نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

درآمد یک میلیون دلاری نسخه موبایل بازی Stardew Valley در سه هفته اول انتشار

درآمد یک میلیون دلاری نسخه موبایل بازی Stardew Valley تنها در سه هفته نشان از محبوبیت بالای بازی دارد.

در تازه‌ترین اخبار بازی موبایل مطلع شدیم که بازی مستقل نقش‌ آفرینی و شبیه‌ ساز کشاورزی Stardew Valley در اولین ماه انتشارش برای موبایل رکورد جدیدی را در زمینه درآمد به ثبت رسانده است. بر اساس اعلام موسسه تحقیقاتی سنسور تاور، این بازی تحسین شده پس از گذشت سه هفته از انتشار برای iOS به درآمد یک میلیون دلاری دست یافته است. موسسه سنسور تاور اظهار داشت که بیشتر بازیکنان Stardew Valley را کاربران امریکایی تشکیل می‌دهند؛ به طوری که حدود ۴۱ درصد از نسخه‌ها در این منطقه به فروش رفته است و ژاپن حدود ۱۲ درصد از فروش را به خود اختصاص داده است. همچنین نزدیک به ۲۵ درصد از خریدها با آیپدها صورت گرفت است.

بازی Stardew Valley اولین بار در سال ۲۰۱۶ در دسترس کاربران کامپیوتر قرار گرفت و از آن زمان تاکنون بیش از ۳.۵ میلیون نسخه در تمام پلتفرم‌ها فروخته است. نسخه iOS بازی که پورت آن بر عهده استودیو The Secret Police بود، در تاریخ ۲ آبان (۲۴ اکتبر) منتشر شد. این نسخه را می‌توان یک پورت کامل به حساب آورد که بر اساس اعلام اریک بارون، خالق بازی، این نسخه تقریبا مشابه نسخه کامپیوتری و کنسولی بازی است. بزرگ‌ترین تفاوت این نسخه‌ها به کنترل‌های لمسی، رابط کاربری بهبودیافته و تغییرات منوی بازی مربوط می‌شود. نسخه iOS بازی همچنین شامل تمام محتوای تک‌نفره‌ای است که همراه با به‌روزرسانی ۱.۳ بازی منتشر شد و از جمله آن‌ها می‌توان به رویداد کاراکتر تازه و رویداد سالانه Night Market اشاره کرد.

در حال حاضر ناشر بازی Stardew Valley یعنی کمپانی چاکل‌فیش گیمز با همکاری استودیو Pixpil روی یک بازی ماجراجویی نقش‌آفرینی با نام Eastward کار می‌کنند که برای ساخت آن از یک انیمیشن ژاپنی مربوط به دهه ۹۰ و بازی‌های ویدیویی کلاسیکی نظیر Mother و The Legend of Zelda الهام گرفته شده است. این ناشر همچنین روی بازی دیگری با نام Spellbound کار می‌کند که فین برایس، مدیرعامل کمپانی یک بار آن را تلاقی Stardew Valley و Harry Potter توصیف کرد. شایان ذکر است که تا این لحظه تاریخ انتشار هیچ از بازی‌های فوق اعلام نشده است. با این حال، اریک بارون در ماه فوریه از طریق توییتر اعلام کرد که در حال کار روی یک پروژه «مخفی» است. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده