// سه شنبه, ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

تاکنون هزار بازی از طریق برنامه ID@Xbox منتشر شده است

کریس چارلا، مدیر ارشد ID@Xbox با انتشار پستی در وب‌سایت Xbox Wire به تشریح موفقیت‌های این برنامه پرداخته است.

در جریان نمایشگاه Gamescom 2013 بود که فیل هریسون، نایب رئیس بخش ایکس باکس، برنامه ID@Xbox را با هدف حمایت از بازیسازان مستقل معرفی کرد. این برنامه با ارائه خدماتی از جمله ارائه دو کیت توسعه رایگان، دسترسی بازیسازان به تمامی ویژگی‌های کنسول ایکس باکس وان و شبکه Xbox Live (ایکس باکس لایو) و امکان استفاده از موتور Unity (یونیتی)، مسیر ساخت و عرضه بازی برای پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس وان را هموار می‌کند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، کریس چارلا که سمت مدیریت ارشد برنامه ID@Xbox را در اختیار دارد، با پستی در وب‌سایت Xbox Wire اعلام کرده است که تا‌کنون هزار بازی از طریق این برنامه منتشر شده است.

از زمان آغاز به کار برنامه ID@Xbox در حدود پنج سال می‌گذرد و در طی این مدت بازی‌های مختلفی از جمله Cuphead ،Tacoma ،INSIDE ،Stardew Valley ،Celeste ،Pit People ،Overcooked 2 ،Sinner: Sacrifice for Redemption و The Videokid از طریق این برنامه در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. علاوه بر این صد‌ها بازی نیز در ماه‌های آینده عرضه خواهند شد که تعداد بازی‌های تحت حمایت برنامه ID@Xbox را افزایش خواهند داد. کریس چارلا در بخشی از پست خود چنین گفته است:

قبل از معرفی برنامه ID@Xbox، در سال ۲۰۱۲ ما جلساتی را با بیش از ۵۰ بازیساز برگزار کردیم تا در راستای شکل دادن به برنامه‌ای که مناسب بازیسازان باشد، به ما یاری برسانند. در آن زمان ما احساس می‌کردیم که این تعداد بازیساز بسیار زیاد است، اما شرایط فعلی ما عجیب و غریب است؛ زیرا اکنون در حال همکاری با هزاران بازیساز با استعداد حاضر در بیش از سه هزار استودیو مستقل هستیم که مشغول ساخت بازی روی پلتفرم‌های ویندوز 10 و ایکس باکس وان برای میلیون‌ها بازیکن در سرار جهان هستند.

کریس چارلا در پست خود آمار‌های مختلفی از برنامه ID@Xbox منتشر کرده است که به شرح زیر هستند:

  • بازی‌های این برنامه بیش از چهار میلیارد ساعت تجربه شده‌اند
  • در‌آمد حاصل از فروش دیجیتالی بازی‌های این برنامه بیش از یک میلیارد دلار بوده است
  • بیش از سه هزار استودیو با حمایت این برنامه هم‌اکنون در حال ساخت بازی هستند
  • چهار میلیارد امتیاز Gamerscore کسب شده است
  • ۶۷ کشور در این برنامه حضور دارند
  • ۲۹ بازی به سرویس Xbox Games Preview راه پیدا کرده‌اند
  • ۱۶۰۰ بازی در حال ساخت هستند
  • یک هزار بازی از طریق برنامه ID@Xbox عرضه شده‌اند

آمار برنامه ID@Xbox

از دیگر بازی‌هایی که بزودی به واسطه برنامه ID@Xbox در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرند می‌توان به بازی‌های Below ،Harold Halibut ،Ashen ،Black Desert و Sable اشاره کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده