نویسنده: علی کمالی
// چهار شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۷

اپلیکیشن YouTube Gaming از دسترس خارج می‌شود

یوتیوب پس از آنکه در سال ۲۰۱۵ یک اپلیکیشن جداگانه مخصوص بازی‌های ویدیویی ارائه کرد، حالا قصد دارد این برنامه را از دسترس خارج کند؛ چون باعث سردرگمی کاربران می‌شود!

سه سال پیش یوتیوب بخش مخصوص بازی‌های ویدیویی خود را با نام YouTube Gaming معرفی و ارائه کرد تا بتواند با سرویس استریم زنده توییچ (Twitch) به رقابت بپردازد. حالا یوتیوب تصمیم گرفته است تا اپلیکیشن اختصاصی این بخش را از دسترس خارج کند. بدین ترتیب، از این به بعد کاربران می‌توانند برای استفاده از بخش گیمینگ یوتیوب، از طریق خود وبسایت اقدام کنند.

رایان وایِت، مدیر بخش بازی‌های یوتیوب در گفتگو با وبسایت The Verge اعلام کرد که این بخش به منظور ایجاد ارتباط بین اشخاص فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی و علاقه‌مندان به آن ایجاد شده بود، اما اپلیکیشن آن با آشفتگی و سردرگمی همراه بود. وایت توضیح داد:

وقتی ما اپلیکیشن گیمینگ یوتیوب را منتشر کردیم، سردرگمی‌هایی در بین کاربران ایجاد شد. آنها از خود می‌پرسیدند: «آیا این فقط یک اپلیکیشن گیمینگ آنلاین است؟ این اپلیکیشن چه فرقی با بخش گیمینگ وبسایت یوتیوب دارد؟» بنابراین ما امیدواریم که با منتقل کردن امکانات این برنامه به خود وبسایت، این پیام را به اجتماع مخاطبان‌مان بدهیم که برای بخش بازی‌ها اهمیت زیادی قائل هستیم و می‌خواهیم این بخش را روی یوتیوب داشته باشیم و نقش پررنگی در گیمینگ ایفا کنیم. به نظر من ما در گذشته قدم اشتباه بزرگی در این قسمت برداشتیم.

ظاهرا آمار و ارقامی که در خصوص تعداد کاربران اپلیکیشن گیمینگ یوتیوب و میزان بازدید آنها از محتواهای این وبسایت وجود داشت، برای مسئولین یوتیوب رضایت‌بخش نبود و آنها قصد دارند تا با انتقال امکانات این اپلیکیشن به داخل خود وبسایت، دسترسی راحت‌تر به بخش استریم زنده، ویدیوهای محبوب و پیشنهادی را برای کاربران فراهم کنند.

از این به بعد، صفحه مخصوص بازی‌ها در یوتیوب، بخش جدیدی به نام On the Rise خواهد داشت که در آن ویدیوهایی از کانال‌های در حال رشد نمایش داده می‌شوند. علاوه‌ بر این، کاربران می‌توانند صفحات اختصاصی بازی‌های مورد علاقه خودشان را دنبال کنند. شما می‌توانید صفحه جدید گیمینگ در یوتیوب را اینجا مشاهده کنید.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده