// پنجشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵

عذرخواهی مایکروسافت درباره‌ ویدیو 1080p و ۶۰ فریم The Witcher 3 در کانال ایکس باکس

دیروز کانال رسمی یوتیوب ایکس‌باکس ویدئویی حیرت‌انگیز از بازی The Witcher 3: Wild Hunt منتشر کرد. به دلیل این‌ که این ویدئو در کانال ایکس‌باکس منتشر شده بود، برخی بر این باور بودند که این ویدئو از نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی ضبط شده است.
اما اکنون سایت کوتاکو کشف کرده که ویدئوی منتشر شده از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی بازی ضبط شده است و متعلق به نسخه‌ی ایکس‌باکس وان نیست. وجود لوگوی ایکس‌باکس در ویدئو نیز باعث شد تا این فرضیه نادرست بیشتر قوت بگیرد. به همین دلیل مایکروسافت به‌خاطر این اشتباه پیش‌آمده عذرخواهی می‌کند. اگرچه مایکروسافت هیچ‌وقت به صراحت اعلام نکرد که این ویدئو از نسخه‌ی ایکس‌باکس بازی ضبط نشده است، اما چند ساعت بعد که ویدئو منتشر شد، یک اصلاحیه اضافه کرد و در آن گفت ویدئو «از روی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی بازی ضبط شده است». یکی از نکات بدیهی که ثابت می‌کرد این ویدئو از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی است و نه ایکس‌باکس وان، رزولوشن 1080p و نرخ فریم ۶۰ است. به دلیل این که نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی با رزولوشن 900p و نرخ فریم ۳۰ اجرا می‌شود. بیانیه‌ای از طرف مایکروسافت به سایت گیم‌اسپات ارسال شده و نماینده‌ای از سوی این شرکت گفت که این کار آن‌ها به هیچ‌وجه قصد بد جلوه‌‌ دادن صداقت جلوه‌های بصری نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی 3 The Witcher را نداشته‌اند و بابت هرگونه اشتباهی که درباره‌ی این ویدئو رخ داده، معذرت خواهی می‌کند. سخن‌گوی مایکروسافت می‌گوید:
امروز صبح (در واقع صبح دیروز) ما ویدئویی جدید از بازی The Witcher 3: Wild Hunt که توسط استودیوی سی‌دی پروجکت رد تهیه شده بود را در کانال یوتیوب ایکس‌باکس خود منتشر کردیم. این ویدئو از نسخه‌ی رایانه‌های شخصی ویندوزی ضبط شده بود و بازتابنده‌ی نسخه‌ی نهایی گیم‌پلی ایکس‌باکس وان نیست. با این کار به هیچ‌وجه قصد بدجلوه‌دادن صداقت جلوه‌های بصری نسخه‌ی ایکس‌باکس وان این بازی را نداشته‌ایم. ما متن توضیحی ویدئو را بروزرسانی کرده‌ایم تا منبع و پلتفرم آن به صورت واضح مشخص شود. ما بابت هرگونه اشتباهی که پیرامون این ویدئو رخ داده، معذرت خواهی می‌کنیم و منتظر عرضه‌ی این بازی بر روی هر دو پلتفرم رایانه‌های شخصی ویندوزی و ایکس‌باکس وان در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۵ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) هستیم.
موضوع هر چه که هست، بازی The Witcher 3 بر روی هر سه پلتفرم پلی‌استیشن 4، رایانه‌های شخصی ویندوزی و ایکس‌باکس وان خوب به نظر می‌رسند. اما نسخه‌ی رایانه‌های شخصی همانند بسیاری از بازی‌های دیگر، بهترین کیفیت را در میان آن‌ها دارد و با نرخ فریم ۶۰ اجرا می‌شود. (در صورتی که سیستم شما توانایی اجرای آن را داشته باشد) بازی The Witcher 3: Wild Hunt پس از تاخیر‌های فراوان در تاریخ ۱۹ می ۲۰۱۵ (۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴) برای رایانه‌های شخصی ویندوزی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد. منبع: gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده