نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۶

بازی PUBG به رکورد حضور همزمان یک میلیون نفر به مدت یک سال رسید

سازندگان پابجی به رکورد خیره‌کننده‌ای رسیدند و سرورهای بازی به مدت ۳۶۵ روز میزبان حداقل یک میلیون بازیکن در هر لحظه بوده است.

بازی PlayerUnknown's Battlegrounds توانست به اولین اثر استیم (Steam) تبدیل شود که به مدت یک سال، در هر لحظه حداقل یک میلیون مخاطب داشته است. هر چند این روزها وقتی صحبت از PUBG می‌شود و به دستاوردهای بازی در سبک بتل رویال می‌پردازیم، خیلی زود بازی فورتنایت (Fortnite) هم وارد بحث می‌شود که توانسته است اثر محبوب PUBG Corp را پشت سر بگذارد؛ ولی این چیزی از موفقیت‌های عظیم پابجی کم نمی‌کند و این بازی حتی با وجود فاصله گرفتن از دوران اوج خود همچنان از محبوبیت عظیمی برخوردار است.

سایت PCGamesN با کمک آمارهای SteamDB در مورد عملکرد درخشان پابجی مطلبی نوشته است که مهم‌ترین بخش آن به حضور یک میلیون بازیکن یا بیشتر در هر لحظه به مدت یک سال مربوط می‌شود. عددی که در ژانویه ۲۰۱۸ به اوج خود رسید و این بازی ۳.۲ میلیون نفر را به شکل همزمان میزبانی کرد، ولی بعد از آن آمار بازیکن‌های همزمان کاهش پیدا کرد و در نهایت به حدود یک میلیون نفر رسید.

پابجی این روزها محبوب‌ترین بازی استیم محسوب می‌شود و نسبت به بازی‌هایی مثل Dota 2 و Counter-Strike: Global Offensive از جایگاه بهتری برخوردار است و رکورد ارائه شده در مورد تعداد بازیکن‌های همزمان هم باعث می‌شود ارزش دستاورد عظیم سازندگان بازی را بهتر متوجه شویم. رکوردی که البته بعد از یک سال به پایان رسید و پس از ۳۶۶ روز عددی کمتر از یک میلیون را نمایش داد، هر چند بعید است همین رکورد یک ساله هم به این زودی‌ها در استیم شکسته شود.

پابجی علاوه بر رسیدن به موفقیت‌های عظیم در نسخه اصلی خود روی کامپیوتر و ایکس باکس وان، این روزها با نسخه موبایل هم به محبوبیت بالایی رسیده است و مدتی قبل خبری مبنی بر بیش از ۱۰۰ میلیون بار دانلود این بازی منتشر شد.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده