نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۹

پیتر براکلی، گزارشگر سابق Pro Evolution Soccer درگذشت

پیتر براکلی که سابقه گزارشگری سری بازی‌های فوتبال کونامی را در کارنامه داشت، در سن ۶۷ سالگی از دنیا رفت.

طرفداران قدیمی مجموعه بازی‌های Pro Evolution Soccer شاید اسم گزارشگر سابق این بازی‌ها را به یاد نداشته باشند، ولی حتماً صدای او را به خاطر دارند. پیتر براکلی، گوینده‌ای که به مدت چهار سال گزارشگری سری بازی فوتبال کونامی (Konami) را بر عهده داشت، در سن ۶۷ سالگی درگذشت.

براکلی که در یکی از دوران‌های درخشان PES و زمان محبوبیت این سری روی پلی استیشن 2 به گزارشگری در این مجموعه می‌پرداخت، کار خود را از PES 2 در سال ۲۰۰۲ آغاز و در نهایت با بازی PES 6 در سال ۲۰۰۶ از این سری خداحافظی کرد. او در این مدت به همراه تحلیل‌گر PES، ترور بروکینگ به گزارش بازی‌های این سری محبوب می‌پرداخت و از جملات و عبارات جالبی هم استفاده می‌کرد، مثل «دما حتی با غروب آفتاب هم قصد خنک شدن نداره!» یا «این مسابقه برای اون‌هایی که ارزشش رو درک می‌کنن عالیه!»

هرچند براکلی را در ایران بیشتر به خاطر بازی‌های ویدیویی می‌شناسیم، ولی او در ایتالیا به خاطر موضوع دیگری شهرت داشت؛ برنامه‌ای ورزشی به نام Football Italia که در دهه ۹۰ میلادی از شبکه چهار تلویزیون بریتانیا پخش می‌شد و براکلی در آن به گزارش بازی‌های لیگ ایتالیا (سری آ) می‌پرداخت.

او از طرفداران متعصب باشگاه فوتبال برایتون اند هوو آلبیون بود؛ باشگاهی که برای ما ایرانی‌ها هم از مدتی قبل به لطف حضور علیرضا جهانبخش از اهمیت بالایی برخوردار شده است. باشگاه برایتون در بیانیه‌ای به درگذشت براکلی اشاره کرده است:

همه ما در باشگاه برایتون به شدت از شنیدن خبر درگذشت پیتر براکلی ناراحت شدیم و در این لحظات سخت، بهترین آرزوها را برای خانواده و دوستان پیتر داریم.

پل باربر، مدیر عامل اجرایی برایتون هم در این‌باره گفته است:

خیلی از ما از نزدیک با پیتر آشنایی داشتیم. اون فردی بااستعداد، سرشار از اطلاعات، شوخ‌طبع و از همه مهم‌تر مردی درستکار بود. دل همه ما برای پیتر تنگ می‌شود و به خانواده‌ و دوستانش هم تسلیت می‌گویم؛ از جمله برادرزاده‌اش پل که همکار ما هست.

کونامی بعد از انتشار PES 6 تصمیم گرفت هم‌زمان با جا افتادن کنسول‌های نسل هفتم در بازار، دگرگونی‌هایی در این مجموعه ایجاد کند و در کنار ایجاد تغییراتی در نام آن و استفاده از سال به جای عدد به پیروی از مجموعه فیفا اثر EA Sports، گویندگان بازی را هم تغییر داد و جان چمپیون و مارک لارنسن جای براکلی و بروکینگ را به عنوان گزارشگر و تحلیل‌گر گرفتند؛ تغییری که باعث شد بخشی از طرفداران PES دیگر این سری را آن مجموعه سابق ندانند.

بد نیست برای شنیدن صدای دوباره براکلی بخشی از گزارش او را در PES 5 تماشا کنیم:

دانلود ویدیو از آپارات


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده