نویسنده: مرتضی تقوی
// چهار شنبه, ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰

مشاور سابق کاخ سفید: دولت آمریکا دید مثبتی نسبت به بازی های رایانه ای دارد

هنوز هم در دنیای امروز بسیاری از دولتمردان دید منفی ای نسبت به بازی های ویدئویی دارند و محدودیت های سنگینی را بر آنها اعمال می کنند. اما دولت آمریکا با تغییر رویکرد، به دنبال استفاده از این بازی ها برای حل مشکلات اجتماعی است. با جزئیات این خبر جالب در ادامه با زومجی همراه باشید.
با وجود اینکه بازی های ویدئویی و دولت آمریکا در دهه های اخیر مسیر مشترکی را برای خود پیدا کرده اند، اما همیشه به این بازی ها برچسب رواج دهنده ی خشونت زده شده است. با این حال به نظر مردی که حدود دو سال را به عنوان مشاور در امور بازی ها در کاخ سفید مشغول فعالیت بوده است، از رویکردهای جدید دولت خبر می‌دهد فرصت ارزشمند و مثبتی به شمار می رود. مایک دلورا از سال ۲۰۱۳ تا اواخر سال پیش در سمت مشاور ارشد در امور رسانه های دیجیتال در دفتر علوم کاخ سفید مشغول فعالیت بوده است. وی در گذشته نیز با شرکت های نینتندو، THQ و یوبی سافت همکاری داشته است. در طول دوران تصدی این پست در دولت، او شاهد نفوذ مشابه بازی ها به رسانه های خبری و کاخ سفید بود. پس از کشتار Newtown نمایندگان مختلف از صنعت بازی به واشنگتن دعوت شدند تا با دولت در خصوص بازی های ویدئویی و دریافت مردم از این بازی ها به عنوان رواج دهنده ی خشونت بحث و گفتگو کنند. به طور کلی، این گفتگو ها در کاخ سفید از همه نظر مثبت ارزیابی شد. American Society قبلا، سیاستمداران محدودیت های شدیدی را در قبال بازی های ویدئویی اعمال می کردند. اما دادگاه عالی آمریکا در سال ۲۰۱۱با وضع قوانین جدید و اعلام اینکه این بازی ها تحت لایحه ی اول حمایت می شوند به این مسائل پایان داد. دلورا می گوید که این روز ها دولت به شدت  به این موضوع علاقه مند است و آن را دنبال می کند که بازی ها چگونه می توانند به مردم کمک کنند. او در مصاحبه ای که با GameIndustry انجام داد می گوید:
آنچه که این اواخر در کاخ سفید مشاهده می کردم این بود که دولت به حل چالش های اجتماعی به کمک بازی های ویدئویی علاقه نشان می دهد. این موضوع علاقه ی اولیه ی دولت به این بازی ها را شکل داد. البته مطرح شدن اشکال گوناگون این موضوع در رسانه های دیگر، این موضوع را که چگونه می توانیم با استفاده از این بازی ها چیزی را به مردم آموزش بدهیم یا مفاهیمی را منتقل کنیم، در طول زمان پر رنگ تر کرده است. آیا بازی ها می توانند چنین کاری را انجام دهند؟ اگر نمی توانند، چه کاری باید انجام دهیم تا بتوانند این کار را صورت دهند؟ اگر تا حدودی این کار را انجام می دهند آیا می خواهند که این کار را بیشتر انجام دهند؟ چگونه می توانیم این صنعت را به این کار ترغیب کنیم؟
او ادامه می دهد که گفتمان دولت آمریکا اکنون به سمت موضوعاتی مانند هزینه کردن بخشی از مالیات در صنایع بازی سازی و ترغیب افراد بیشتر برای فعالیت در صنایع مرتبط با تکنولوژی مانند بازی های ویدئویی، حرکت می کند. او معتقد است:
شما تعداد زیادی بازی با داستان خوب ندارید. بازی های فراوانی در بازار وجود دارند ولی همه ی آنها تاثیر آنچنانی ای نمی گذارند. به عنوان مثال آزمایشگاه تحقیقات عصبی UCSF را در نظر بگیرید. آنها بازی ها را هم بررسی می کنند و به دنبال گرفتن تاییدیه ی سازمان غذا و دارو برای استفاده از بازی ها برای کمک به افراد در موارد مختلف هستند. بیان این موضوع که بازی ها می توانند کارهای بسیار بیشتری انجام دهند بسیار جذاب است.
نظر شما چیست؟ آیا دولت و جامعه‌ی ما هم می‌توانند از بازی‌های ویدئویی برای آموزش و حل چالش‌های اجتماعی استفاده کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده