// سه شنبه, ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۹

بازی Alan Wake 2 هنوز هم یکی از گزینه های روی میز استودیو رمدی است

Alan Wake یکی از بازی‌‌‌های شاخص سبک ترس و بقا در کنسول ایکس‌باکس 360 است که پنج سال از عرضه‌ی آن می‌گذرد و بسیاری خواهان ادامه‌ای برای آن هستند. استودیو رمدی این آرزوی طرفداران را بی پاسخ نمی‌گذارد و اعلام کرد که هنوز ساخت Alan Wake 2 یکی از گزینه‌های این سازنده است.
سازندگان سری بازی‌های مکس‌پین، آلن ویک و بازی در دست ساخت کوانتوم بریک، به این موضوع تاکید دارند که Alan Wake را فراموش نکردند و برای ساخت ادامه‌ی آن در حال پی‌ریزی برنامه‌هایی هستند. سم لیک،مدیر خلاقیت استودیو رمدی و نویسنده‌ی قهار بازی‌های این استودیو در مورد آلن ویک به وب‌سایت پولیگان گفت:
وقتی به انتهای ساخت بازی آلن ویک رسیده بودیم، جلسه‌ای گذاشتیم و در مورد ادامه‌ی بازی و این که از کجا باید این موضوع را بگیریم و شروع کنیم با تیم  به صورت مرحله‌ای و جزئی صحبت کردیم. با عرضه‌ی بازی، ما روی ادامه‌ی بازی کار کردیم و برای آن فکر کردیم.
آنطور که از صحبت‌های دیگر سم‌ لیک مشخص شد، Alan Wake 2 مطمئنا مکانزیم‌های  جدیدی در روایت داستان و گیم‌پلی خواهد داشت. برای مثال بازیکن می‌‌تواند به بازنویسی دنیای دور و اطراف شخصیت بازی مشغول شود و بازی را درست از جایی شروع کنند که بازی نخست به پایان رسید.
استودیو رمدی به دنبال فروش زیاد از بازی‌های خود نیست و هدفش، ارائه‌ی تجربه‌ای خاص به گیمرها است
یکی از معضلاتی که استودیو رمدی در ارائه‌ی ایده‌های خود چه در مورد دنیای آلن ویک و چه پروژه‌های دیگرش با آن دست و پنجه نرم می‌کند، عدم تمرکز روی فروش و گیشه‌ای بودن محصولاتش است. به این معنا که ساخته‌های رمدی برای کسب درآمد و فروش بالا نیستند و استودیو به دنبال خلق چیزهایی است که بیشتر خود مایل به آن است و افراد خاصی را هم در بر می‌گیرد. این ویژگی که هم می‌تواند مشکل تلقی شود و هم یک ویژگی خارق‌العاده برای رمدی، سبب شده تا وقتی استودیو طرح‌های خود را به ناشران مختلف برای جذب حمایت و نشر بازی نشان می‌دهند، پاسخ مثبتی را از نقطه نظر اقتصادی دریافت نکنند. این موضوع باعث می‌شود معمولا برخی ویژگی‌های این پروژه‌ها به پروژه‌های دیگر منتقل شود و در قالب بازی دیگری مورد استفاده قرار گیرد. شاید برخی المان‌هایی که ما الان در بازی آینده‌ی رمدی، Quantum Break می‌بینیم، به آلن ویکی مرتبط باشد که نتوانسته به مرحله‌ی تولید برسد. سم لیک در این مصاحبه اظهار داشت که شاید قبلا زمانی برای کار روی ادامه‌ی آلن ویک نبوده، اما حالا می‌تواند تایید کند که این ادامه ساخته خواهد شد، شاید بعد از عرضه‌ی کوانتوم بریک این اتفاق روی دهد.
ما در جایی ایستاده‌ایم که می‌توانیم به آینده نگاه کنیم و در مورد اینکه پروژه‌ی بعدی چه چیزی می‌تواند باشد بحث و تبادل نظر کنیم. از جمله این بحث‌ها، ما به صحبت راجع به احتمال ساخت ادامه آلن ویک با همکاران و ناشران مختلف خواهیم پرداخت، با این حال هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.
احتمال عرضه‌ی Alan Wake 2 روی پلتفرم‌های بیشتر مانند پلی‌استیشن طبق صحبت‌های سم لیک بسیار زیاد است
صحبت با همکاران مختلف می‌تواند نوید بخش این موضوع باشد که آلن ویک بعدی را روی پلتفرم‌های بیشتری ملاقات کنیم. به این موضوع باید اشاره داشته باشیم که آلن ویک صرفا یک بازی انحصاری کامل برای پلتفرم ایکس‌باکس نبود و بعد برای پلتفرم رایانه‌های شخصی توسط یک ناشر دیگر جدا از مایکروسافت منتشر شد. این موضوع از آنجایی که رمدی یک استودیو مستقل است، می‌تواند به واقعیت نزدیک‌تر باشد. سم لیک در ادامه‌ی این صحبت‌ها، علاقه‌ی بسیار زیادش را به ساخت آلن ویک ابراز داشت:
من عاشق انجام این کار (ساخت ادامه‌ی آلن ویک) هستم. به نظرم گذشت زمان سبب می‌شود تا ایده‌هایمان برای ساخت این بازی بیش از پیش پرورش پیدا کنند و تصفیه شوند تا به یک ایده‌ی عالی و بزرگ تبدیل شوند. بعضی مواقع، این زمان اضافی باعث می‌شود فکر کردن در باره‌ی موضوع لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر شود.
بازی آلن ویک در سال ۲۰۱۰ برای پلتفرم ایکس‌باکس 360 عرضه شد و توانست علاوه بر امتیازات بالا، فروش قابل قبولی هم داشته باشد. دو سال بعد این بازی برای ویندوز هم عرضه شد و محتوای دانلودی تحت عنوان Alan Wake's American Nightmare در همان سال برای هر دو پلتفرم عرضه شد.  منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده