// دوشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۸

اسپنسر از برنامه های مایکروسافت در E3 2015 و بازی های طراز اول ایکس باکس وان می گوید

امروز فیل اسپنسر رئیس بخش ایکس‌باکس مانند همیشه یکی از روزهای هفته را به حضور در توییتر و جواب دادن به سوالات طرفداران اختصاص داد که در طی آن اطلاعات بسیار زیاد و نسبتا جالبی منتشر شد. اگر طرفدار مایکروسافت و کنسولش هست و می‌خواهید بدانید در طی چند ماه آینده چه اتفاقاتی خواهد افتاد با زومجی برای خواندن جزئیات خبر همراه شوید.
اول از همه ما متوجه شدیم که برنامه‌های این کمپانی برای E3 امسال هنوز درحال طراحی و مشخص شدن به سر می‌برد.
سوال: آیا امکان دارد که در E3 امسال بازی‌های ساخته شده با دایرکت ایکس 12 را بر روی ایکس‌باکس وان مشاهده کنیم؟ جواب: این برهه زمانی از سال خیلی سخت است. من واقعا نمی‌توانم درمورد اینکه برای E3 چه چیزهایی خواهیم داشت صحبت کنم. ما هنوز درحال طراحی و ساخت برنامه‌هایمان هستیم. ببخشید.
ظاهرا فردا اسپسنر کل روز را برای بررسیِ نمایش‌هایشان در E3 اختصاص خواهد داد.
سوال: امیدوارم همه چیز خوب باشد مرد. E3 درحال نزدیک شده است. #گیرزهایپ جواب: فردا کاملا به بررسی محتواهایمان در E3 خواهم پرداخت و درمورد تمام چیزهایی که نشان می‌دهیم بحث خواهم کرد. یکی از بهترین روزهای کاری من خواهد بود، واقعا الهام بخش است.
همایش گیمزکام نیز همزمان با E3 مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
سوال: درمورد گیمزکام چطور؟ آیا رونمایی خاصی را هم برای گیمزکام ذخیره خواهید کرد؟ جواب: با توجه به اینکه این دو نمایشگاه تنها ۵ هفته با یکدیگر فاصله دارند هر دویشان را همزمان مورد بررسی قرار خواهیم داد.
مایکروسافت برنامه دارد تا در E3 امسال نسبت به سال گذشته بیشتر راجع به بازی‌های انحصاری از استودیوهای خودشان صحبت کند و IPهای انحصاری جدیدی هم به نمایش گذاشته خواهد شد.
ما باید IPهای انحصاریِ جدید هم در E3 داشته باشیم. من سعی دارم تا در E3 امسال نسبت به سال‌های گذشته بیشتر راجع به انحصاری‌های استودیوهای خودمان صحبت کنم. سوال: ساخت بازی‌های انحصاری توسط استودیوهای خودتان سرمایه گذاری بلند مدت و بهتری است. جواب: قبول دارم. به همین دلیل E3 امسال نسبت به سال‌های گذشته احساس متفاوت‌تری خواهد داشت اما من دوست دارم برروی بازی‌های خودمان هم تمرکز کنم.
Quantum Break با توجه به صحبت‌های اسپسنر، امسال می‌تواند یکی از بهترین سال‌های تاریخ از نظر محتواهای انحصاری توسط استودیوهای خودشان برای طرفداران باشد.
سوال: آیا امکان دارد امسال در E3 مغزهایمان منفجر شود؟ بمب مخفی‌ای در جیب‌هایتان دارید؟ جواب: امسال بسیار سرگرم کننده خواهد بود. من فکر می‌کنم که امسال از نظر محتوای انحصاری توسط استودیوهای خودمان یکی از بهترین سال‌های ممکن باشد.
با توجه به اینکه تمرکز اصل روی محتواهای انحصاری توسط استودیوهای انحصاری قرار گرفته است، اما بازهم بازی‌های استودیوهای خارجی را هم خواهیم دید.
سوال: خیلی خوب است که امسال روی استودیوهای خودتان تمرکز کرده‌اید چرا که در سال‌های گذشته همیشه در رده دوم یا سوم بودند. جواب: و برای شفاف سازی بگویم که ما هنوزم قراردادهای انحصاری با استودیوها و کمپانی‌های خارجی هم خواهیم داشت. از نظر من تمرکز برروی این قراردادها و پشتیبانی از استودیوهای خودمان هر دو به یک اندازه مهم هستند.
فیل اسپسنر قصد دارد تا چیزهای جدید از خود قابلیت‌های کنسول نیز در E3 نشان دهد.
سوال: تیم برنامه نویسی در چه حال است؟ من می‌دانم که چیزهای زیادی در چنته دارند، امیدوارم که برخی از آن‌ها را برای امسال نشان دهند. من واقعا برای بروزرسانی‌ها هیجان زده هستم. جواب: من دوست دارم تا چیزهایی از خود کنسول را هم در E3 نشان دهم، تیم برنامه نویسی لیاقتش را دارد. آن‌ها در طی این مدت کارهای بسیار فوق العاده‌ای انجام دادند و برنامه‌های خوبی برای آینده طراحی کرده‌اند.
نکته جالب‌تر از همه این است که E3 امسال نمایش‌ها بیشتر راجع به گیم‌پلی خواهد بود تا ویدئوهای از پیش رندر شده.
سوال: آیا نمایش‌های امسال بیشتر از گیم‌پلی خواهد بود تا ویدئوهای از پیش رندر شده؟ جواب: بله
Halo 5 Guardians (3) ظاهرا در E3 امسال بازی‌ها و محتواهای مشترک بیشتری بین دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس وان هم مشاهده خواهیم کرد.
سوال: سلام فیل، آیا امسال بازی‌های بیشتری بین دو پلتفرم رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس توسط ویندوز ۱۰ خواهیم دید؟ آیا امکانش هست نسخه بعدی Gears of War بر روی رایانه‌های شخصی منتشر شود؟ جواب: شما بازی‌های مشترک بیشتری خواهید دید، فعلا نظری راجع به Gears of War ندارم.
اگر شما جزو طرفدران سبک نقش آفرینی ژاپنی هستید و دوست دارید آن‌ها را بر روی ایکس‌باکس وان تجربه کنید، اسپنسر شما را کاملا ناامید نمی‌کند.
سوال: آیا چیزی از نقش آفرینی‌های ژاپنی هم نشان خواهید داد یا این سبک برروی ایکس‌باکس وان از بین رفته است؟ جواب: ما امسال چیزی برای نمایش یا رونمایی نخواهیم داشت اما فکر نمی‌کنم که این سبک بر روی ایکس‌باکس وان از بین رفته باشد.
در آینده پیش خریدها روی پلتفرم ایکس‌باکس وان بسیار عقب‌تر از زمان عرضه انجام خواهند شد، برخلاف وضعیت کنونی که پیش خریدها همزمان با قابلیت «pre-load» تنها چند هفته قبل از عرضه قابل دسترس می‌شود.
سوال: بابت این همه سوال معذرت می‌خواهم اما آیا امکانش هست که پیش خریدها را ماه‌ها قبل از عرضه بازی انجام دهیم؟ جواب: بله، ما به این مسئله رسیدگی خواهیم کرد.
Gears-of-War-Black-Tusk در رابطه با بازی Crackdown نیز با اینکه اسپنسر اطلاعات خاصی منتشر نکرد، اما ظاهرا اوقات خوشی را با این بازی سپری می‌کند.
سوال: خبر جدیدی در رابطه با بازی Crackdown دارید؟ جواب: من این بازی را اغلب اوقات تماشا می‌کنم. تیم سازنده الان دقیقا انتهای سالن نشسته‌ است. فکر کنم از اینکه من اکثر اوقات گیم پد را از دستشان می‌گیرم خسته شده‌اند.
متاسفانه فعلا بازی‌هایی که دارندگان کنسول ایکس‌باکس وان توسط برنامه‌ی «Games With Gold» دریافت می‌کنند یک عدد خواهد بود. این مسئله بخاطر این مطرح شده است که سونی هر ماه برای مشترکین سرویس پلاس بر روی پلی‌استیشن 4 دو بازی رایگان ارائه می‌دهد.
سوال: سلام رئیس، آیا امکانش هست که در برنامه‌ی Games With Gold ادامه‌ای بر بازی‌های رایگان ببینیم یا همان یک عدد باقی خواهند ماند؟ جواب: از گفتن این مسئله معذرت می‌خواهم، اما فعلا همان یک بازی خواهد ماند.
با توجه به صحبت‌های اسپنسر، اینکه استودیوی 343 اینداستریز تاریخ عرضه‌ی بازی Halo 5: Guardians را زودتر از معمول اعلام کرده، نشانه‌ی خوبی است.
سوال: در رابطه با Halo 5 چطور؟ مراحل ساخت چگونه پیش می‌رود؟ جواب: استودیوی 343 اینداستریز تاریخ عرضه را بسیار زود اعلام کرد، این نشانه‌ی خوبی است.
اسپنسر همچنین در رابطه با قراردادهای بازاریابی نیز صحبت‌هایی کرد. در طی این قراردادها تبلیغات بازی‌ها همیشه بر روی یک پلتفرم خاص انجام می‌شود. مانند قراردادهایی که سونی با اکتیویژن یا الکترونیک آرتز بر روی بازی‌های Destiny و Star Wars بست.
سوال: به نظر می‌رسد سونی علاوه بر اینکه بازی‌های انحصاری زیادی از طرف سازندگان ژاپنی دریافت می‌‌کند، قراردادهای بازاریابی بسیار زیادی هم می‌بنند. به نظر می‌رسد که مایکروسافت درباره این موضوع حتی تلاش هم نمی‌کند. جواب: قراردادهای بازاریابی یک چیز تلاش کردنی نیست. انتخابی است که برای سرمایه گذاری انجام می‌دهید.
xbox-e3 و در پایان اسپنسر اعلام کرد که در طی ماه‌های آینده ویژگی‌های جدیدی به کنسول ایکس‌باکس وان اضافه خواهد شد و طرفداران آن‌ها را بسیار جالب خواهند یافت.
سوال: سلام فیل، به عنوان سوال آخر می‌پرسم. آیا برای پیش نمایش‌های بروزرسانیِ این ماه سورپرایزهایی هم در نظر دارید؟ جواب: در طی چند ماه آینده، چیزهای جدیدی را به کنسول اضافه خواهیم کرد که به نظر من طرفداران از دیدن آن‌ها بسیار سورپرایز خواهند شد.
این ویژگی‌های جدید چه چیزهایی خواهند بود؟ در E3 امسال مایکروسافت چه برنامه‌هایی دارد؟ تنها زمان به این سوالات پاسخ خواهد داد. فقط این را می‌دانیم که یکی دو ماه آینده در صنعت بازی هیاهوی هیجان انگیزی راه خواهد افتاد. نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: DualShockers


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده