجی

۹- نادر امرایی، خبرگزاری زومجی

۱۰- امیر گلخانی، خبرگزاری بازی‌نما

۱۱- حمزه آزاد، بازی‌ساز

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر، دریافت فراخوان و همچنین ارسال آثار می‌توانند به سایت جشنواره مراجعه نمایند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده