نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۲

گوگل با Project Stream امکان استریم بازی Assassin's Creed: Odyssey را در مرورگر کروم فراهم می‌کند

شرکت گوگل در نظر دارد تا با Project Stream، بازی‌های بزرگ را به مرورگر گوگل کروم بیاورد و در همین راستا، به‌زودی یک تست برای اجرای بازی Assassin's Creed: Odyssey برگزار خواهد کرد.

کمپانی گوگل برای مدت‌ها در پی ارائه‌ی یک تجربه‌ی گیمینگ مناسب به کاربرها بوده و در راستای عملی کردن این مهم، بازی‌هایی کوچک مثل Pac-Man را در مرورگر خود یعنی گوگل کروم، گنجانده است. این کمپانی فوق‌العاده بزرگ و مهم اخیرا یک سرویس جدید با نام Project Stream را معرفی کرده است که به لطف آن، بازی‌های بزرگ و به اصطلاح AAA در مرورگر گوگل قابل اجرا (به صورت استریم) خواهند بود. با توجه به مطلبی که در بلاگ گوگل موجود است و در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، آگاه شدیم که به‌زودی قرار است یک رویداد تکنیکال تست برگزار و در خلال آن، اجرای بازی Assassin's Creed: Odyssey روی نسخه‌های پی سی مرورگرهای گوگل کروم بررسی شود. افرادی که برای انجام این تست انتخاب می‌شوند، از تاریخ ۵ اکتبر (۱۳ مهر) قادر خواهند بود تا اثر تحسین‌شده‌ی یوبیسافت را به‌رایگان و تا پایان دوره‌ی برگزاری این تست، روی مرورگر Chrome تجربه کنند.

چند ماهی می‌شد که خبرهای ساخته‌ شدن یک کنسول توسط گوگل با توانایی اجرای بازی‌ها به روش استریمینگ، فضای مجازی را پر کرده بود و به‌نظر می‌رسد که Project Stream نتیجه‌ی فعالیت‌های گوگل در زمنیه‌ی ساخت یک کنسول باشد که به‌جای ساخت چنین محصولی، ظاهرا یک افزونه را برای مروگر کروم طراحی کرده است که توانایی استریم کردن بازی‌ها را به آن می‌دهد. کاترین هسیائو (Catherine Hsiao) در پستی در گوگل درباره‌ی این موضوع نوشت:

استریم کردن چنین محتویاتی که به اتصال هم‌زمان کنترلر و پردازش تصاویر گرافیکی سنگین احتیاج دارد، یک چالش واقعی است. در استریم کردن سریال‌های تلویونی یا فیلم، یک یا دو ثانیه تاخیر، ایراد خاصی به‌حساب نمی‌آید، اما این کار در مورد بازی‌های بزرگی که یک یا دو میلی‌ثانیه در اجرای آن‌ها، تعیین‌کننده است و پایین آوردن گرافیک آن‌ها هم قابل پذیرش نیست، واقعا سخت است.

ویدیویی که در ادامه تماشایش می‌کنیم، استریم این بازی با کیفیت 1080P و نرخ فریم ۶۰ را به تصویر کشیده است که خب آنقدر این امر به خوبی انجام شده که در استریم بودن ویدیو، شک و شبهه‌هایی وجود دارد و برخی حدس می‌زنند که ویدیو منتشر شده توسط گوگل، از اجرای بازی روی یک کنسول خانگی مثل ایکس باکس وان ضبط شده است. اگر بازی به این خوبی اجرا شود و سرعت ارسال فرمان از کنترلر و اجرا در بازی اینقدر بالا باشد، پراجکت استریم (Project Stream) یک رقیب سرسخت برای سرویس‌هایی مثل Playstation Now و Vortex خواهد بود. گفتنی است که اجرای سریع و روان بازی‌ها روی سرویس پراجکت استریم، نیازمند داشتن یک‌سری موارد هم هست؛ مثل ۲۵ مگابیت بر ثانیه بودن سرعت دانلود اینترنت و داشتن حساب در سرویس‌های گوگل و یوبیسافت و همچنین نصب کردن برنامه‌ی گوگل کروم.

ثبت‌نام در تست فنی این سرویس استریم شروع شده و شهروندان بالای ۱۷ سال آمریکا می‌توانند در آن شرکت کنند. باید صبر کرد و دید که آیا سرویس مذکور، به خوبی ویدیویی که برای تبلیغش منتشر شده هست یا نه.

بازی Assassin's Creed: Odyssey را هم‌اکنون می‌توانید روی ایکس باکس وان، پی سی و پلی استیشن 4 تجربه کنید. این بازی برخلاف تصورات، توانست نظر منتقدان در سایت‌های معتبر بین‌المللی را جلب و بازخوردهای بسیار خوبی را دریافت کند. جدیدترین نسخه‌ از مجموعه‌ی اسسینز کرید در زومجی بررسی شد و نمره‌ی ۸.۵ را دریافت کرد. در خلاصه‌ی بررسی انجام شده در زومجی می‌خوانیم:

یوبی‌سافت کبک، توانسته با الهام از ویژگی‌های مثبت اساسینز کرید اوریجینز و اضافه کردن ویژگی انتخاب دیالوگ و تغییرات مثبت در گیم‌پلی بازی، اوریجینزی کامل‌تر،‌ بهتر و کم‌باگ‌تر را منتشر کند. اودیسی در بخش داستانی با پایان‌های مختلف، موجودات اساطیری و انواع و اقسام دشمنان شما را غافلگیر می‌کند و هرچند دوربین اعصاب خردکن و باگ‌های گاه‌ و بی‌گاه دارد، اما بی‌شک یکی از بهترین‌های اساسینز کریدهایی محسوب می‌شود که تاکنون منتشر شده است.

دانلود از آپارات


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده