شاخص قیمت مصرفکنندهی iOS در ماه مارس ۴۹ درصد افزایش داشت
با اینکه در ماه فوریه شاخص قیمت مصرفکننده برای اندروید بالاتر از iOS بود، اما این شاخص در ماه مارس، برتری نسبی iOS را نشان میدهد. آمار فیکسو که «قیمت نسبت به برنامههای نصب شده» را مبنای کار خود قرار میدهد و کاملا وابسته به تبلیغات است، اعلام میکند که ارزش بازیهای iOS نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۱.۳۰ دلار رسیده است، درحالی که شاخص قیمت مصرفکنندهی بازیهای اندروید با ۵ درصد کاهش ۱.۰۶ دلار را نشان میدهد.
فیسکو اعلام کرد که این آمار کمی عجیب به نظر میرسد، چون قیمت بازیهای iOS معمولا کمتر از عناوین اندروید است. همچنین طبق پیشبینی این کمپانی، آمار قیمتها روی هر دو پلتفرم محبوب موبایلی در ماه جاری (آپریل) با افزایش مواجه میشود، چون این اتفاق در ماه آپریل سال ۲۰۱۴ نیز رخ داده بود.
سود کلی حاصل از فروش بازیهای موبایلی هر ساله افزایش چشمگیری پیدا میکند. درآمدی که از فروش بازیها روی پلتفرمهای iOS و اندروید در سال ۲۰۱۴ به دست آمد برابر با ۲۵ میلیارد دلار بود. پیشبینی میشود این میزان امسال به ۳۰ و تا سال ۲۰۱۷ به بیش از ۴۰ میلیارد دلار نیز برسد.
منبع: GamesIndustry