نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

فروش بازی Thronebreaker: The Witcher Tales پایین‌تر از حد انتظار بوده است

استودیو سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که انتظار داشته بازی Thronebreaker: The Witcher Tales فروش به مراتب بهتری داشته باشد. 

استودیو لهستانی سی‌دی پراجکت رد با ساخت سری بازی‌های ویچر نه‌تنها نام خودش را به‌عنوان یک استودیو موفق مطرح کرد که توانست یک جهان فانتزی زیبا برگرفته از کتاب‌های ویچر خلق و در آن داستان‌‌هایش را روایت کند؛ جهانی که حتی پس از The WItcher 3 هم هنوز داستان‌هایی برای روایت در آن وجود دارد و یکی از این داستان‌ها اخیرا در قالب بازی Thronebreaker: The Witcher Tales در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است. Thronebreaker: The Witcher Tales چندی پیش برای کامپیوتر منتشر شد اما با وجود گرفتن نمره‌های خوب از منتقدین، به‌نظر می‌رسد که نتوانسته در زمینه فروش عملکرد خیلی مناسبی داشته باشد. 

آدام کیچینسکی، مدیرعامل سی‌دی پراجکت رد، اخیرا در جریان جلسه ارائه گزارش مالی استودیو در مورد عملکرد این بازی گفت:

طرفداران استقبال خوبی از بازی Thronebreaker: The Witcher Tales کردند و همین هم باعث شد تا انتظارات ما از فروش این بازی بالا برود اما حداقل تا به امروز بازی نتوانسته از حیث فروش در سطح انتظارات ما ظاهر شود. هدف ما این است که این بازی در طولانی مدت فروش خوبی داشته باشد و امیدواریم که علی‌رغم شروع پایین‌تر از حد انتظار در ادامه شاهد عملکرد بهتر این بازی باشیم. 

Thronebreaker: The Witcher Tales

در ادامه کیچینسکی اعلام کرد که به دلیل همین فروش پایین آن‌ها تصمیم گرفتند تا پس از مدتی بازی را روی استیم هم منتشر کنند. Thronebreaker: The Witcher Tales ابتدا فقط از طریق فروشگاه اختصاصی این استودیو یعنی GOG در دسترس قرار گرفته بود و قرار بود انحصاری این فروشگاه باشد ولی پس از مدت کوتاهی روی استیم هم منتشر شد. کیچینسکی در این مورد گفت:

Thronebreaker: The Witcher Tales ابتدا فقط روی فروشگاه GOG در دسترس قرار گرفت که خب این کار دلایل واضحی هم دارد. GOG اولویت ما به‌حساب می‌آید و به همین دلیل ابتدا بازی را از طریق این فروشگاه منتشر کنیم تا زودتر در دسترس افرادی قرار بگیرد که از GOG حمایت می‌کنند. با این حال GOG هنوز جامعه کاربری خیلی بزرگی ندارد و ما می‌دانیم که بسیاری از طرفداران سری ویچر بازی‌هایشان را از استیم خریداری می‌کنند و به همین دلیل پس از مدتی بازی روی استیم هم در دسترس قرار گرفت. 

اما آیا سی‌دی پراجکت رد از ابتدا هم برنامه‌ای برای انتشار بازی روی استیم داشته یا این اتفاق صرفا پس از شروع نه‌چندان خوب فروش بازی در GOG رخ داده است؟ کیچینسکی در این مورد هم گفت:

به هر حال برای رسیدن به موفقیت لازم است تا گاهی برنامه‌ها دچار تغییراتی شوند. با اینکه نمی‌خواهم خیلی وارد جزییات این مساله شوم اما از ابتدا هم به استیم به عنوان یک گزینه نگاه کرده‌ایم. 

به هر حال شروع نه‌چندان خوب Thronebreaker: The Witcher Tales در فروشگاه GOG ثابت می‌کند که سی‌دی پراجکت رد هنوز هم برای موفقیت بازی‌هایش در زمینه فروش به پلتفرمی مثل استیم نیاز ندارد و نمی‌تواند صرفا متکی به GOG باشد. به همین دلیل بعید است که بازی بزرگ بعدی این استودیو یعنی Cyberpunk 2077 در انحصار فروشگاه GOG باشد و به احتمال خیلی زیاد شاهد انتشار آن از طریق استیم هم خواهیم بود و کیچینسکی هم در صحبت‌های خود به صورت ضمنی این موضوع را تایید و اعلام کرده که رویکرد استودیو در قبال Thronebreaker: The Witcher Tales قرار نیست حتما در آینده برای دیگر بازی‌ها هم تکرار شود. 

Thronebreaker: The Witcher Tales فعلا فقط برای پی‌سی منتشر شده و قرار است ۱۳ آذر برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم در دسترس قرار بگیرد. شما می‌توانید بررسی بازی Thronebreaker: The Witcher Tales را در زومجی بخوانید؛ بررسی که در آن نمره ۹ به این بازی داده شد و خلاصه‌ای از آن به‌شرح زیر است:

بازی Thronebreaker: The Witcher Tales به عنوان اثری که در دنیای ویچر جریان دارد، به خوبی به بسیاری از المان‌هایی که در سه‌گانه ویچر مشاهده کرده بودیم وفادار است. داستان بازی جدا از جذابیت و حماسی بودنش، به شکلی ماهرانه روایت می‌شود و فضاسازی‌هایی که به کمک صداگذاری‌ها و گرافیک هنری چشم‌نواز صورت گرفته است، مخاطب را بیشتر غرق بازی می‌کند. گیم‌پلی ثرون‌بریکر سرگرم‌کننده و توجه خاص سازندگان به بخش بخش آن تحسین برانگیز است و پتانسیل بالای جهان ویچر را حتی در این اثر ظاهرا کوچک، به رخ می‌کشد.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده