نویسنده: علی کمالی
// چهار شنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۲

آیا بلیزارد از معرفی Diablo 4 خودداری کرده است؟

اخیرا شایعاتی مطرح شد مبنی بر اینکه کمپانی بلیزارد قصد داشت در نمایشگاه بلیزکان 2018 از بازی Diablo 4 رونمایی کند، اما بعدا از این کار منصرف شده است. برای اطلاع از جزییات این موضوع با ادامه مطلب همراه باشید.

اگر اخبار بازی را دنبال کرده باشید حتما می‌دانید که به‌تازگی کمپانی بلیزارد در نمایشگاه بلیزکان 2018 بازی موبایل Diablo: Immortal را معرفی کرد. رونمایی از این بازی با واکنش‌های منفی از سوی هواداران مجموعه دیابلو همراه بود؛ به‌طوری که تریلر بازی در یوتیوب بیش از ۸۵ هزار دیسلایک دریافت کرد و در مقابل فقط حدود ۴ هزار نفر این ویدیو را لایک کردند.

ساخته شدن یک بازی موبایلی از این مجموعه، آن هم به‌وسیله یک استودیوی نه‌چندان خوشنام (Netease Games)، زیاد به مذاق هواداران دیابلو خوش نیامد، اما چیزی که بیشتر آنها را آزرده‌خاطر کرد این بود که انتظار رونمایی از Diablo 4 را می‌کشیدند. بلیزارد از قبل اعلام کرده بود که چند پروژه بزرگ از مجموعه دیابلو را در دست توسعه دارد و وقتی همه متوجه شدند که موضوع اصلی نمایشگاه بلیزکان 2018 هم به این مجموعه اختصاص خواهد داشت، دیگر جای شک و تردیدی باقی نماند که بازی بزرگ بعدی از این مجموعه معرفی می‌شود. بالا رفتن انتظارات فن‌های دیابلو باعث شد تا با معرفی یک بازی موبایلی، خیلی توی ذوق‌شان بخورد. حالا وبسایت کوتاکو درباره این موضوع گزارشی را منتشر و اعلام کرد که بلیزارد قصد داشته تا در نمایشگاه بلیزکان از Diablo 4 رونمایی کند، اما ناگهان در آخرین دقایق تصمیم عوض شده است.

دانلود از آپارات

طبق گزارش کوتاکو، دو نفر از افرادی که از برنامه‌های بلیزارد مطلع بودند، اعلام کرده‌اند که قرار بود تا پس از نمایش تریلر بازی Diablo: Immortal یک ویدیو پخش شود و در آن آلن ادهم، یکی از موسسین کمپانی بلیزارد خبر ساخته شدن بازی Diablo 4 را اعلام کند. این افراد آگاه اعلام کردند که تیم سازنده دیابلو برای این رونمایی آمادگی نداشتند؛ چون Diablo 4 طی چهار سال گذشته تغییرات زیادی را به خود دیده است.

پس از انتشار گزارش کوتاکو، نماینده‌ای از بلیزارد اعلام کرد که این کمپانی هیچ برنامه دیگری برای رونمایی در بلیزکان 2018 نداشته و هیچ‌کدام از بخش‌های این مراسم را حذف نکرده است. در بیانیه بلیزارد چنین آمده:

اول از همه می‌خواهیم به این موضوع اشاره کنیم که نظرات هواداران خود را می‌شنویم و به آن احترام می‌گذاریم. ما معمولا به شایعات و گمانه‌زنی‌ها پاسخی نمی‌دهیم، اما می‌توانیم بگوییم که هیچ چیزی را از بلیزکان امسال حذف نکردیم و برنامه‌ای برای رونمایی‌های دیگر نداشتیم. همچنان تیم‌های مختلفی را داریم که روی پروژ‌ه‌های معرفی نشده دیابلو مشغول به کار هستند و منتظریم که در زمان مناسب از آنها رونمایی کنیم.

البته این ماجرا به همین‌جا ختم نشد و پس از بیانیه بلیزارد، جیسون شریر، نویسنده وبسایت کوتاکو در توییترش اعلام کرد که مطمئن است ویدیو رونمایی از دیابلو 4 با حضور آلن ادهم ساخته شده و این بازی مراحل توسعه را پشت سر می‌گذارد.

در ماه آگوست بود که برندی کمل، مدیر انجمن وابسته به دیابلو گفت که بلیزارد چند پروژه مختلف از این مجموعه را در دست ساخت دارد. او توضیح داد:

بعضی از آنها بیش از بقیه طول می‌کشند، اما احتمالا اواخر امسال چیزهایی را به شما نشان خواهیم داد.

البته به‌نظر می‌رسد که بلیزارد بعدا تصمیم گرفت تا برنامه رونمایی‌هایش برای نمایشگاه بلیزکان را تغییر دهد. این شرکت در ماه اکتبر اعلام کرد که بازی‌های جدید دیابلو را «هر زمان که مناسب باشد» معرفی خواهد کرد.

با توجه به اینکه بازی Diablo III در سال ۲۰۱۲ عرضه شد، طرفداران زمان زیادی را به انتظار Diablo 4 نشسته‌اند. البته با این حال بلیزارد در این مدت با ارائه بسته‌های الحاقی مختلف برای دیابلو 3 (که آخرین‌شان سال گذشته عرضه شد) بازیکن‌های این مجموعه را سرگرم نگه داشته‌ است.

در صورت انتشار اطلاعات تازه از بازی Diablo 4، اخبار تکمیلی بلافاصله در زومجی منتشر خواهد شد.


منبع ign
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده