نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۰۰

شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی iOS در ماه مارس ۴۹ درصد افزایش داشت

بر اساس آمار کمپانی فیکسو، که در زمینه فناوری تبلیغات موبایل فعالیت می‌کند، شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی iOS در ماه گذشته ۴۹ درصد افزایش پیدا کرده، در حالی که اندروید در این زمینه افت داشته است.

با اینکه در ماه فوریه شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ برای اندروید بالاتر از iOS بود، اما این شاخص در ماه مارس، برتری نسبی iOS را نشان می‌دهد. آمار فیکسو که «قیمت نسبت به برنامه‌های نصب شده» را مبنای کار خود قرار می‌دهد و کاملا وابسته به تبلیغات است، اعلام می‌کند که ارزش بازی‌های iOS نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۱.۳۰ دلار رسیده است، درحالی که شاخص قیمت مصرف‌کننده‌ی بازی‌های اندروید با ۵ درصد کاهش ۱.۰۶ دلار را نشان می‌دهد.

فیسکو اعلام کرد که این آمار کمی عجیب به نظر می‌رسد، چون قیمت بازی‌های iOS معمولا کمتر از عناوین اندروید است. همچنین طبق پیش‌بینی این کمپانی، آمار قیمت‌ها روی هر دو پلتفرم محبوب موبایلی در ماه جاری (آپریل) با افزایش مواجه می‌شود، چون این اتفاق در ماه آپریل سال ۲۰۱۴ نیز رخ داده بود.

سود کلی حاصل از فروش بازی‌های موبایلی هر ساله افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند. درآمدی که از فروش بازی‌ها روی پلتفرم‌های iOS و اندروید در سال ۲۰۱۴ به دست آمد برابر با ۲۵ میلیارد دلار بود. پیش‌بینی می‌شود این میزان امسال به ۳۰ و تا سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴۰ میلیارد دلار نیز برسد.

منبع: GamesIndustry


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده